Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najnowsze inwestycje drogowe w Rzeszowie

Oprac. si
Najnowsze inwestycje drogowe w RzeszowieTak przebiegały prace przy modernizacji al. Wyzwolenia w Rzeszowie.
Najnowsze inwestycje drogowe w RzeszowieTak przebiegały prace przy modernizacji al. Wyzwolenia w Rzeszowie. Fot. Archiwum
Kierowcy w Rzeszowie chwalą dobudowane niedawno dodatkowe pasy, tzw. lewoskręty i prawoskręty ułatwiające zjazd z kilku skrzyżowań m. in. na al. Witosa.

Jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście realizowanych i oddanych do użytku w tym roku była modernizacja al. Wyzwolenia wraz z przebudową jej połączenia z bardzo ruchliwą ulicą Warszawską.
Oprócz tego modernizowano bądź wyremontowano nawierzchnie wielu innych ulic ii dróg.

Będzie nowy parking
Parking wielopoziomowy powstanie koło Mostu Zamkowego. Budowa obiektu już się rozpoczęła, wykonawcą jest firma Profbud. Powstanie on przy ulicy Wojciecha Kilara Znajdzie się tam na pierwszym poziomie 155 miejsc parkingowych, a na drugim 85 miejsc. Połowa zostanie zarezerwowana dla mieszkańców wieżowca, który powstanie w sąsiedztwie. Natomiast reszta będzie ogólnodostępna. Parking ma zostać oddany do 21 grudnia br.
Natomiast zaplanowany obok wieżowiec ma mieć 36 kondygnacji i łączną wysokość 160 metrów, łącznie z masztem-iglicą. Znajdzie się w nim około 240 mieszkań. Koszt parkingu i wieżowca to około 150 mln zł

Na budowie połączenia Rzecha i Lubelskiej
Trwa budowa połączenia ulic Rzecha i Lubelskiej. Ważną częścią tej inwestycji jest budową nowego mostu na Wisłoku. Gotowy most będzie miał 480 m długości i 26 m szerokości.
Natomiast cała stalowa konstrukcja mostu mającego połączyć ul. Rzecha i Lubelską będzie ważyła dwa tysiące ton. Kiedy będzie już gotowa, zostanie podwieszona do pylonu, który już widnieje między zbiornikiem wodnym Elektrociepłowni Załęże a Wisłokiem.
Kilka dni temu został zamontowany pierwszy z 15 stalowych elementów budowanego mostu.  Ten kolos waży 150 ton i ma 36 metrów długości.
Przy pomocy hydraulicznych siłowników cała konstrukcja była wypychana i przesuwana wzdłuż długości mostu poprzez teflonowe łożyska na podporach. Elementy o numerach 1, 2, 3 i 4 będą montowane za pomocą dźwigów, a pozostałe wysuwane za pomocą hydraulicznych siłowników, jak część zamontowana w piątek.
Całkowity koszt budowy połączenia ulic Rzecha i Lubelskiej wraz z budową mostu pochłonie około 180 mln złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24