Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

NFZ prowadzi anonimowe ankiety wśród pacjentów. Pyta jak oceniają pobyt w szpitalu. To badanie w ramach monitoringu jakości świadczeń

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
pixabay.com
Osoby, które przebywały ostatnio na leczeniu w szpitalu mogą się spodziewać telefonu od ankietera. NFZ rozpoczął pilotażowe badanie, którego celem jest poznanie opinii pacjentów na temat jakości szpitalnego leczenia.

Ankieta jest anonimowa.

- Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Nie będą mieli danych osobowych, takich jak imię i nazwisko czy PESEL pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali - tłumaczy Rafał Śliż, rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału NFZ w Rzeszowie.

Osoby, do których zadzwoni ankieter, zostaną poproszone o odpowiedź na dziewięć pytań, dotyczących ich hospitalizacji. W każdym z nich pacjent może wydać ocenę w skali od 0 do 10.

Lista pytań:

  • Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  • Jaka była jakość wyżywienia?
  • Czy komunikacja była zrozumiała?
  • Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  • Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  • Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  • Czy w nocy była cisza?
  • Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Ankieta ma służyć podniesieniu jakości i dostępności świadczeń.

- Wspólnie ze szpitalami chcemy dbać o zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych - mówi Rafał Śliż.

Odpowiedzi na pytanie zajmą kilka minut. Jak podkreśla Rafał Śliż, opinia pacjentów którzy wyrażą zgodę na badanie, jest bardzo cenna. Pozwolić ustalić, jakie obszary w leczeniu szpitalnym wymagają poprawy.

Rzecznik zwraca uwagę, żeby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić. W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankietera pod numerem infolinii NFZ - 800 190 590.

- Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankietera wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości - dodaje rzecznik.

Polecamy:

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24