Okazuje się, że brak wiedzy na temat praw klienta wykorzystują nieuczciwi sprzedawcy. Bo chociaż prawo chroni nas konsumentów i gwarantuje nam wiele uprawnień, to sprzedawcy nie zawsze chcą przyjąć reklamacje.
Upomnij się o swoje
Reklamację najprościej zgłosić sprzedawcy. To on zawsze odpowiada za towar, który sprzedał klientowi. Np. przy zakupie lodówki, do której otrzymaliśmy pisemną gwarancję, mamy wybór: możemy zgłosić reklamację sprzedawcy albo gwarantowi (producentowi, importerowi). Decyzja zależy od nas! Serwis może być w odległym mieście, a sprzedawca nie może nam nakazać jechać do serwisu z zepsutą lodówką. Na nasze życzenie musi przyjąć reklamację.
Gwarancja może być (nie)korzystna
Okazuje się, że udzielona gwarancja na kupiony towar może być niezłym rozwiązaniem. Zwłaszcza, gdy obowiązuje znacznie dłużej niż 2 lata (może opiewać nawet na 5, czy 10 lat), a serwis działa szybko i skutecznie.
Tymczasem odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmii wynosi 2 lata. To nie oznacza, że gwarancja jest zawsze korzystniejsza. Zdarza się, udzielono nam gwarancji zaledwie na 1 rok, a gwarant zobowiązał się tylko do skutecznej naprawy i wymiana sprzętu na nowy nie jest możliwa. W takiej sytuacji lepiej towar reklamować u sprzedawcy.
Uwaga Nie rezygnujmy pochopnie z gwarancji. Może się zdarzyć, że kupiliśmy towar w sklepie, który wkrótce został zlikwidowany i wówczas w przypadku awarii sprzętu pozostaje nam tylko korzystanie z gwarancji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?