Panda misiaczek, zdobywa od razu sympatię każdego, kto miał okazję się z nim zetknąć. Podobnie jest z najnowszym dzieckiem Fiata, o tej samej nazwie. Nawiasem mówiąc została ona nadana samochodowi w ostatniej chwili. Auto pierwotnie bowiem miało się nazywać gingo.
Od początku wiadomo było, że Fiat nowym modelem narobi sporo zamieszania na motoryzacyjnym rynku Europy. Sądząc po pierwszych wynikach sprzedaży tak się właśnie stało. Zdobyty tytuł tylko pomoże autu w jeszcze lepszej promocji.
Jaka jest panda?
Choć auto należy zaliczyć do maluchów nie jest wcale małe, o czym mówi slogan reklamowy Fiata umieszczony w naszym tytule. Poręczne, może nie najpiękniejsze, ale zgrabne i sympatyczne (właśnie!) autko o długości ledwie przekraczającej trzy i pół metra mieści w sobie praktyczne i całkiem pojemne wnętrze.
Wygodnie za kółkiem
[obrazek3]Starannie opracowano miejsce kierowcy. Siedzi się wygodnie i wysoko. Fotel jest dobrze wyprofilowany, choć trzymanie boczne mogłoby być trochę lepsze. Dobra ergonomia - wszystko w zasięgu ręki. Po raz pierwszy w tej klasie aut dźwignia zmiany biegów trafiła na konsolę środkową. To ogromna wygoda, ale nie dla wysokich, którzy mogą zawadzać o nią nogą. Zgrabne koło kierownicy dobrze leży w rękach i daje się ustawiać na wysokość. Plastiki, jak w tej klasie aut są twarde i nie najwyższej jakości, ale są dobrze spasowane.
Z tyłu też
Tylna kanapa jest wygodna dla dwóch osób. Trzecia też jeszcze swobodnie się tam zmieści. Natomiast wysokie osoby miałyby problemy, aby usiąść jedna za drugą. Za wysokim kierowcą wygodnie podróżować może jedynie dziecko. Plusem jest umieszczenie z tyłu głośników. Muzyka, jak wiadomo umila podróżowanie.
Bagażnik
[obrazek5]jest trochę za mały. Mieści tylko 206 litrów. A więc cztery dorosłe osoby, a szczególnie panie, jadąc na urlop nie dałyby rady zmieścić swych bagaży. Ale wakacje w dwójkę mogą być już całkiem udane pod względem zabranych bagaży i zakupów. Bowiem gdy złożymy tylną kanapę do dyspozycji będzie aż 775 litrów przestrzeni.
Silniki
To mocna strona pandy. Dwa, dostępne obecnie benzyniaki ro sprawdzone jednostki. Silnik o poj. 1,1l i mocy 54 KM, znany jest z seicento, a drugi o poj, 1,2 l , 8V i mocy 60 KM z punto. W przyszłym roku pod maską pandy zagra jeszcze jeden napęd, produkowany w Bielsku-Białej mały diesel o poj. 1,3 l multijet.
Jazda
Wystarczy przejachać pandą kilka kilometrów, aby przekonać się, że to auto nie tylko na zakupy w mieście. Dobra jazda na wprost i dobra stabilność w zakrętach, a także zadowalajacy komfort resorowania. Bardzo cicha praca silnika i rewelacyjnie wprost działająca dźwignia zmiany biegów to mocne strony auta
58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów testowało samochody zgłoszone do konkursu na północy Danii w pobliżu miejscowości Skagen. Poza cechami konstrukcyjnymi jury oceniało właściwości samochodu, a także uwarunkowania ekonomiczne.
Fiat panda 1,1 1,2 1,3 JTD
Osiągi
0-100 km/h 15 s 14 s 13 s
Prędkość max. 150 155 160
w km/h
Zużycie paliwa 5,7 l 5,8l 4,3l
(średnie na 100 km)
Cena(wersjapodstaiowa) 26 900 zł 32500 zł nie ustalona
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc
- Marcin Miller chudnie w zastraszającym tempie. Lider Boysów to teraz niezłe ciacho!
- Rutkowski grozi, że nagra piosenkę z Wiśniewskim! Będzie nowe Ich Troje?!
- Hanna Gucwińska nie doczekała się dzieci. Jej wyznanie wyciska łzy z oczu