Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niemiecka tradycja, koreańska marka

Waldemar Mazgaj
WALDEMAR MAZGAJ
Bezpieczny, dynamiczny, elegancki i stosunkowo niedrogi - to największe zalety Kyrona, sportowo-terenowego samochodu, który budzi podziw i coraz lepiej się sprzedaje.

Koreańska firma SsangYong przygotowała ten model z myślą o wymagających klientach z Europy. Kyron należy do samochodów segmentu SUV (sport-utility-vehicle, co dosłownie znaczy sportowo-użyteczny pojazd), które stają się coraz bardziej popularne, bo zapewniają pasażerom bezpieczeństwo i są wyjątkowo praktyczne.

Trochę mało mocy

STANISŁAW KAPLITA z Rzeszowa, jeździ lanosem 1,6: - Zwróciłem uwagę na staranność wykończenia wnętrza samochodu. W kabinie jest dzięki temu bardzo przyjemnie. Zachęca to kierowcę wręcz do długich podróży. Chwalę sobie także podgrzewane siedzenia. Moim zdaniem samochód jest trochę za mało zwrotny, ale to wada wszystkich dużych aut.

Testowaną wersję napędzał 2-litrowy silniki turbodiesel o mocy 141 KM, wykonany w technologii Mercedesa. I chociaż na prostej i równej, miejskiej drodze taki silnik w zupełności wystarcza, to szczególnie na trasie kierowca ma wrażenie, że potężnemu kyronowi trochę brakuje mocy.

Takie rozwiązanie ma jednak swoje plusy. Największym jest stosunkowo niskie zużycie paliwa. W mieście koreański terenowiec połyka 9,9 litra ropy, w trasie 6,3 litra a w cyklu mieszanym 7,7 litra na 100 km. Z silnikiem współpracuje pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów, którą na życzenie można zastąpić przekładnią automatyczną.

Poukładana konsola

JUSTYNA TYLUTKA, koordynator sprzedaży Kyrona w firmie "Zodiac": - Największą zaletą Kyrona to silnik i podzespoły z mercedesa. Cenowo auto może śmiało konkurować nie tylko z segmentem dużych samochodów terenowych takich jak nissan X-trail, czy kia sorrento, ale także z toyotą RAV4 lub suzuki grand vitarą.

Model, który testowaliśmy kosztuje aż 129 800 zł, ale dzięki temu niczego mu nie brakuje. Takie auto nie potrzebuje żadnych instrukcji: manualna skrzynia biegów, napęd na dwie osie, a każdy przycisk, choć jest ich wiele, intuicyjnie umieszczono tam, gdzie być powinien.

We wnętrzu jest wiele schowków i uchwytów szczególnie przydatnych w czasie dalekich podróży. W standardzie znajdziemy m.in siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową, pomagającą utrzymać porządek we wnętrzu auta oraz przedni i tylny podłokietnik ze schowkiem.

Ciekawym rozwiązaniem jest odmrażacz przednich wycieraczek

Bezpiecznie w standardzie

Kyron jest dostępny w Polsce w pięciu wersjach wyposażenia: Comfort, Comfort Plus Elegance, Elegance Plus oraz Elite. We wszystkich znajduje się m.in. automatyczna klimatyzacja oraz stały napęd na tylną oś, dołączany przez kierowcę napęd na oś przednią i reduktor terenowy.

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom zapewniają dwie poduszki powietrzne oraz poduszki boczne i nowoczesne systemy, takie jak: ABS, EBD, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, system stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji TCS, system zapobiegający przed wywróceniem się pojazdu ARP, system kontroli zjazdu HDC, czy zawieszenie oparte na sztywnej ramie.

Kyron to samochód przystosowany do ciągnięcia przyczep o masie dochodzącej aż do 2 ton. Na uwagę zasługuje bardzo duży bagażnik o pojemności 625 litrów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24