Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nierentowne linie kolejowe na Podkarpaciu będą zawieszane

[email protected]
Nierentowne linie kolejowe na Podkarpaciu będą zawieszaneNa spotkaniu z kolejarzami, przedstawiciele samorządu województwa mówili o planach modyfikacji  rozkładu jazdy pociągów, inwestycjach w infrastrukturę transportową.
Nierentowne linie kolejowe na Podkarpaciu będą zawieszaneNa spotkaniu z kolejarzami, przedstawiciele samorządu województwa mówili o planach modyfikacji rozkładu jazdy pociągów, inwestycjach w infrastrukturę transportową. Archiwum
Jeśli rentowność na połączeniach kolejowych sięga 5–10 procent, wówczas konieczne jest ich czasowe zawieszenie uważa zarząd województwa podkarpackiego.

Władze woj podkarpackiego toją jednocześnie na stanowisku, że w przypadku niektórych tras, gdzie rentowność jest znacznie wyższa, należy wprowadzić dodatkowe połączenia.

Na spotkaniu z kolejarzami, przedstawiciele samorządu województwa mówili o planach modyfikacji  rozkładu jazdy pociągów, inwestycjach w infrastrukturę. Władysław Ortyl przedstawił plany inwestycyjne. Wśród tych wymienił m.in. kolej aglomeracyjną, która ma byc pozytywnym przykładem zmian na podkarpackich torach. - Przygotowujemy wniosek na podmiejską  kolej aglomeracyjną, by te przewozy były atrakcyjniejsze i planujemy uruchomić kilkanaście połączeń w takim systemie – zapowiedział marszałek Ortyl.

Niestety możliwości inwestycyjne spółek kolejowych są ograniczone. Dlatego marszałek Ortyl proponuje aby zarząd województwa przejął rolę „inwestora zastępczego”. Jego zdaniem istotnym z punktu widzenia zarządu jest sprawniejsze gospodarowanie funduszami z RPO Woj. Podkarpackiego.

Odpowiedzialny za sprawy związane z transportem wicemarszałek Wojciech Buczak omówił finansowanie deficytowych połączeń – Zarząd zadaje sobie sprawę z tego, że część połączeń nigdy nie przyniesie zysków i należy do nich dopłacać, tylko pytanie – w takim stopniu? Szczególnie w sytuacji gdy 5% pokrywają wpływy ze sprzedaży biletów a 95% to budżet województwa – pytał wicemarszałek Buczak.

Lesław Kornak, dyrektor departamentu Dróg i Transportu Publicznego UM mówił o wysokości środków w budżecie na połączenia kolejowe a także o planach związanych z modyfikacją rozkładu połączeń. Gdy rentowność na poszczególnych połączeniach jest niewielka i sięga 5–10%, wówczas konieczne jest ich czasowe zawieszenie. Natomiast w przypadku niektórych tras, gdzie rentowność jest wyższa, zarząd planuje wprowadzić dodatkowe połączenia.

Jan Szczczepański z Międzyregionalnej Sekcji Kolejarzy Woj. Podkarpackiego postulował o powołanie specjalnego zespołu, którego zadaniem byłoby optymalizacja rozkładu połączeń. W pracach takiego zespołu muszą brać udział zainteresowane strony m.in. samorządy, PLK i Przewozy Regionalne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24