Nowa droga miała rozładować korki w Rzeszowie. Jest jeszcze gorzej

Beata Terczyńska
Łącznik z ulicą Przemysłową miał usprawnić ruch na Podkarpackiej, ale jest odwrotnie.
Łącznik z ulicą Przemysłową miał usprawnić ruch na Podkarpackiej, ale jest odwrotnie. Krzysztof Kapica
Otwarta droga łącząca ul. Przemysłową z Podkarpacką miała rozładować korki. Tymczasem te na Podkarpackiej są większe niż przed otwarciem łącznika.

Miasto podpisało też umowę z Inżynierią na budowę przebicia pod Al. Powstańców Warszawy. Prace przygotowawcze rozpoczną się w tym tygodniu, a budowa ruszy w przyszłym. w Związku z budową tunelu (szerokiego na 7,5 m, długiego na ponad 30 i wysokiego na 3,5) piesi i rowerzyści mogą napotkać na utrudnienia w rejonie Bulwarów. Zamknięte będą schodki prowadzące na przejście na zaporze. Miasto podpisało też umowę ze Skanską na budowę okrągłej kładki nad ul. Piłsudskiego. W tym tygodniu ma być też podpisana umowa w sprawie przebudowy Podkarpackiej.

Otwarcie tego traktu miało oznaczać szybszy wyjazd z Rzeszowa w kierunku Bieszczadów. Ruch samochodowy miał się rozłożyć na Podkarpacką i nowy łącznik - przedłużenie Przemysłowej (droga nie ma jeszcze nazwy). Ale na razie na Podkarpackiej stoi się dłużej, niż zazwyczaj.

- Jechałam od strony centrum w piątek, sobotę i niedzielę, w różnych godzinach. I stałam w wielkim korku. Wszystko przez światła ustawione przed nową drogą - narzeka Joanna z Rzeszowa.
Podobny problem dostrzegł internauta "januszek 104": - Dwa blisko siebie stojące sygnalizatory na łączniku i kilkaset metrów dalej w Zwięczycy, jeszcze bardziej zakorkują Podkarpacką - pisze.

Kierowcy muszą poznać skrót

Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie tłumaczy, że sygnalizacja przed łącznikiem jest na razie testowana.

- Nie wszyscy kierowcy jeszcze wiedzą, że istnieje nowy skrót na Bieszczady. Ulica Podkarpacka dalej uważana jest za główny trakt. Jeśli się pojawiły światła, faktycznie ograniczają w tym momencie ruch. Mam nadzieję, że to się zmieni, gdy ruch samochodowy rozłoży się na Podkarpacką i na otwarte przedłużenie Przemysłowej - wyjaśnia.

Inny Czytelnik zastanawia się, czy lepszym rozwiązaniem byłoby w tym miejscu rondo? - To skrzyżowanie nie jest docelowym. Są koncepcje, by powstała albo ulica czteropasmowa albo estakada bezkolizyjna. Jadąc z południa wpadałoby się na tzw. ślimak i bezkolizyjnie skręcało w prawo, lewo lub jechało prosto do miasta - tłumaczy dyrektor.

"Januszek 124" zwraca też uwagę na zakręt łącznika. - Kto zaprojektował zakręt pod kątem prawie 90 stopni? - pyta. - W zimie niektórym kierowcom tirów nie będzie do śmiechu.

Dyrektor Magdoń cały czas podkreśla, że to tymczasowe rozwiązanie. Zanim nowa droga nie posłuży jako łącznik "dziewiątki" z trasą szybkiego ruchu S19 (węzeł w Kielanówce z ul. Sikorskiego). - Prace są robione etapami. Czekamy na generalną dyrekcję dróg, aż ta ruszy z robotami - mówi.

Co z latarniami?

Internautka Magda zwraca uwagę na latarnie przy łączniku.

- Największy śmiech wśród ludzi pracujących przy Przemysłowej. To, że na nowym odcinku drogi, gdzie są szczere pola postawiono co 10 metrów latarnie. Natomiast cała ulica Przemysłowa jak nie miała oświetlenia, tak nadal nie ma. Chociaż jest tu mnóstwo zakładów pracy i ludzi, którzy wieczorami wracają do domów. Przydałoby się wreszcie rozjaśnić w nocy tę ulicę.

Dyrektor Magdoń tłumaczy: - Łącznik to inwestycja robiona według nowych, obowiązujących przepisów, które uwzględniają natężenie oświetlenia. Natomiast Przemysłowa jest starą drogą, przy której oświetlenie częściowo było, a częściowo nie. Latarnie w okolicy zakładów pracy są planowane, ale na pewno nie w tym roku - dodaje.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 63

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kusy
bo tam zamiast skrzyzowania, powinno byc rondo i nie bylo by problemu z korkami..

Dobrze piszesz; RONDO, a nie kółeczko takie jak na Marszałkowskiej.
M
MITORAJ

Znakomite rozwiązanie komunikacyjne i po raz pierwszY z szansą na dalszą rozbudowę. Jeżdzę tam codziennie od chwili otwarcia i zawsze dziękuję Ratuszowym na czele z Prezydentem za BDB rozwiązanie komunikacyjne. Precz malkontentom , frustratom ,półglowkom, obłudnikom ,złośliwcom etc....etc.... WIWAT PIĘKNE MIASTO RZESZÓW PEREŁKA WSCHODNIEJ NAJJAŚNIEJSZEJ RZECZPOSPOLITEJ

g
gosc
improwizacji:)

Idealnie trafione Rzeszow stolica improwizacji dokladnie oddaje to co sie w tym miescie wyprawia oby poszedl wodz do senatu to beda tam mieli przynajmniej najladniejsze swiatelka w miescie.
a
apap
Jechałem wczoraj tamtędy rowerem.Dojazd Przemysłową to chyba jakiś żart. Krawężniki chyba na 10 cm. A chodnik ma pewno ze 100 lat. Na nowym odcinku droga rowerowa jest. Ale za 40 mln zł to można wybudować dużo więcej niż 1100 metrowy odcinek. Przykład : Budowa drogi ekspresowej "Rondo do Trzebowniska" to koszt 32 mln zł długość odcinka to ok. 6 km. z kilkoma wiadauktami i węzłem.

Ty się ciesz, że te 40 mln poszło na drogi, a nie na kolejną " trasę podziemną" też cos tyle kosztowała.
1

nowa nawierzchnia nierozladuje korkow... tak samo jak polozenie nowej nawierzchni na przemyslowej... ktora jest glownie jednopasmowa... gdzie po godzinie 15:00 jest dramat... tylko dwupasmowe drogi rozladuja korki... oraz osobne lewo/prawo skrety... wielka filozofia..

A
AntyWładza

To może by tak zablokować drogę w ramach protestu ??

Czytałem wiele komentarzy (w trakcie budowy) i niektórzy mieli rację - KORKI SĄ JESZCZE WIĘKSZE.
BUC PASY I KŁADKA - TO KOLEJNE TRAGICZNE POMYSŁY !!
Z takimi inwestycjami Rzeszów nie będzie NIGDY stolicą innowacji.

@
"Tymczasowa droga" - to jest właśnie jedna z tych innowacji, których Rzeszów jest stolicą.

improwizacji:)
@
Polikwidowanie przejść i robienie bezkolizyjnych przejść było by dla pieszych jak najbardziej z korzyścią. Z tonu i treści wypowiedzi wyłazi frustrat co to nawet przysłowiowego rzęcha nie ma i zazdrości tym co to jadą a nie czekają na autobusy. Sterowanie ilości aut - dobre. Dawno takiej bzdury nie czytałem.

widocznie woli nie jeździć szrotem jakimś i płacić za paliwo spalając je w korkach:)
G
Gość

Tak się kończy brak wyobraźni, notoryczny u rzeszowskich urzędników.
Co ciekawe wielu przewidywało to tutaj na forum i to nie byli jasnowidze, ale ludzie z wyobraźnią właśnie.

g
gosc

Dyrektora to chyba z ul.Alternatywy wzieli albo z łapanki"przy ktorej oswietlenie czesciowo bylo a czesciowo nie"mozna odniesc wrazenie ,ze ktos tu ma czesciowo mozg a czesciowo nie".Ta niby wielka inwestycja to typowy przyklad dzialan pozorowanych naszego latajacego wagonika co to straznikom sie nie klania i auto parkuje gdzie chce bo wszystkich ma w d...

A
Anonim

Jechałem wczoraj tamtędy rowerem.Dojazd Przemysłową to chyba jakiś żart. Krawężniki chyba na 10 cm. A chodnik ma pewno ze 100 lat. Na nowym odcinku droga rowerowa jest. Ale za 40 mln zł to można wybudować dużo więcej niż 1100 metrowy odcinek. Przykład : Budowa drogi ekspresowej "Rondo do Trzebowniska" to koszt 32 mln zł długość odcinka to ok. 6 km. z kilkoma wiadauktami i węzłem.

m
madagaskar
A może poznalibyśmy z imienia i nazwiska pomysłodawcy tego i wielu innych super rozwiązań komunikacyjnych w naszym mieście.Zamiast budować dróżki jak u sołtysa za stodołą może szanowni myśliciele rozpisaliby konkurs na kilka nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych (węzły wielopoziomowe) i sukcesywnie powoli budowali zamiast wydawać społeczne pieniądze na festiwale, pseudopromocję, nikomu niepotrzebne parki (bo kto przyjdzie na spacer koło katedry), ferenckładkę (która będzie takim samym niewypałem jak skrzyżowanie z podkarpackiej z łącznikiem)itp.Panowie decydenci jak już sami nie potraficie myśleć - co niestety widać - to zlećcie ten proces instytucjom do tego powołanym. Tyle mówicie o promocji regionu - jest budownictwo na Politechnice Rzeszowskiej więc może wymyślą rozwiązania komunikacyjne ułatwiające ruch w mieście a nie go utrudniające (słynne bus pasy).

Gość 2011 nie rozpędzaj się z tą Politechniką, chyba się nie orientujesz że Przemysłową projektowała firma niejakiego Pana Doktora który wykłada (nie kafelki) właśnie na Politechnice, również ta firma projektowała te sławetne bus-pasy na ciągu od Marszałkowskiej do Podkarpackiej, także wyluzuj z Polibudą bo Pan Doktor ma tam swoje trzy grosze do powiedzenia i będzie jeszcze większa kiszka.
j
jasnie pan

jechalem dzis tym waszym lacznikiem, i ....wsadzcie go sobie w du..e, stalem na ulicy przemyslowej pewno z 15 minut bo 3 tiry zablokowaly wyjazd ku nowemu lacznikowi

M
Marek Choma

"Dyrektor Magdoń tłumaczy: - Łącznik to inwestycja robiona według nowych, obowiązujących przepisów, które uwzględniają natężenie oświetlenia. Natomiast Przemysłowa jest starą drogą, przy której oświetlenie częściowo było, a częściowo nie. Latarnie w okolicy zakładów pracy są planowane, ale na pewno nie w tym roku – dodaje."

Standardowa śpiewka wszystkich urzędników - zasłanianie się przepisami.

CH** z przepisami kiedy latarnie stawia się tam, gdzie nie trzeba!

j
josiek

bo tam zamiast skrzyzowania, powinno byc rondo i nie bylo by problemu z korkami..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3