Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe hasło promocyjne i logo Podkarpacia

Małgorzata Froń
"Podkarpackie. Przestrzeń otwarta”. Tak brzmi hasło, które ma promować nasze województwo.
"Podkarpackie. Przestrzeń otwarta”. Tak brzmi hasło, które ma promować nasze województwo. FOT. KRZYSZTOF ŁOKAJ
Dzisiaj oficjalnie została zaprezentowana nowa strategia marki województwa podkarpackiego. Województwo ma hasło promocyjne i logo.

Bieszczady i lotnictwo

- Podkarpackie to od dzisiaj przestrzeń otwarta dla inwestycji i nowoczesności, dla turystyki, dla edukacji i dla kultury - tłumaczy Anna Nowak z krakowskiej agencji DEMO, która strategie przygotowała. - Musieliśmy znaleźć element, który ten region wyróżnia na tle Polski. Po badaniach okazało się, że region najbardziej kojarzony jest z Bieszczadami. Ale mieszkańcy regionu i władze sugerowały, że ważnym elementem jest też Dolina Lotnicza i lotnictwo. Podkarpacie jako jedyne w kraju miejsce ma przemysł lotniczy, ma tradycje lotnicze, ma uczelnię, która szkoli pilotów. Dlatego połączyliśmy te dwa elementy.

W efekcie powstało logo, na którym jest strzałka koloru niebieskiego, zielony element symbolizujący Bieszczady, czyli przestrzeń, wolność, otwarcie na inność.

Władza zadowolona

Mirosław Karapyta, marszałek województwa oceniając hasło i logo, mówi, że generalnie jest zadowolony.

- Musimy teraz wykorzystać to, co zostało zrobione, przemyśleć strategię promocyjną i zacząć pracować nad zmiana wizerunku naszego regionu - zapowiada.

Podobnie ocenia hasło i logo były marszałek Zygmunt Cholewiński, za kadencji którego rozpoczęto prace nad tym projektem.

- Podoba mi się zarówno hasło, jak i logo - mówi Cholewiński. - Jest nowoczesne, dynamiczne, będzie pomocne w promowaniu Podkarpacia.

Pozytywną ocenę wydał także Marek Darecki, prezes Stowarzyszenia Dolina Lotnicza.

- Musimy iść za ciosem, zrobić klipy, bilbordy, filmy, które będą nas promować i pomogą ściągnąć do regionu inwestorów, ale także młodych inżynierów z kraju, bo u nas zaczyna ich brakować.

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego wybrał do opracowania strategii krakowską firmę Demo. Strategia będzie kosztowała 398 tys. zł.

To już kolejna strategia, którą próbuje wprowadzić w życie zarząd. Poprzednią opracowywał Polska Agencja Rozwoju Turystyki, miała kosztować 146 tys. zł. Zarząd zerwał umowę z PART z powodu wielu błędów, jakie zawierała strategia. Sprawa zakończyła się ugodą.
Hasło jest oryginalne, pojemne w treści

Dr Dariusz Tworzydło, ekspert ds. public relations, prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

- To hasło posiada w sobie potencjał promocyjny. Umożliwia ponadczasowe wykorzystanie na różnych obszarach komunikacji. Sprzyja łączeniu z najróżniejszymi formami i elementami charakteryzującymi region, np. Przestrzeń otwarta na inwestycje, Przestrzeń otwarta na studentów, Przestrzeń otwarta na zmiany, Przestrzeń otwarta na turystów itd… Hasło jest oryginalne, pojemne w treści. Można je wykorzystywać samoistnie, aczkolwiek można je również wykorzystywać w zestawieniu z podanymi wyżej określeniami (rozwinięciami). Hasło daje możliwość poszukiwania innych, oryginalnych bądź abstrakcyjnych form, w połączeniu, z którymi będzie ono nabierało wyrazistego kształtu i będzie dostosowane do konkretnych obszarów społeczno-gospodarczych regionu, które zamierzamy wzmacniać promocyjnie.

Czekamy na Wasze opinie dotyczące nowej strategii marki województwa podkarpackiego. Zapraszamy do wypowiedzi na forum

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24