Nowe kamery na rondach w Rzeszowie gotowe do działania

Bartosz Gubernat
archiwum
W piątek rozpocznie się odbiór nowych urządzeń pomiaru ruchu na głównych miejskich rondach. Kamery i pętle indukcyjne mają liczyć samochody, co pomoże usprawnić przejazd przez miasto.

Dodatkowe stacje pomiarowe zamontowano przede wszystkim na rondach Pobitno, Kuronia, Jana Pawła II i Pileckiego. Kamery i urządzenia odbierające sygnał z pętli indukcyjnych są zawieszone na słupach, a pętle zatopiono w asfalcie.

- Zamontowaliśmy je na każdej drodze doprowadzającej samochody do ronda. Dzięki nim będzie można dokładnie określić natężenie ruchu w rejonie rond. Do tej pory nie było to możliwe, takimi urządzeniami objęte były tylko skrzyżowania z sygnalizację świetlną. Tymczasem ronda także są mocno obłożone samochodami i sytuacja na nich ma wpływ na to, co dzieje się w mieście – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Kamery będą odczytywać numery rejestracyjne samochodów. Dane posłużą m.in. do obliczania czasu przejazdu auta między rondem, a najbliższym skrzyżowaniem wyposażonym w kamery. Urzędnicy będą je wykorzystywać wyłącznie do celów optymalizacji ruchu rogowego. W razie potrzeby, z obrazów skorzysta także policja. Dzięki instalacji dodatkowych urządzeń będzie można jeszcze lepiej sterować ruchem drogowym w Rzeszowie. Inwestycja jest rozbudową systemu sterowania ruchem, który miasto zbudowało w poprzednim rozdaniu pieniędzy z Unii Europejskiej.


FLESZ: Wypadki drogowe - pierwsza pomoc

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

?
W dniu 30.11.2018 o 15:05, Gość napisał:

Nie praktyczne ale bezpieczne. Nie zawsze skręt z lewego pasa do zjazdu jest możliwy bez wymuszenia.

Gdyby każdy się kierował zasadą że z prawego pasa w pierwszy zjazd to nie trzeba byłoby wymuszać. Gdyby...

S
Stanley

Panie Chłodnicki może by tak zacząć budować drogi. Dewelooerzy rządzą w mieście budują co chcą gdzie chcą wieżowce koło domów jednorodzinnych budujecie kilkunasto tysięczne osiedla przy nie zmienionej infrastrukturze drogowej a Dzidek mówi że N.J, Londyn czy Paryż też są zakorkowane. Obwodnicę trzeba zbudować Panie rzeczniku.

G
Gość
W dniu 30.11.2018 o 10:51, ? napisał:

Na załączonym obrazku widać dlaczego "ronda" się korkują. Ludzie zajmują prawy pas przed "rondem" i nie skręcają od razu w prawo tylko objeżdżają. Wiem że to zgodne z przepisami, ale w ogóle nie praktyczne.Zdjęcie idealnie ilustruje, że na tym skrzyżowaniu niewielkim kosztem można zrobić rondo turbinowe.

Nie praktyczne ale bezpieczne. Nie zawsze skręt z lewego pasa do zjazdu jest możliwy bez wymuszenia.

 

B
Bodo

W poprzednim rozdaniu panie Chłodnicki wydano ponad 400 mln na zintegrowany system komunikacyjny który cudownie miał rozwiązać problem korków  w mieście  ( proszę sobie odszukać pana wypowiedzi w archiwum ) a naszpikował miasto przekaźnikami radiowymi. Teraz nie mówicie ile kolejnych baniek pójdzie w błoto bo z tych waszych analiz nie przybędzie nowych dróg. .

o
obserwator

 Tu nie pomogą kamery , ani pętle w jezdniach. Trzeba jeździć tak jak super kierowcy z rejestracjami RRS . Nie ważne czy jadą , połówką czy ćwiartką każdy garuje ile tylko ma, aż miło popatrzeć. Gdyby wszyscy tak jeździli problemu korków by nie było.

 

?

Na załączonym obrazku widać dlaczego "ronda" się korkują. Ludzie zajmują prawy pas przed "rondem" i nie skręcają od razu w prawo tylko objeżdżają. Wiem że to zgodne z przepisami, ale w ogóle nie praktyczne.

Zdjęcie idealnie ilustruje, że na tym skrzyżowaniu niewielkim kosztem można zrobić rondo turbinowe.

M
MS

Jeszcze mogliby dodać fotki za przejazd na czerwonym świetle i byłoby elegancko!!
Buraki przesiadły by się na niebieskie, później na czerwone i w mieście od razu byłoby luźniej

S
SZOFER

NADESZŁY CZASY DLA  MILIONERÓW= HELIKOPTERY 

 

DLA RESZTY ROWERY BO CHODNIKI SZERSZE NIŻ DROGI

 

TO DOPIERO SPOWODUJE ZABLOKOWANIE RZESZOWA. 

 

KIEROWCY  NIE BĘDĄ PRZEKRACZAĆ ANI O 1 KILOMETR TYCH 50 KM/ GODZINĘ.

S
SZOFER

NADESZŁY CZASY DLA  MILIONERÓW= HELIKOPTERY 

 

DLA RESZTY ROWERY BO CHODNIKI SZERSZE NIŻ DROGI

 

TO DOPIERO SPOWODUJE ZABLOKOWANIE RZESZOWA. 

 

KIEROWCY  NIE BĘDĄ PRZEKRACZAĆ ANI O 1 KILOMETR TYCH 50 KM/ GODZINĘ.

Dodaj ogłoszenie