W rejonie Łańcuta droga obwodowa powstaje po śladzie krajowej 94., między miastem a Głuchowem. Prace trwają przy utrzymaniu ciągłości ruchu. Sroga zima i epidemia na razie nie wpłynęły na harmonogram ustalony przed rozpoczęciem budowy.
- Prace idą zgodnie z planem, nie ma żadnych opóźnień, dlatego zakładamy, że już we wrześniu kierowcy będą mogli korzystać z obwodnicy Łańcuta –
potwierdza Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Ronda, zatoczki i ścieżki rowerowe
Obwodnica Łańcuta będzie miała prawie 6 kilometrów długości. Pasy ruchu zostaną od siebie oddzielone. Drogowcy przebudowują skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 877 Naklik – Łańcut – Szklary i nr 881 Sokołów Młp. – Łańcut – Żurawica, z ul. Piłsudskiego, Kościuszki, Graniczną oraz drogą powiatową nr 1520R Dąbrówki-Wola Dalsza-Głuchów. Powstają tu ronda. Na rzece Sawa powstaje most, a wzdłuż trasy chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.
Kolejnych osiem obwodnic podkarpackie miasta dostaną już z puli pieniędzy zarezerwowanych w krajowym programie 100 obwodnic. Wszystkie drogi mają być gotowe najpóźniej do 2030 roku, a w naszym regionie przygotowuje się ich plany dla: Brzostka i Kołaczyc (w ciągu DK73), Jasła (w ciągu DK73), Kolbuszowej (DK9), Miejsca Piastowego (DK28), Nowej Dęby (DK9), Pilzna (DK73), Przemyśla (DK28/77) i Sanoka (II etap, w ciągu DK84).
Jak informuje Joanna Rarus, w przypadku Pilzna, Jasła i Kołaczyc urzędnicy starają się już o wydanie decyzji środowiskowych, czyli jednego z kluczowych dokumentów, bez którego nie można wnioskować o pozwolenie na budowę. Dla Kolbuszowej podpisano właśnie umowę z wykonawcą dokumentacji.
- Jego zadaniem będzie analiza możliwości poprowadzenia obwodnicy zarówno po stronie wschodniej jak i zachodniej miasta. Ostatecznie przebieg nowej drogi zostanie ustalony w planowanej do uzyskania w ramach zamówienia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- tłumaczy Joanna Rarus.
Obwodnica powstanie w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 8,5 km. Inwestycja jest planowana do realizacji w systemie projektuj i buduj.
- Istniejący odcinek drogi krajowej nr 9 przechodzi przez miasto Kolbuszowa wśród zwartej zabudowy mieszkaniowej, z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwe dla mieszkańców. Celem budowy obwodnicy Kolbuszowej jest więc przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście
- mówi Joanna Rarus.
GDDKiA przygotowuje się także do podpisania umów na dokumentację obwodnic Miejsca Piastowego oraz Przemyśla. Nieco bardziej zaawansowane są przygotowania dla Sanoka, gdzie jest już decyzja środowiskowa i drogowcy ogłoszą niedługo przetarg na koncepcję, a następnie projekt i wykonanie drogi.
ZOBACZ TAKŻE: Montaż oświetlenia na stadionie miejskim "Stal" w Rzeszowie
Zadbaj o swój ogród
Można otwierać sezon grillowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu