
W bazie MPK Rzeszów jest już pierwszy z 10 nowych autobusów marki Autosan. Chociaż wygląda niemal identycznie jak te, które miasto kupiło poprzednio, został gruntownie przeprojektowany.
Dla pasażerów podstawową, widoczną różnicą jest 12 metrowe nadwozie pojazdu. Pozostałe Autosany, które jeżdżą już w barwach MPK są krótsze i mają 9 metrów długości.
– Różnic jest jednak znacznie więcej. Zmodyfikowana została kabina kierowcy, monitory są zamontowane w estetycznych obudowach, a instalacje pojazdu przeniesiono z podwozia pod sufit, co ułatwi ich obsługę i wydłuży żywotność. Zupełnie nowy jest także monitoring, który rejestruje obraz jeszcze lepszej jakości – mówi Marek Filip, prezes MPK Rzeszów.
Na zewnątrz podstawowa zmiana dotyczy sposobu budowy bocznych części nadwozia. W nowym modelu składają się one z większej liczby elementów, które oddzielono ze sobą czarnymi, silikonowymi pasami. Taka zmiana ma ułatwić naprawę autobusów po ewentualnych kolizjach, bo do lakierowania bądź wymiany będą teraz mniejsze fragmenty karoserii.
Autobusy są także oklejone numerami według nowego wzoru i wyposażone w lepsze silniki i skrzynie biegów. Zamiast jednostek napędowych Iveco zastosowano w nich silniki marki Cummins. Posiadają system odzyskiwania energii podczas hamowania, dzięki czemu wydłużono w nich żywotność ich akumulatorów.
zobacz też: Auto elektryczne w praktyce
Źródło:Dzień Dobry TVN/x-news