Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

O tunelu pod rondem Pobitno w Rzeszowie na razie możemy tylko pomarzyć [WIZUALIZACJE]

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
Tunel ma przebiegać od okolic skarbca przy al. Armii Krajowej, pod rondem Pobitno, aż do skrzyżowania al. Żołnierzy Armii Wojska Polskiego z ul. Morgową.
Tunel ma przebiegać od okolic skarbca przy al. Armii Krajowej, pod rondem Pobitno, aż do skrzyżowania al. Żołnierzy Armii Wojska Polskiego z ul. Morgową. UM Rzeszowa
Oddala się perspektywa budowy tunelu pod zatłoczonym rondem Pobitno w Rzeszowie. Miasto liczy, że znajdzie dofinansowanie budowy tunelu dopiero w kolejnej perspektywie unijnej.

W kwietniu miasto zgłosiło trzy wnioski do Krajowego Planu Odbudowy. Pierwszy o dofinansowanie obwodnicy południowej Rzeszowa, która ma powstać z połączenia ul. Żołnierzy IX Dywizji Piechoty z aleją Sikorskiego (jej koszt wynosi ok. 500 mln zł), drugi wniosek dotyczy Wisłokostrady (koszt ok. 200 mln zł), trzeci połączenia ul. Warszawskiej z Krakowską (ok. 190 mln), czyli kolejnego etapu trasy północnej.

– Do Krajowego Planu Odbudowy mogliśmy złożyć trzy projekty i złożyliśmy właśnie te. Póki co nie znaleźliśmy programu, z którego moglibyśmy dofinansować kolejną dużą inwestycję, taką jak tunel pod rondem Pobitno – mówi Artur Gernand z kancelarii prezydenta Rzeszowa.

Artur Gernand podkreśla, że miastu zależało w pierwszym rzędzie na trzech bardziej kapitałochłonnych projektach, jednocześnie zapewnił, że miasto nie rezygnuje z tunelu i będzie liczyło na Krajowy Plan Odbudowy w nowej unijnej perspektywie albo na Polski Ład.

– Chcielibyśmy natomiast mieć opracowanie fachowców, które podpowie, jakie jeszcze rozwiązane zastosować w tej części Rzeszowa, które z inwestycją o umownej nazwie „rondo Pobitno” jeszcze bardziej poprawią komunikację w tej północo-wschodniej części miasta. Chcemy wiedzieć, czy trzeba jeszcze dobudować jakiś układ dróg, czy trzeba wprowadzić nowe rozwiązania komunikacyjne

25 października Podkarpacki Urząd Wojewódzki wydał decyzję ZRID na budowę tunelu. Artur Gernand deklarował wówczas, że miasto będzie szukało źródeł dofinansowania tej inwestycji nawet w 90 proc.

Rondo Pobitno jest jednym z najbardziej zatłoczonych skrzyżowań w mieście. Z danych Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie wynika, że dziennie przejeżdża nim nawet 40 tysięcy pojazdów.

Wiele z nich to ruch tranzytowy, który przez rondo przetacza się pomiędzy drogą krajową nr 94 a autostrada A4 i drogą S19. Sporo kierowców dojeżdża tędy także do pracy, a po południami wraca do domów. Dlatego w godzinach szczytu drogi dojazdowe do ronda są zakorkowane. Na ulicy Lwowskiej w kierunku Przemyśla korek zaczyna się często już na wysokości jednostki wojskowej.

Tunel ma przebiegać od okolic skarbca przy al. Armii Krajowej, pod rondem Pobitno, aż do skrzyżowania al. Żołnierzy Armii Wojska Polskiego z ul. Morgową.

ZOBACZ WIDEO:

Inwestycja będzie polegała nie tylko na budowie samego tunelu, ale również na przebudowie dróg w okolicy ronda, najpewniej powstanie tam też kilka prawoskrętów.

Rzeszowski ratusz szacuje wstępnie, że może to kosztować nawet ponad 100 mln złotych.

ZOBACZ WIZUALIZACJE:

Tunel ma przebiegać od okolic skarbca przy al. Armii Krajowej, pod rondem Pobitno, aż do skrzyżowania al. Żołnierzy Armii Wojska Polskiego z ul. Morgową.

O tunelu pod rondem Pobitno w Rzeszowie na razie możemy tylk...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24