Obiecują drugi most na Sanie w Jarosławiu. Po 2022 roku kierowcy mają jeździć nową przeprawą

Kamil Jaworski
- Dzisiaj ta inwestycja nabiera realnego kształtu. Będzie to nowy odcinek drogi 865 Jarosław - Bełżec, drogi która łączy S17 z autostradą A4 - mówi marszałek Władysław Ortyl
- Dzisiaj ta inwestycja nabiera realnego kształtu. Będzie to nowy odcinek drogi 865 Jarosław - Bełżec, drogi która łączy S17 z autostradą A4 - mówi marszałek Władysław Ortyl Kamil Jaworski
Minister, marszałek i posłanka obiecali mieszkańcom miasta i powiatu budowę nowego mostu na Sanie. Trasa, która przetnie rzekę, ma być nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej 865.

Drugi most na Sanie, który w mieście i okolicach wyczekiwany jest od lat, ma powstać w ramach rządowego programu Mosty Plus, którego start we wtorek ogłosił premier Mateusz Morawiecki. W myśl programu, rząd sfinansuje maksymalnie 80 procent kosztów budowy przynajmniej 20 mostów w kraju. Resztę pieniędzy mają dać samorządy.

Sukces już ogłoszony

Deklaracji na konferencji z udziałem ministra inwestycji i rozwoju Jerzego Kwiecińskiego, marszałka woj. podkarpackiego Władysława Ortyla i posłanki PiS Anny Schmidt-Rodziewicz padło sporo.

Nowy etap drogi 865 ma zaczynać się na wschodnim węźle obwodnicy Jarosławia, następnie przeciąć San i przekroczyć drogę powiatową Jarosław - Łazy. Nowym mostem kierowcy mają jeździć już za 4 lata. Pierwszym etapem inwestycji ma być właśnie most na Sanie obok Jarosławia i drogi dojazdowe.

- Jak popatrzymy realnie na konsultacje społeczne i decyzje środowiskowe, przygotowanie dokumentacji może potrwać w granicach 1,5 roku. Potem wykonanie też rok do 1,5. Możemy powiedzieć, że po roku 2022 ta inwestycja będzie finalnie zakończona

- mówił marszałek Władysław Ortyl.

W dalszych etapach, nowy odcinek drogi 865 ma przebiegać obok Makowiska i włączyć się w stary odcinek tej trasy blisko Zapałowa.

- W pierwszym etapie, droga do skrzyżowania z drogą powiatową Jarosław - Łazy już da efekt pozytywnych rozwiązań komunikacyjnych. Otworzy miasto i zlikwiduje barierę jednego mostu. To jest duże ograniczenie wisieć na jednym moście, który można powiedzieć jest historyczny i w każdej chwili może być na nim jakaś usterka - dodał marszałek.

- My przeszliśmy od etapu gadania, pisania, do etapu budowania i ta inwestycja jest tego przykładem. Przez kilkadziesiąt lat mówiło się i pisało o tej przeprawie mostowej. Było mnóstwo spotkań, artykułów. Ludzie gadają, piszą i nic z tego nie wynika. My jesteśmy od konsekwentnej realizacji programów, które przynoszą konkretne efekty ludziom - ogłosił minister Kwieciński.

Nasz program budowy mostów jest największy w historii

Minister inwestycji i rozwoju mówił też, że zrobiono głęboką analizę i określono 20 najbardziej potrzebnych w Polsce mostów w dziewięciu województwach, na ośmiu rzekach i jednym z nich jest most w okolicach Jarosławia.

- To największy program dedykowany budowie mostów w historii naszego kraju

- podkreślił.

Realizacja rządowego programu potrwa do 2025 r. Kwieciński wyjaśniał, że takie przedsięwzięcia nie są łatwe, bo nie mają dokumentacji.

- Zakładamy, że ich przygotowanie to będzie rok, dwa lata i później dwa, trzy lata, to będzie realizacja. To oznacza, że za parę lat będziemy mogli powiedzieć, że zapewniliśmy Polsce zbudowanie najważniejszych przepraw mostowych - zapowiedział.

Posłanka PiS Anna Schmidt-Rodziewicz mówiła o zasługach swojej partii dla infrastruktury Jarosławia. - To druga inwestycja infrastrukturalna rządu PiS. Ponad 10 lat temu kiedy Prawo i Sprawiedliwość rządziło, ówczesny rząd Jarosława Kaczyńskiego zagwarantował środki na budowę obwodnicy Jarosławia - mówiła posłanka. - Dziś przy ponownych rządach PiS i Zjednoczonej Prawicy oddajemy państwu kolejną inwestycję - stwierdziła Anna Schmidt-Rodziewicz.


zobacz też: Wojciech Buczak w Profilu Politycznym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
głosuję na PSL
W dniu 24.05.2018 o 19:56, Gość napisał:

Dopiero po dwóch dniach gazeta informuje o zatwierdzonej budowie drugiego mostu na Sanie Wcześniej tego nie robiliście bo nie był to sukce burmistrza Palucha ? Bo nie był to sukces PSL-u ?Tylko jest to sukces PiS-u

MORAWIECKI: Droga, która kroczą nasi oponenci polityczni. To jest to, co próbują zrobić. Sprywatyzować samorządy.
KŁAMSTWO! PSL dąży do wzmocnienia roli samorządów poprzez m.in. wpisanie powiatów do Konstytucji oraz upodmiotowienie sołectw.
s
seba
W dniu 26.05.2018 o 20:04, anek napisał:

sam dokladaj na niepelnosprawnych skoro jestes taki troskliwy szkoda ze ta troska tylko na forum i fb bo w rzeczywistosci jest inaczej.

500+

l
lis

obiecali ! a mietek z zslu i poparańcy co rządzili  dwie kadencje na pewno wybudują razem z kolegą burym burkiem!!!

w
wloka swiatowa

Ja proponuje jak jest w glebokich Country w Ameryce, Australi i podobnych krajach na "DZIKIM ZACHODZIE".

Na rzekach w najplytszych miejscach betonuje sie brody a nie buduje sie mostow.

EKONOMIA na pierwszym miejscu !

Poziom wody okolo 10-15 cm nie jest grozny dla pojazdow, a za biegiem wody w poprzek brodu wmurowuje sie co 1 metr stalowe szyny wysokosci okolo 1 metra, aby w razie jakiejkolwiek awari jadacego pojazdu nie zostal zmyty z betonowego "brodu".

Najtanszy i bardzo ekologiczny przejazd przez rzeki.

G
Gość
Już budowa? szok:)! Jak na razie to plany z których może jeszcze nic nie wyjść. Przydałoby się też zadbać o współpracę z samorządem, a nie traktować miasto jak własny folwark.
M
Magdalena
Panie Ministrze jaki etap budowania??? Na razie jest temat mówienia i obiecywania bo zbliżają się wybory. To tak jak z 500+ dla wszystkich dzieci. A co z samotnym i matkami one pracują i im na 1 dziecko się nie należy.... to jak na wszystkie??? Obiecanki Cacanki...
A do Pani Posłanki ...korona by spadła jakby ktoś z Pani Biura poinformował Ratusz i Burmistrza Jarosławia o decyzjach jakie mogą zapaść w najbliższych dniach??? Tylko najlepiej kogos obwiniać A z siebie zmyć wszystkie brudy, ale przeszłość powraca także czasami warto obejrzeć sie w tył.
z
ziapal
W dniu 24.05.2018 o 19:56, Gość napisał:

 Dopiero po dwóch dniach gazeta informuje o zatwierdzonej budowie drugiego mostu na Sanie Wcześniej tego nie robiliście bo nie był to sukce burmistrza Palucha ? Bo nie był to sukces PSL-u ?Tylko jest to sukces PiS-u   

 

może nie dostali z Przemyskiej informacji i nie odtrąbili sukcesu "KCIUKA"z tego powodu 

G
Gość

Dopiero po dwóch dniach gazeta informuje o zatwierdzonej budowie drugiego mostu na Sanie 

Wcześniej tego nie robiliście bo nie był to sukce burmistrza Palucha ? Bo nie był to sukces PSL-u ?Tylko jest to sukces PiS-u 

 

 

T
Tadeusz

Wy nam most,my wam głos.

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie