W stopniu zgodnym z harmonogramem zaawansowane są prace przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi. To najtrudniejsza, najbardziej pracochłonna część powstającej obwodnicy.
- Gotowa jest już metalowa konstrukcja wiaduktu. Obecnie trwa szalowanie prawej jezdni. W przyszłym tygodniu ta część wiaduktu będzie betonowana - mówi Witold Wołczyk, rzecznik prezydenta Przemyśla.
Utrudnienia w ruchu
Budowana droga obwodowa zostanie połączona z obwodnicą wschodnią, oddaną do użytku w listopadzie 2012 r. Łącznikiem będzie kilkusetmetrowy fragment ul. Lwowskiej. W związku z tym trwa jej przebudowa. Są, na szczęście niewielkie, utrudnienia w ruchu, związane z wyłączeniem jednego pasa.
Kilkadziesiąt metrów dalej kolejne niedogodności. Na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej z ul. 6. Pomorskiej Dywizji Piechoty (dojazdowa do Sanwilu). Powstaje tutaj rondo.
Nadal są ograniczenia na końcowym odcinku ul. Słowackiego. Przebudowywany jest tutaj 500-metrowy odcinek ulicy od skrzyżowania z ul. Dojazdową, przyszłego ronda, do skrzyżowania z ul. Obozową i Herburtów. Ruch samochodów jest wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną.
Spore dofinansowanie unijne
To obecnie największa inwestycja realizowana w mieście. Całkowita wartość kontraktu to blisko 102 mln złotych. Dofinansowanie z programów unijnych, w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej, wynosi 85 mln mln złotych. Resztę dokłada miasto. Pierwotnie było to ok. 16 mln złotych. Niedawno Ministerstwo Finansów zdecydowało o przekazaniu 6,5 mln złotych dofinansowania. O tyle zostanie zmniejszone obciążenie miejskiego budżetu.
Według planu, roboty mają być ukończone na przełomie grudnia obecnego i stycznia przyszłego roku.
W ramach tej inwestycji wykonana zostanie również kanalizacja ulic Mogilnickiego, Topolowej, Sieleckiej i Rolniczej.
Budowana droga obwodowa połączy ul. Lwowską z ul. Słowackiego, czyli drogę krajową nr 4, z wojewódzką 885. To główne ulice w mieście. Na obu końcach powstaną skrzyżowania - ronda. Poprzez ul. Lwowską, nowa droga obwodowa połączy się z pierwszą częścią, wybudowaną półtora roku temu. Prowadzi ona w kierunku wjazdu na autostradę A4 i Jarosławia.
Obwodnica zachodnia? Na razie to odległe plany
Pierwsza druga obwodowa pozwoliła odkorkować miasto, zwłaszcza we wschodniej części. Druga obwodowa ma znaczenie głównie gospodarcze, bo prowadzi przez tereny przemysłowe, m.in. do strefy ekonomicznej. Obecnie dojazd do niej, wąskimi ulicami Jasińskiego i Batorego lub przez centrum i dalej ul. Słowackiego, nie jest najlepszy.
W dalszych planach jest budowa zachodniej obwodnicy. Odciążyłaby ona zwłaszcza ul. Wybrzeże Piłsudskiego, wyjazd z Przemyśla w kierunku Bieszczad. Popołudniami tworzą się tutaj korki, kierowcy. Jednak budowa tej drogi to odległe plany, wymagające porozumienia m.in. z sąsiednimi gminami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]