Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Przemyśla będzie krótsza

Norbert Ziętal
Najdroższym, a zarazem najbardziej efektownym odcinkiem obwodnicy  będzie wiadukt nad torami i Sanem o długości 400 metrów.
Najdroższym, a zarazem najbardziej efektownym odcinkiem obwodnicy będzie wiadukt nad torami i Sanem o długości 400 metrów. Archiwum
Wschodnia obwodnica miasta będzie krótsza niż zakładano. Dotrze z ul. Krakowskiej do ul. Lwowskiej.

Kolejny odcinek, czyli połączenie do ul. Słowackiego, być może będzie budowany w następnych latach.

Obwodnica wschodnia ma odciążyć miasto z samochodów jadących od strony Jarosławia w kierunku przejścia granicznego w Medyce i planowanego przejścia w Malhowicach.

Dwie koncepcje

Pierwotnie miała się zaczynać na ul. Krakowskiej i kończyć na ul. Lwowskiej. I o sfinansowanie takiej części wtedy wnioskowano. Potem jednak władze miejskie doszły do wniosku, że aby trasa właściwie spełniała swoją rolę, należy ją przedłużyć do ul. Słowackiego.

Działo się to za czasów rządów PiS i wiele osób w Przemyślu liczyło, że silna podkarpacka reprezentacja tej partii we władzach centralnych pomoże w sfinansowaniu rozszerzenia inwestycji. Tak się jednak nie stało. Dlaczego? Bo okazało się, że w obecnych programach europejskich dla woj. podkarpackiego nie ma już pieniędzy na przedłużenie przemyskiej trasy.

Całość inwestycji wyceniono na 430 mln zł, z czego miasto, z własnego budżetu musiałoby dać 300 mln. A jest to nierealne.

- O możliwościach sfinansowania całości inwestycji prezydent Robert Choma rozmawiał w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Niestety, otrzymaliśmy informacje, że obecnie nie jest możliwe zwiększenie finansowania - mówi Wiesław Jurkiewicz, zastępca prezydenta Przemyśla.

Z tego powodu powrócono do pierwotnej koncepcji, czyli budowy odcinka od Krakowskiej do Lwowskiej.

Kalendarz prac

Do końca obecnego roku ma się zakończyć opracowanie dokumentacji technicznej. Być może uda się również wykupić działki.

- W pierwszym kwartale przyszłego roku być może udałoby się uzyskać pozwolenie na budowę - mówi Jurkiewicz.

A co z pozostałym odcinkiem, do ul. Słowackiego? PARP sugeruje, aby miasto starało się o dofinansowanie w kolejnym okresie, czyli do roku 2015.

Jest szansa

Jest jeszcze jedna możliwość, na jaką liczą miejskie władze.

- W latach 2009 - 2010 będą weryfikowane wnioski, finansowane w ramach tego programu. I jest możliwe, że część zadań z niego wypadnie, bo wielu samorządowców nie wykazało żadnych działań. A nasze przygotowania zostały bardzo wysoko ocenione - twierdzi Jurkiewicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24