Obwodnica Sanoka jest już gotowa. Czeka na odbiór przez nadzór budowlany [ZDJĘCIA]

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Zakończyły się zasadnicze prace przy budowie obwodnicy Sanoka. Wykonawca złożył do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego wniosek o zezwolenie na użytkowanie inwestycji.

- Po uzyskaniu pozwolenia, nowa trasa zostanie udostępniona kierowcom - informuje Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wykonawca obwodnicy zakończył już roboty zasadnicze, a na budowie trwają prace porządkowe oraz ostatnie prace wykończeniowe.

- W międzyczasie Wojewódzki Inspektorat Nadzory Budowlanego przystąpi do kontroli inwestycji oraz procedur związanych z rozpatrywaniem wniosku o zezwolenie na użytkowanie nowej drogi

- tłumaczy Joanna Rarus.

Zgodnie z przepisami, PINB w ciągu miesiąca od złożenie wniosku wydaje decyzję dotyczącą użytkowania drogi. Tak więc wszystko wskazuje na to, że na przełomie stycznia i lutego droga będzie dostępna, co znacznie usprawni nie tylko komunikację w Sanoku, ale tranzyt przez miasto, m.in. ruch w Bieszczady.

Czytaj także

Wniosek dotyczy nie tylko jezdni głównej obwodnicy ale także jezdni dodatkowych i dróg poprzecznych (ul. Okulickiego, ul. M. Konopnickiej, Stróżowska oraz droga wewnętrznej - ul. Działkowej.

Obwodnica Sanoka znajdzie się w ciągu krajowej 28. Jej długość to 6,7 kilometra. Zaczyna się na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (droga krajowa nr 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Na obwodnicy są cztery jednopoziomowe skrzyżowania, które łączą ją z innymi drogami.

Trasa główna ma parametry techniczne drogi klasy GP (drogi ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 (czyli drogi z trzema pasami, na której ruch odbywa się na przemian odcinkami z jednym i dwoma pasami, oddzielonymi barierą ze słupków).

Czytaj także

Budowa sanockiej obwodnicy zaczęła się w połowie 2017 roku. Wykonawcą jest firma Max Bögl Polska a wartość kontraktu to prawie 172 mln zł. Cały projekt zyskał dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego koszt to ponad 207 mln zł.

Obwodnica Sanoka zgodnie z umową miała być gotowa pod koniec ubiegłego roku, ale ostatecznie datę zakończenia wszystkich robót ustalono na 7 kwietnia 2020. Kontrakt przedłużono z uwagi na napotkane w trakcie prowadzenia robót problemy, związane z dużo większym niż zakładano zakresem badań archeologicznych.


Zobacz też: Obwodnica Częstochowy oddana do ruchu. "Cały ciąg autostrady A1, to kręgosłup komunikacyjny Polski"

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A nieroby z nadzoru budowlanego łaskawie wezmą się do roboty ostatniego - czyli 30. dnia po złożeniu wniosku. Wywalić na zbity pysk 70% tych nierobów z urzędów, a pensję uzależnić od ilości wykonanej pracy, a nie od czasu spędzanego w urzędzie.

G
Gość

WNIOSEK O ZEZWOLENIOE NA RUCH MIOAL BYC ZLOZONY PRZED SWIOETAMI... WYGLADA NA TO E KTOS SIE SPOZNIL I ZLOZONY ZOSTAL GRUBO PO SWOIETACH - SDZKODA BO PEWNIE JUZ MOZNA BY BYLO JEZDZIC GDYBY ZROBILI CO OBIECYWALI!!!!

J
Joon
12 stycznia, 9:39, Gość:

patrząc na te linki oddzielające pasy ruchu, to ciekawe jak np. karetka zawróci przy ewentualnym wypadku

...druga sprawa, to np. samochody ciężarowe na pewno będą blokowały normalną, płynną jazdę, tylko trzeba będzie wdychać spaliny z tych pojazdów

...ci, którzy budowali obwodnicę Sanoka, nie widzieli chyba obwodnicy Przemyśla, po dwa pasy w każdą stronę, ograniczenia do 70km/h, ale normalna jazda, możliwość zawracania dla karetek

Niestety ten co projektował te obwodnice jest z 10 lat do tył zwężki do jednego pasa taka obwodnica to w dawnych latach a nie teraz przy takim natężeniu na drodze.

J
Joon
12 stycznia, 11:18, Wiesiek:

A drogowcy śpjom jak zawsze, skandal, rzeby w XXI wjeku w państwie UE takie drogi zaśnieżone ! Wywalić nierobów !

Zima ich jak zwykle zaskoczyła.

G
Gość

Czekamy na obwodnicę Kaszowa w gm liszki dw 780 mamy przesrane nie możemy już okien otwierać taki huk dniem i nocą tysiące tirów i ciężarówek włodarze gminy są bezradni nic nie robią w tym kierunku nie robią POMOCY!!!

Z
Zgniatacz
12 stycznia, 11:18, Wiesiek:

A drogowcy śpjom jak zawsze, skandal, rzeby w XXI wjeku w państwie UE takie drogi zaśnieżone ! Wywalić nierobów !

Napisał pracownik roku ....sam się weź do roboty i nie oceniaj innych

G
Gość

No i pokropek musi być, bez tego w katolandzie ani rusz!

G
Gość

Każda obwodnica obecnie musi mieć po dwa pasy w każdym kierunku bo przy taki rozwiązaniu będzie dochodziło do tragicznych w skutkach wypadków bo kierowcy tranzytowi będą myśleli że ta obwodnica ma po dwa pasy w dwóch kierunkach i czołówki murowane tak jak jest na podobnych obwodnicach miejscowości 2 plus 1 lub nawet 1 plus 1

G
Gość

Tyle że Nisko i Stalowa W wyjdzie z tego obronną ręką, ponieważ jest tam planowana budowa ekspresówki S74, więc finalnie ruch przeniesię się na eskę i odciąży tego gniota, A Strzyżów, Sanok i inne pozostaną z tymi gniotami.

G
Gość

Kolejny gniot obwodnicopodobny.

Bowiem standardem powinno być po 2 pasy w każdą stronę, kolejne będą w Nisku oraz w Łancucie.

N
Nergal

Wystarczy, że na pojedynczym pasie np stanie zepsuta ciężarówka, nikt nie ominie, będą czekać aż holownik go zabierze.

G
Gość

patrząc na te linki oddzielające pasy ruchu, to ciekawe jak np. karetka zawróci przy ewentualnym wypadku

...druga sprawa, to np. samochody ciężarowe na pewno będą blokowały normalną, płynną jazdę, tylko trzeba będzie wdychać spaliny z tych pojazdów

...ci, którzy budowali obwodnicę Sanoka, nie widzieli chyba obwodnicy Przemyśla, po dwa pasy w każdą stronę, ograniczenia do 70km/h, ale normalna jazda, możliwość zawracania dla karetek

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3