Obwodnica Strzyżowa powstanie za 106 mln zł. Budowa potrwa półtora roku, właśnie została rozpoczęta

#Bartosz Gubernat
Wczoraj oficjalnie wbito pierwsze łppaty pod budowę obwodnicy Strzyżowa.
Wczoraj oficjalnie wbito pierwsze łppaty pod budowę obwodnicy Strzyżowa. Podkarpacki Zarzad Dróg Wojewódzkich
Półtora roku potrwa wykonanie południowej obwodnicy Strzyżowa. Wczoraj oficjalnie wbito pierwszą łopatę na jej budowie.

Budowa obwodnicy Strzyżowa to najbardziej kosztowne zadanie realizowane z puli pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt inwestycji to aż 106,5 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie 90,5 mln zł. Za tę kwotę wykonawca robót - konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Mostostal Kielce S.A. wybuduje ponad 6 kilometrów drogi, która pozwoli odciążyć od samochodów centrum miasta. Będzie to droga jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu, po 3,5 metra szerokości każdy.

- Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem po południowej stronie Strzyżowa, aż do połączenia z istniejącą drogą wojewódzką nr 988 Babica – Strzyżów – Warzyce. Obwodnica będzie przecinała m.in. ul. Zadworze, Modrzewiową, Południową i Ogrodową. Taki przebieg pozwoli przede wszystkim na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum Strzyżowa oraz usprawnienie ruchu drogowego na odcinku Babica – Twierdza – mówi Ewa Sikora, rzecznik prasowy Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

PRZECZYTAJ TEŻ: Podkarpackie w 2018 roku będzie wielkim placem budowy. Duże inwestycje za duże pieniądze

Wysoki koszt budowy obwodnicy Strzyżowa wynika ze skomplikowania projektu. Na trasie powstaną zarówno tradycyjne skrzyżowania w formie rond i tradycyjnych krzyżówek, jak i wiadukty nad torami kolejowymi. W miejscach, gdzie drogi będą się krzyżować pasów ruchu będzie więcej. Dodatkowe posłużą pojazdom skręcającym oraz włączającym się do ruchu. Łącznie na nieco ponad sześciokilometrowym odcinku powstanie kilkanaście obiektów inżynierskich, w tym m.in. trzy mosty na Wisłoku, wiadukty i przepusty. Inwestycja będzie obejmowała również budowę dróg dojazdowych (tzw. serwisówek), chodników w obrębie skrzyżowań, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

- Poza imponującą liczbą obiektów inżynierskich jakie wykonawca będzie musiał wybudować w niedługim czasie, wyzwanie może stanowić teren samej inwestycji. Dolina Wisłoka to tereny zalewowe, skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna a także miejsca zagrożone osuwiskami – mówi Ewa Sikora.

Oznacza to, że przed budowa jezdni grunt trzeba będzie odpowiednio wzmocnić. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to koniec października przyszłego roku.


WIDEO: Na Podkarpaciu ruszyła pierwsza strzelnica, zbudowana jako pilotażowa w ramach programu "Strzelnica w każdym powiecie"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek
W dniu 16.05.2018 o 09:20, strzyzowka napisał:

 Po co? Żeby była praca za minimalna? Praca w Rzeszowie to tylko 30 km odległości a pieniądze na odpowiednim poziomie. 2100 brutto to poziom odpowiedni ? No chyba że się pracuje w budżetowce albo ma się średnią krajową.  Pracuje w Rzeszowie w sklepie to wiem. Każdy szuka pracy gdzie najbliżej by jak najwięcej kasy w kieszeni zostało. 

 

p
pesymistyczny optymista

Niestety, ta obwodnica powstaje 15 lat (co najmniej) za późno. Teraz dojdzie wg. mnie, do całkowitej izolacji Strzyżowa, bo  ludzie z prędkością światła będą przemykać koło niego, nawet nie wiedząc, że przejechali koło jakiegoś miasteczka. Ponadto, to co mogło skłonić ich do zatrzymania, choćby na chwilę, zostało zburzone. Mam na myśli most kolejowy, który cieszył oczy (podobnie w Czudcu). Ten teraz, to szkoda gadać. O tunelach/schronach nawet nie wspomnę.

W powiecie i jego gminach, brak jest całkowicie jakiejkolwiek strategii na przyszłość i brak pomysłów na autopromocję. A to, co mogłoby stanowić kapitał jest niedoceniane lub niszczone.

Obym się tylko mile rozczarował. Tego sobie i innym życzę.

s
strzyzowka
W dniu 16.05.2018 o 00:28, Robert napisał:

Po co obwodnica niech władze pomyślą o sprowadzeniu inwestorów do strefy i stworzeniu miejsc pracy.

 


Po co? Żeby była praca za minimalna? Praca w Rzeszowie to tylko 30 km odległości a pieniądze na odpowiednim poziomie.

R
Robert

Po co obwodnica niech władze pomyślą o sprowadzeniu inwestorów do strefy i stworzeniu miejsc pracy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3