Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Strzyżowa powstanie za 106 mln zł. Budowa potrwa półtora roku, właśnie została rozpoczęta

Bartosz Gubernat
Wczoraj oficjalnie wbito pierwsze łppaty pod budowę obwodnicy Strzyżowa.
Wczoraj oficjalnie wbito pierwsze łppaty pod budowę obwodnicy Strzyżowa. Podkarpacki Zarzad Dróg Wojewódzkich
Półtora roku potrwa wykonanie południowej obwodnicy Strzyżowa. Wczoraj oficjalnie wbito pierwszą łopatę na jej budowie.

Budowa obwodnicy Strzyżowa to najbardziej kosztowne zadanie realizowane z puli pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt inwestycji to aż 106,5 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie 90,5 mln zł. Za tę kwotę wykonawca robót - konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Mostostal Kielce S.A. wybuduje ponad 6 kilometrów drogi, która pozwoli odciążyć od samochodów centrum miasta. Będzie to droga jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu, po 3,5 metra szerokości każdy.

- Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem po południowej stronie Strzyżowa, aż do połączenia z istniejącą drogą wojewódzką nr 988 Babica – Strzyżów – Warzyce. Obwodnica będzie przecinała m.in. ul. Zadworze, Modrzewiową, Południową i Ogrodową. Taki przebieg pozwoli przede wszystkim na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum Strzyżowa oraz usprawnienie ruchu drogowego na odcinku Babica – Twierdza – mówi Ewa Sikora, rzecznik prasowy Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

PRZECZYTAJ TEŻ: Podkarpackie w 2018 roku będzie wielkim placem budowy. Duże inwestycje za duże pieniądze

Wysoki koszt budowy obwodnicy Strzyżowa wynika ze skomplikowania projektu. Na trasie powstaną zarówno tradycyjne skrzyżowania w formie rond i tradycyjnych krzyżówek, jak i wiadukty nad torami kolejowymi. W miejscach, gdzie drogi będą się krzyżować pasów ruchu będzie więcej. Dodatkowe posłużą pojazdom skręcającym oraz włączającym się do ruchu. Łącznie na nieco ponad sześciokilometrowym odcinku powstanie kilkanaście obiektów inżynierskich, w tym m.in. trzy mosty na Wisłoku, wiadukty i przepusty. Inwestycja będzie obejmowała również budowę dróg dojazdowych (tzw. serwisówek), chodników w obrębie skrzyżowań, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

- Poza imponującą liczbą obiektów inżynierskich jakie wykonawca będzie musiał wybudować w niedługim czasie, wyzwanie może stanowić teren samej inwestycji. Dolina Wisłoka to tereny zalewowe, skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna a także miejsca zagrożone osuwiskami – mówi Ewa Sikora.

Oznacza to, że przed budowa jezdni grunt trzeba będzie odpowiednio wzmocnić. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to koniec października przyszłego roku.


WIDEO: Na Podkarpaciu ruszyła pierwsza strzelnica, zbudowana jako pilotażowa w ramach programu "Strzelnica w każdym powiecie"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24