Ocice - Mielec - Dębica. Na ratunek linii kolejowej

s
Wtorkową konferencję zorganizowali europoseł Tomasz Poręba i Władysław Ortyl, marszałek województwa. To już trzecie spotkanie w sprawie ratowania linii kolejowej.
Wtorkową konferencję zorganizowali europoseł Tomasz Poręba i Władysław Ortyl, marszałek województwa. To już trzecie spotkanie w sprawie ratowania linii kolejowej. archiwum
Udostępnij:
Parlamentarzyści i samorządowcy podpisali w Mielcu deklarację w sprawie modernizacji odcinka linii kolejowej

Przyszłość linii kolejowej nr 25 Ocice - Mielec - Dębica jest niepewna od kilku lat. Planowano likwidację tego odcinka. Dziś Tomasz Poręba, poseł do Parlamentu Europejskiego i Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego zorganizowali konferencję, która ma być impulsem do ratowania zagrożonego połączenia. To już trzecie spotkanie w tej sprawie.

Skąd wziąć pieniądze

Przy "okrągłym stole" zasiedli parlamentarzyści, samorządowcy, przedstawiciele lokalnych instytucji i środowisk gospodarczych, władze PKP PLK. Temat główny dyskusji: źródła finansowania remontu linii kolejowej.

Zebrani przez aklamację przyjęli wspólne stanowisko w sprawie ratowania połączenia. Pieniądze na rewitalizację odcinka Dębica-Mielec-Ocice mogłyby pochodzić ze środków budżetu państwa, przyszłego Regionalnego Programu Operacyjnego, Programu Rozwój Polski Wschodniej, planowanego przez rząd programu "Inwestycje Polskie" oraz budżetu samorządów. Deklarację w imieniu uczestników podpisał europoseł Tomasz Poręba.

Jestem wiekszym optymistą

- Tylko wspólne, ponadpolityczne działanie może doprowadzić do remontu tej linii. Jej znaczenie dla północnej części województwa i takich miast jak Mielec, Dębica, Tarnobrzeg jest kluczowe - mówi Tomasz Poręba, europoseł PiS. - Po dzisiejszej konferencji jestem większym optymistą. Wierzę, że uda się znaleźć pieniądze na ten cel, zwłaszcza że nowy zarząd województwa chce podjąć działania służące rozwojowi kolei na Podkarpaciu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Casio

Casio HDC-700-3AVEF

381,36 zł199,00 zł-48%
miejsce #3

Orient

Orient Classic Automatic Ra-Ap0003S10B

1 500,00 zł832,00 zł-45%
miejsce #4

Casio

Casio Mtp/Ltp Mdv-107-1A1Vef

399,00 zł343,00 zł-14%
miejsce #5

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 308,07 zł1 130,46 zł-14%
miejsce #6

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
Materiały promocyjne partnera

STREFA BIZNESU: USTAWA ANTYLICHWIARSKA

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
baba

A jak na razie to w budynku dworca PKP funkcjonuje szmatex. (sic!). Kiedyś była stacja "Mielec Meble" a teraz Mielec Odziez Uzywana. Znak czasu.

m
max

Z Tarnobrzega tez duzo ludzi dojeżdza na SSE. Można by jeszcze dodać łacznik od północnej strony.

Szynobusy zatrzymywaly by się w okolicach Bramy Głównej a potem busiki mogły by rozwozić do poszczególnych zakładów.

B
Bart

I dobrze. Na dodatek powinni uruchomić bezpośrednie w miarę szybkie połączenie Dębica-Mielec Strefa (jest tor), utworzyć przestanek gdzies na strefie i ustawić skład by przyjeżdżał kilkanaście minut przed siódmą i odjeżdżał po 15 do Dębicy.

Więcej informacji na stronie głównej Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie