Oferta Polregio jest w miarę dobrze oceniana przez aktywistów kolejowych, choć do pełni szczęścia jeszcze im sporo brakuje.
– Pociągi zaczęły jeździć, więc nie można powiedzieć, że nie ma postępu – podkreśla Igor Wójciak, radny powiatu sanockiego, członek Stowarzyszenia DolinaKolejowa.pl. – Pozostają natomiast pytania dotyczące rozkładu jazdy.
Dziwny rozkład jazdy
Pociągi z Sanoka wyjeżdżają o godz. 6.39, 9.00 i 15.25. Z Ustrzyk Dolnych startują o godz. 5.27, 7.50 i 14.15.
Wójciak zwraca uwagę na lukę koło południa.
– Dlaczego podróżni nie mogą korzystać z pociągów o godz. 12, czy 13? – pyta Igor Wójciak, choć jak można się domyślać bardzo dobrze zna odpowiedź na to pytanie.
Chodzi o drezyny kolejowe, które w sezonie turystycznym korzystają z torowiska na odcinku od Uherzec Mineralnych do Olszanicy i Stefkowej.
– Póki co jest to początek do dalszego rozwoju, który mam nadzieję nastąpi – tak kwituje informacje o uruchomieniu trzech składów Igor Wójciak. – Mam nadzieję, że ta linia będzie wykorzystywana również do ruchu pociągów dalekobieżnych.
Gracjan Kita, działacz kolejowy ze stowarzyszenia „Kolej w Bieszczady”, widzi kolejne błędy w rozkładzie jazdy. Pierwszy pociąg z Sanoka wyjeżdża o godz. 6.39, podczas gdy nocna zmiana w sanockich zakładach kończy się o godz. 7.
Najpoważniejszy zarzut dotyczy jednak omijania przez pociągi stacji w Zagórzu. Z Sanoka szynobus będzie jechał do Nowego Zagórza, a stamtąd łącznicą do Załuża. Z powrotem będzie tak samo. W tej sytuacji podróżni z tzw. Starego Zagórza będą musieli iść piechotą kilka kilometrów do Nowego Zagórza! Aktywiści kolejowi obawiają się, że wpłynie to ujemnie na frekwencję.
Trzy pary pociągów
Pociągi relacji Sanok – Ustrzyki Dolne – Sanok zostały uruchomione w zeszłym toku, na okres wakacji i były skomunikowane z pociągiem relacji Rzeszów – Medzilaborce.
Począwszy od 1 marca br. trzy pary pociągów będą jeździły od poniedziałku do piątku, oprócz świąt.
Pociągi będą kursowały do 2 maja, po czym w okresie od 4 maja do 9 czerwca ich ruch zostanie zawieszony z uwagi na planowane prace prowadzone przez Zarządcę Infrastruktury Kolejowej PKP PLK związane z modernizacją odcinka linii kolejowej nr 108 pomiędzy Sanokiem a Ustrzykami, a konkretnie remont mostu w Olszanicy. Prace modernizacyjne mają na celu podniesienie jakości odcinka.
Tabor kolejowy do realizacji nowych połączeń zapewni podwykonawca, czyli SKPL Cargo, która stacjonuje w Zagórzu, a obsługę podróżnych Polregio.
Jak podaje Portal Kolejowy, choć początkowo na sfinansowanie zamówienia Polregio zamierzało przeznaczyć 1 373 098,4 zł brutto to znaleziono dodatkowe 149 191,12 zł brutto i wybrano ofertę SKPL Cargo w kwocie 1 522 289,52 zł brutto jako najkorzystniejszą.
Spółka Polrego nie świadczy tej usługi sama, gdyż nie dysponuje w tym okresie taborem, którym może być użyty do realizacji połączenia. Muszą to być jednostki spalinowe, na co najmniej 50 miejsc siedzących.
Koszt biletu jednorazowego normalnego z Sanoka do Ustrzyk Dolnych wyniesie 11,90 zł, uczniowskiego 7,50 zł, a studenckiego 5,83 zł na podstawie „Taryfy podkarpackiej”. Bilet miesięczny, normalny będzie kosztował 285,0 zł, uczniowski 145,35 zł, a studencki 139,65 zł. Obowiązują także wszystkie ulgi ustawowe.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?