Badanie konsumenckie przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Produkt Roku Polska pokazuje jakie mamy oczekiwania wobec nowości. Projekt ma także na celu wskazanie konsumentom najbardziej sprawdzonych, godnych zaufania i innowacyjnych produktów.
Jaki produkt kupimy, zależy od marki
Lojalność konsumentów, ich przywiązanie do marki jest dość silne niezależnie od kategorii. Ponad 20% wybiera zawsze tą samą markę. Czasami próbują nowych produktów spożywczych (71%), artykułów urody i pielęgnacji ciała (65%), środków czystości
i akcesoriów do sprzątania (64%). Jak zatem przekonać konsumentów aby podjęli ryzyko
i wybrali nowy, jeszcze nie znany produkt? To na co powinni zwrócić uwagę producenci
to przede wszystkim:
1. Zaoferować większe opakowanie za tą samą cenę – tego oczekuje 1/3 badanych,
2. Zapewnić opakowanie produktów, gdzie w cenie dwóch, jeden jest gratis (3 sztuki),
3. Zestawić nowy produkt z innym (lub próbką).
Znaczenie mają również rekomendacje konsumentów w postaci certyfikatów typu „Produkt Roku - Wybór Konsumenta”.
- Jest to swoistego rodzaju rekomendacja od konsumentów dla konsumentów, którzy często dokonując zakupów, mają dylemat, jaki produkt wybrać - mówi Janusz Feliks, _prezes Produkt Roku Polska Sp. z o.o., _organizatora polskiej edycji projektu. Już po raz siódmy
z rzędu Polacy mieli możliwość wypowiedzieć się na temat produktów codziennego użytku
- dodaje Janusz Feliks. „Produkt Roku” to największy i jedyny w Polsce konkurs konsumencki oparty na wynikach ogólnopolskich badań.
Czytaj także: Ranking „Rzeczpospolitej”: 4 podkarpackie marki, które cenią Polacy
Od nowych produktów oczekujemy dobrej jakości
Ponad 90% badanych od nowego produktu wymaga trwałości oraz wysokiej jakości.
Dla ponad połowy ważne jest opakowanie i innowacyjność. Obie cechy są w równym stopniu istotne jest dla obu płci, niezależnie od wieku.
Dokonując codziennych zakupów artykułów spożywczych 60% badanych wybierze te, które oparte są na bazie naturalnych składników, mają korzystną cenę (56%) oraz dobry smak
i przyjemny zapach (39%). 1/3 konsumentów kładzie nacisk na produkty pozytywnie wpływające na zdrowie i sylwetkę. Mężczyźni okazują się bardziej oszczędni – oczekują,
że nowy produkt zagwarantuje im korzystny stosunek jakości do ceny. Kobiety zaś chcą otrzymać bardziej naturalne produkty, nie licząc się z ewentualnie większymi kosztami zakupów.
Czytaj także: Marki też znalazły się w kryzysie
Wymagania stawiane producentom produktów do pielęgnacji ciała to przede wszystkim cena. Decyzję o zakupie nowości podejmujemy również zwracając uwagę na ich naturalne pochodzenie składników (46%) oraz pozytywny wpływ na ciało (37%). Najmniej istotne jest wg badanych opakowanie.
Idealne środki czystości, akcesoria do sprzątania powinny przede wszystkim zapewnić korzystny stosunek jakości do ceny. Prawie 50% badanych oczekuje, że dzięki nowym produktom otrzyma ładniejszy zapach oraz bardziej intensywne działanie.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej Piaseczny przeszedł operację? Wygląda na to, że chciał ukryć opatrunki...
- Kim jest córka Kowalewskiego? Gabriela idzie w ślady rodziców. Będzie wielką gwiazdą?
- Nowe wieści o tajemniczym ojcu dziecka Tomaszewskiej. Wygadała się bliska osoba
- Wszyscy patrzyli na wyeksponowane krągłości Romanowskiej. Projektant gwiazd ocenia