Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opakowanie, cena czy jakość - jakie marki kupujemy

ala [email protected]
W przypadku kupowania kosmetyków liczy się nie tylko marka, ale i cena.
W przypadku kupowania kosmetyków liczy się nie tylko marka, ale i cena.
Żywność musi być naturalna, kosmetyki – tanie. TNS OPOB sprawdził, co decyduje o zakupie produktu nowej marki – cena, jakość czy opakowanie

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Produkt Roku Polska pokazuje jakie mamy oczekiwania wobec nowości. Projekt ma także na celu wskazanie konsumentom najbardziej sprawdzonych, godnych zaufania i innowacyjnych produktów.

Jaki produkt kupimy, zależy od marki

Lojalność konsumentów, ich przywiązanie do marki jest dość silne niezależnie od kategorii. Ponad 20% wybiera zawsze tą samą markę. Czasami próbują nowych produktów spożywczych (71%), artykułów urody i pielęgnacji ciała (65%), środków czystości

i akcesoriów do sprzątania (64%). Jak zatem przekonać konsumentów aby podjęli ryzyko

i wybrali nowy, jeszcze nie znany produkt? To na co powinni zwrócić uwagę producenci

to przede wszystkim:

1. Zaoferować większe opakowanie za tą samą cenę – tego oczekuje 1/3 badanych,

2. Zapewnić opakowanie produktów, gdzie w cenie dwóch, jeden jest gratis (3 sztuki),

3. Zestawić nowy produkt z innym (lub próbką).

Znaczenie mają również rekomendacje konsumentów w postaci certyfikatów typu „Produkt Roku - Wybór Konsumenta”.

- Jest to swoistego rodzaju rekomendacja od konsumentów dla konsumentów, którzy często dokonując zakupów, mają dylemat, jaki produkt wybrać - mówi Janusz Feliks, _prezes Produkt Roku Polska Sp. z o.o., _organizatora polskiej edycji projektu. Już po raz siódmy

z rzędu Polacy mieli możliwość wypowiedzieć się na temat produktów codziennego użytku

- dodaje Janusz Feliks. „Produkt Roku” to największy i jedyny w Polsce konkurs konsumencki oparty na wynikach ogólnopolskich badań.

Czytaj także: Ranking „Rzeczpospolitej”: 4 podkarpackie marki, które cenią Polacy

 

Od nowych produktów oczekujemy dobrej jakości

Ponad 90% badanych od nowego produktu wymaga trwałości oraz wysokiej jakości.

Dla ponad połowy ważne jest opakowanie i innowacyjność. Obie cechy są w równym stopniu istotne jest dla obu płci, niezależnie od wieku.

Dokonując codziennych zakupów artykułów spożywczych 60% badanych wybierze te, które oparte są na bazie naturalnych składników, mają korzystną cenę (56%) oraz dobry smak

i przyjemny zapach (39%). 1/3 konsumentów kładzie nacisk na produkty pozytywnie wpływające na zdrowie i sylwetkę. Mężczyźni okazują się bardziej oszczędni – oczekują,

że nowy produkt zagwarantuje im korzystny stosunek jakości do ceny. Kobiety zaś chcą otrzymać bardziej naturalne produkty, nie licząc się z ewentualnie większymi kosztami zakupów.

Czytaj także: Marki też znalazły się w kryzysie

Wymagania stawiane producentom produktów do pielęgnacji ciała to przede wszystkim cena. Decyzję o zakupie nowości podejmujemy również zwracając uwagę na ich naturalne pochodzenie składników (46%) oraz pozytywny wpływ na ciało (37%). Najmniej istotne jest wg badanych opakowanie.

Idealne środki czystości, akcesoria do sprzątania powinny przede wszystkim zapewnić korzystny stosunek jakości do ceny. Prawie 50% badanych oczekuje, że dzięki nowym produktom otrzyma ładniejszy zapach oraz bardziej intensywne działanie.

 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24