Kasy TPSA znajdowały się w całej Polsce. Podobnie jak w elektrowni, gazowni, czy nawet salonach operatorów komórkowych, można było zapłacić rachunek bez żadnych dodatkowych prowizji. Klienci TPSA nie mają już tej możliwości.
- To oburzające - mówi starszy mężczyzna stojący w kolejce na poczcie przy ul. Moniuszki w Rzeszowie. - Jeszcze miesiąc temu na tej poczcie było okienko telekomunikacji. A teraz przychodzę i widzę logo nowej firmy oraz informację, że muszę za zapłacenie rachunku zapłacić jeszcze złotówkę. Dla mnie liczy się każdy grosz.
- To naprawdę jest problem?! - nie może się nadziwić Barbara Górska, rzecznik TPSA w Warszawie. - Przecież większość ludzi i tak nie płaciła w tych okienkach, tylko szła do banku. No, może starsi klienci, babcie i dziadkowie byli przyzwyczajeni do płacenia w darmowych punktach, ale młodsi na pewno nie.
- Mamy setki telefonów w tej sprawie zarówno od ludzi młodszych, jak i starszych - mówi Joanna Dutkiewicz z Klubu Federacji Konsumentów. - Wysłaliśmy już protest do TPSA. A oni odpowiadają, że nawet to okienko, które jest na parterze ich warszawskiej siedziby nie należy do nich i nie wtrącają się, czy ktoś pobiera prowizję za rachunki telefoniczne. To bezczelność monopolisty, który czuje się bezkarny, bo klienci i tak są na nich skazani.
O wiele mniejsza od TPSA spółdzielnia Telekomunikacyjna WIST w Łące k. Rzeszowa (8,5 tys. abonentów) zatrudnia 4 inkasentów, którzy z rachunkami sami przychodzą do klienta. - My szanujemy ludzi, dzięki którym żyjemy -mówią w WIST. - Nawet abonament mamy niższy o 13 zł od TPSA.
To kwestia prestiżu
Dariusz Pomowski z Urzędu Ochrona Konkurencji i Konsumentów (niegdyś Urząd Antymonopolowy):
Nie ma prawa, które zmusiłoby TPSA do utrzymywania punktów, w których za darmo można uregulować rachunek telefoniczny. Żaden przepis nie mówi, w jaki sposób należy przyjmować odpłatność za usługi telekomunikacyjne. Jednak wiele podobnych firm i instytucji prowadzi swoje punkty opłacania rachunków, bo to jest dobre i wygodne dla jej klientów. To kwestia prestiżu firmy. Ktoś, kto porówna sposób obsługiwania rachunków klientów w telefoniach komórkowych i w stacjonarnej, wie na czym ten prestiż polega.
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?