- Nie wiem, czy to winna PGE SA, czy operatora pocztowego, ale faktury papierowe za prąd wystawione już w połowie lutego z terminem płatności pierwszej faktury na dzień 01.03.2021 roku, nie dotarły do mnie przed tym terminem
- napisał pan Tomasz z okolic Olbrachta w Rzeszowie.
Dodaje, że to nie jest pierwszy raz, kiedy pojawiły się problemy z terminowym przesłaniem faktur do klientów.
- Narażają nas na dodatkowe koszty, m. in. opłaty za opóźnienia płatnościach. Bardzo proszę o interwencje w tej sprawie - poprosił nasza redakcję pan Tomasz.
PGE: Czytelnik nie zapłaci dodatkowo
Rzecznik prasowy PGE Obrót S.A., Mariusz Majewski, tłumaczy z czego wynikają opóźnienia w dostarczaniu rachunków.
- Ewentualny poślizg związany z otrzymaniem faktury może dotyczyć nowego typu klientów: prosumentów. Wiąże się to zarówno z utrzymującą się dużą popularnością małych instalacji fotowoltaicznych, różnym cyklem rozliczeniowym (miesięcznym; kwartalnym, półrocznym, rocznym), jak i obowiązującą od 1 stycznia opłatą mocową - wyjaśnia Mariusz Majewski.
Co ważniejsze Majewski zapewnia, że nasz Czytelnik, jak i wszystkie osoby, które faktur nie otrzymały na czas, nie będą przez to narażone na dodatkowe opłaty.
- Klientów, którym zdarzyła się podobna sytuacja, czyli dostaną fakturę nieco później, ale w kwartalnym okresie rozliczeniowym, zapewnia, że nie będzie się to wiązało z żadnymi dodatkowymi kosztami finansowymi. Przepraszamy za niedogodności i podkreślamy, że pracujemy intensywnie, aby obsługa umów dot. energii elektrycznej przebiegała w sposób sprawny
- obiecuje Mariusz Majewski.
Jednocześnie przedstawiciel PGE przypomina, że w uniknięciu takich sytuacji może pomóc aktywacja PGE eFaktury.
- Taka refaktura możliwość wglądu w nasze płatności i faktury w każdej chwili z poziomu komputera lub aplikacji w telefonie - zachęca.
Żeby aktywować PGE eFakturę drogą online, wystarczy wejść na www.pge-obrot.pl/formularze/e-faktura, wskazać dla kogo ma być uruchomiona eFaktura (osoba fizyczna/firma), podać adres e-mail, numer klienta i wyrazić zgodę na otrzymywanie elektronicznego rozliczenia. Elektroniczny formularz wyrażenia zgody to nie jedyny sposób, aby aktywować tę formę rozliczeń. Można także zaakceptować zgodę w eBOK www.ebok.gkpge.pl, zakładka: „Ustawienia - Moje zgody” albo zadzwonić na Infolinię PGE 422 222 222. Można także wysłać wiadomość na: [email protected].
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?