W przetargu wpłynęło osiem ofert:
- Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - 1 351 770 000,00 zł
- konsorcjum: PORR i PORR Bau - 1 494 381 572,79 zł
- Stecol Corporation - 1 665 128 088,01 zł
- konsorcjum: Gülermak i Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt - 1 666 650 000,00 zł
- konsorcjum: Mirbud, Kobylarnia i Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż - 1 746 231 000,00 zł
- Nurol İnşaat ve Ticaret - 1 748 353 923,94 zł
- konsorcjum: Budimex i Doprastav - 1 746 675 906,01 zł
- konsorcjum: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion - 2 139 661 614,41 zł
Złożone oferty będą oceniane pod względem czterech kryteriów:
- ceny (60 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu,
- Centrum Zarządzania Tunelami oraz budynków technicznych (20 proc.),
- przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.),
- terminu realizacji kontraktu (10 proc.).
S19 Lutcza - Domaradz. Zakres prac
Odcinek drogi ekspresowej S19 między Lutczą a Domaradzem przebiegać będzie po zróżnicowanym wysokościowo terenie, charakteryzującym się skomplikowaną budową geologiczną (flisz karpacki). Inwestycję z perspektywy realizacyjnej należy traktować jako skomplikowaną i wymagającą, lecz w efekcie finalnym kierowcy zyskają jedną z ciekawszych tras widokowych w województwie podkarpackim.
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 6,4 km o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. Na skrzyżowaniu S19 z drogą wojewódzką nr 886 powstanie węzeł drogowy Domaradz, a w Lutczy tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik - Lutcza i Lutcza - Domaradz (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19). Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik - Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w m. Lutcza.
W ramach zadania wybudowane zostaną również obiekty inżynierskie. Największym wyzwaniem inżynieryjnym będzie budowa dwunawowego tunelu pod górą Hyb o długości około 990 m. W ciągu trasy głównej powstaną także: estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych, przejście górne dla średnich zwierząt, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Powstanie również Obwód Drogowy w Domaradzu wraz z Centrum Zarządzania Tunelami, który obsługiwał będzie tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?