Więcej zmian
Więcej zmian
Poza "47", od sierpnia MPK zawiesza jeszcze kursy linii "7", "14" i "27". Z kolei autobusy linii "2" będą jeździć od ul. Bardowskiego do zajezdni MPK przy ul. Lubelskiej. "4" pojedzie z ul. warszawskiej tylko do stacji paliw w Krasnem, a "20" z ul. Bardowskiego do Rudnej Wielkiej, pomijając Pogwizdów Nowy.
Trasa 47-ki zaczyna się przy ul. Kopisto, w rejonie Uniwersytetu Rzeszowskiego. Następnie autobus jedzie ul. Podwisłocze, Dąbrowskiego, Cieplińskiego i Warszawską w kierunku Miłocina. Tu wjeżdża do gminy Głogów Młp., gdzie przez Pogwizdów Nowy i Zaczernie dojeżdża do Rogoźnicy. W specjalnej strefie ekonomicznej na 40 hektarach dział tu 19 zakładów zatrudniających 1400 osób. Wiele z nich, szczególnie pracowników Zelmeru do pracy dojeżdża autobusem. Od 1 sierpnia Zarząd Transportu Miejskiego zamierza zlikwidować wszystkie podmiejskie linie, dojeżdżające do gmin, z którymi nie ma podpisanych umów.
- Tym sposobem tracimy jedyną możliwość dojazdu do pracy. Samochodów nie mamy, na taksówki nas nie stać. Słyszeliśmy, że ZTM zamyka linię, bo jest nierentowna, ale to nie prawda. Do pracy, a później do domu jeździ tym autobusem regularnie 30-40 osób - mówi pracownik Zelmeru.
W mieście likwidację podmiejskich kursów tłumaczą potężnymi wydatkami. Miesięcznie nierentowne kursy na wieś przynoszą MPK 150-200 tys. zł strat. W przypadku linii "47" większy problem to groźba utraty unijnej dotacji na wart ponad 400 mln zł program transportowy. Aby jej nie stracić MPK może jeździć tylko do gmin, z którymi ma podpisane umowy, czyli Świlczy i Tyczyna.
- Ale to także nietrafiony argument. Rzeszów nie ma umowy z gminą Głogów Młp., ale tym autobusem jeżdżą do pracy rzeszowianie, a nie mieszkańcy sąsiedniej gminy. Dlaczego więc mamy cierpieć za brak współpracy samorządów? - pyta nasz Czytelnik.
W Zarządzie Transportu Miejskiego zapewniają, że linia może pozostać, ale tylko pod warunkiem podpisania umowy na przewozy. Jeśli nie zechce podpisać jej gmina Głogów Młp., może to zrobić np. Zelmer. Ponieważ Głogów należy do związku gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa, które obsługują autobusy MKS, ta możliwość odpada. Co na to Zelmer?
- Rozmawialiśmy o podtrzymaniu linii z MPK, ale koszty są zbyt wysokie i nie zdecydowaliśmy się dofinansować przewozów. Poprosiliśmy o pomoc prezydenta Rzeszowa, marszałka województwa oraz burmistrza Głogowa Młp. i prezesa RARR, w którego strefie działają fabryki, w tym nasza. Liczymy, ze ich interwencja wpłynie na decyzje przewoźnika - mówi Agnieszka Grabowska z Zelmeru.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Lodzia z "Rancza" bardzo się zmieniła. Na nowych zdjęciach trudno ją rozpoznać
- Tak dziś wygląda syn Olejnik. Jerzy Wasowski wyrósł na przystojnego mężczyznę
- Szok, w jakim stroju paradowała 16-letnia Viki Gabor! Ludzie pytają, gdzie są rodzice
- Andrzej z "Sanatorium miłości" mieszka w DPS. Nie zgadniecie, kto chce mu pomóc