Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pesa jest lepsza od Boeinga 787 Dreamlinera?

Redakcja
Bydgoska Pesa zaprezentowała na Targach Innotrans Berlin 2012 m.in. takiego Linka
Bydgoska Pesa zaprezentowała na Targach Innotrans Berlin 2012 m.in. takiego Linka PESA
Prowadzona od dawna cicha kampania marketingowa bydgoskiej Pesy jest imponująca - pisze Jacek Przesługa z Content Marketing&Personal Branding.

Autor zdradza, że jest pod wrażeniem rozmachu i konsekwencji, z jaką LOT traktuje wprowadzanie na polski rynek nowego samolotu – Dreamlinera. Dużo bardziej jednak imponuje mu prowadzona od długiego czasu cicha kampania marketingowa bydgoskiej Pesy.

Pesa robi to powoli, bez fajerwerków

Dodaje, że o Boeingu 787 Dreamliner piszą i mówią wszystkie media, czasami z taką emfazą, jakby kontrakt jednej z polskich film miał być podstawą egzystencji całego 38-milionowego narodu. Użyto prostych, ale skutecznych narzędzi PR – nakręcając telewizje łase na atrakcyjne obrazki z lotu cudem techniki – pokazano, że można z klasą żegnać starą flotę i z wielkimi nadziejami witać nową.

W przypadku Pesy mamy do czynienia z całkiem inną filozofią budowy wartości marki. Powoli, bez fajerwerków, dzięki uporowi i konsekwencji właścicieli firmy – byłych pracowników, którzy przejęli ją na dnie bankructwa – Pesa buduje swój wizerunek jako marki bez mała narodowej. Spółka dołączyła właśnie do elitarnego grona najbardziej znaczących producentów taboru kolejowego na świecie! - uważa Jacek Przesługa.

Kontrakt Pesy z Niemcami. To zdecydowanie bliżej niż Seattle 

Kiedy TVN24 poświęca kilka godzin na promocję amerykańskiego Boeinga, całkiem niedaleko – a już na pewno bliżej niż w Seattle – można znaleźć polski eksportowy kontrakt taborowy o wartości 5 miliardów złotych. Taka będzie wartość pasażerskich składów spalinowych wyprodukowanych w Pesie na zamówienie kolei niemieckich. Do tego trzeba dodać kontrakty zawarte z przewoźnikami w wielu innych krajach Euopy: tramwaje, wagony, lokomotywy - czytamy na www.przesluga.pl.

Historia Pesy, ja przypomina Jacek Przesługa,  wiąże się z postacią Tomasza Zaboklickiego, prezesa i jednego z właścicieli firmy. To mocny facet, konsekwentnie budujący swoją markę, nie rzucający milionów złotówek na PR i marketing, a jednak bardzo skuteczny. Nie ma takiej promocji jak LOT, choć w przeciwieństwie do lotniczego przewoźnika spółka osiąga zyski.

 

 

Źródło: Jacek Przesługa Content Marketing&Personal Branding

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pesa jest lepsza od Boeinga 787 Dreamlinera? - Gazeta Pomorska

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24