PGE Marma poza elitą. Przyszłość rysuje się w czarnych barwach

Marek Bluj
PGE Marmy Rzeszów pożegnali się z ekstraligą i kibicami w minorowych nastrojach. Spadli z hukiem do I ligi. A miało być tak pięknie...
PGE Marmy Rzeszów pożegnali się z ekstraligą i kibicami w minorowych nastrojach. Spadli z hukiem do I ligi. A miało być tak pięknie... Bartosz Frydrych
Była kasa, nie było mocnej drużyny, dobrej atmosfery i wyników na miarę oczekiwań i możliwości. Kibice żużla na Podkarpaciu są w szoku. Nikt nie spodziewał się, że zbudowana za ogromne pieniądze drużyna PGE Marmy Rzeszów zostanie zdegradowana.

"Blamaż, kompromitacja, rozczarowanie, mistrzostwo świata w nieudolności" - to tylko niektóre określenia na to, co stało się udziałem rzeszowskiej drużyny, która miała jeden z najwyższych budżetów w ekstralidze. A wynik marny, w sam raz na spadek do I ligi.

- Spada najlepiej poukładany pod względem finansowym klub w Polsce - twierdzi Grzegorz Walasek.

Dlaczego żużlowcy PGE Marmy spadli z ekstraligi? - Byliśmy słabą drużyną - jasno wykłada kawę na ławę Rafał Okoniewski, kapitan wyjątkowo nisko latających w tym roku "Żurawi".

- Powodów degradacji jest bardzo dużo -zauważa Grzegorz Walasek, zdecydowanie najjaśniejsza postać w drużynie, który nie oszczędzał się w żadnym meczu, jechał zawsze va banque..

- I mecz w Lesznie, przegrane mecze u siebie, absencja Nickiego Pedersena...

- Spadek jest efektem słabego całego sezonu. Widocznie byliśmy za słabi i nie zasługujemy na miejsce w ekstralidze - dodaje trener Dariusz Śledź przyjmując winę za degradację na siebie.

- Wina leży po stronie zawodników, sztabu szkoleniowego i po części także mojej - przyznaje prezes Marta Półtorak.

- To nie przypadek, że spadliśmy. Rzeczywiście, mieliśmy jedną z najsłabszych drużyn w ekstralidze. Wystarczy popatrzeć na średnie punktowe naszych zawodników i naszych rywali - mówi jedna z osób będących blisko rzeszowskiej drużyny.

Wielu winą za spadek obarcza Nickiego Pedersena; jeździł zbyt indywidualnie, miał zbyt duże fory w kierownictwie drużyny, że powinien startować z juniorem, że na torze prokurował niebezpieczne sytuacje z udziałem kolegów z drużyny. W ogóle, że przynosi zespołom, w których startuje więcej pecha niż sukcesów. Z tą ostatnią tezą można oczywiście dyskutować, bo Duńczyk w światowym speedwayu jest synonimem sukcesu.
Sporo obrywa się trenerowi Dariuszowi Śledziowi. Za to, że popełniał błędy, forował NIckiego, przyspawał do zawodników numery, z którymi jeździli niemal cały sezon, a powinien szukać zmian w ustawieniu. Śledź to inteligentny i kulturalny facet, jego najsłabszą stroną jest to, że nie potrafi tupnąć nogą, ustawić zawodników w szeregu, krzyknąć na nich, jak trzeba, w tym także na Pedersena.
Krytykowana jest prezes Półtorak, która sama napompowała przed sezonem balon, że ma być medal, a tu taka wtopa.

Nie ulega kwestii, że zmiany w koncepcji budowania kadry niekorzystnie odbiły się na jej jakości. Drużyna była dziurawa jak szwajcarski ser. Inni takich luk w składzie nie mieli. Kto zawiódł? Wszyscy. Jedni mniej, inni bardziej. Nie ma się, co licytować.

Najważniejsza jest przyszłość. Ta dziś jawi się w ciemnych kolorach. Praktycznie poza trójką, która zdała w tym roku egzamin na certyfikat, nie ma zawodników. Nie wiadomo, jak będzie ze sponsorami (I liga, to nie ekstraliga i nie przyciąga możnych reklamodawców). Bez kasy trudno będzie zbudować drużynę od podstaw. Nawet na I ligę. Optymiści, których w tym smutnym czasie nie brakuje, mówią, że powoli rzeszowski żużel znów stanie na nogi. Oby mieli rację!

Dziesięć grzechów głównych

Razem z kibicami postanowiliśmy wypunktować rzeszowski klub; wymienić jego najsłabsze strony i ogniwa, które rzucały się w oczy na meczach PGE Marmy i mogły mieć duże znaczenie dla degradacji zespołu do I ligi.
1. Źle zbilansowana kadra; brak pola manewru przy ustalaniu składu wobec słabej postawy zawodników z podstawowego składu. Niewykorzystanie okienka transferowego dla pozyskania jeszcze jednego żużlowca
2. Najsłabszy sezon w Rzeszowie kapitana Rafała Okoniewskiego; trwające przez połowę sezonu kłopoty sprzętowe tego zawodnika. Zamiast mocnego, zdecydowanie zbyt słabe ogniwo zespołu.
3. Kontuzja Nickiego Pedersena i brak możliwości skorzystania z zastępstwa zawodnika, w efekcie m.in. porażka z Unią Tarnów u siebie oraz straty w innych spotkaniach. Nadmierny indywidualizm tego zawodnika.
4. Nieszczęsny mecz w Lesznie i zawirowania wokół tego niechlubnego dla obu klubów wydarzenia.
5. Brak profesjonalnej organizacji klubu, szczególnie brak menedżera, który potrafiłby zmobilizować drużynę i uporządkować problemy.
6. Brak charyzmy i respektu u zawodników oraz błędy sztabu szkoleniowego.
7. Brak odpowiedniej atmosfery i chemii w drużyny (team spirit).
8. Dziurawy skład, nieustabilizowana forma i dyspozycja zawodników - zagadki w każdym meczu, kto, jak pojedzie…
9. Niewykorzystanie sprzyjającego dla zdobywania punktów na wagę utrzymania terminarza rozgrywek.
10. Trochę pecha - pechowe defekty odbierające punkty w ważnych meczach, choć w tym sezonie nie było meczów mniej lub bardziej ważnych, trzeba było gromadzić kapitał we wszystkich, a nie odkładać sprawy na koniec rozgrywek.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Moon
W dniu 20.08.2013 o 23:21, BULU ZKS napisał:

1. Kuciapa2. Trojanowski3. Miesiąc4.Baran5.Stachyra6. LampartPlus rzeszowska  młodzież( wychowankowie) TRENER- Ślączka Na 1 ligę skład jak się patrzy.

I gitara, tylko kto za to zapłaci :(

M
Moon
W dniu 20.08.2013 o 15:27, EL napisał:

MARTA, przypomnij sobie awans po meczu z Ostrowem! Zróbmy to jeszcze raz! Tylko prośba, licz swoje ukochane dudki ale resztę żużla niech robią w Rzeszowie profesjonaliści. Weź trenera (np Cieślak, Żyto, Czernicki) i menagera z jajami, przywróć nazwę Stal Rzeszów na plastronach, spotkaj sie z kibicami, porozmawiajmy, wymyślmy jakis logiczny team i jazda! Awansujmy, zamieńmy sie za rok miejscami z Wrocławiem (spadek), wygrajmy w dwumeczu o awans z Bydgoszczą :) STAL Rzeszów - jedziemy! ze sponsorem Marma Polskie Folie !

A Welca na kierownika i będzie git :)

k
kibol

Aby zarządzać żużlem to trzeba mieć jaja, tak więc żadna baba nawet z sakwą pieniędzy nigdy nic nie zrobi w tym sporcie bo nikt poważny z taką osobą nie będzie siadał i rozmawiał w 100% na poważnie. Proste i tyle!

J
Jol

Winę za całą porażkę czy to w firmie czy w klubie ponosi manager. To on ma za zadanie dobrać odpowiednią załogę i nie ma co tu dywagować i szukać winnych wokół.

P
Palacz

Cóż, lubiłem zespól z Rzeszowa ale po cyrku który zrobiliście u nas w Lesznie przestałem. Od tego meczu zaczęły się również problemy w Lesznie. Duże kary finansowe za feralny mecz a potem kuriozalna kara za mecz z Falubazem. Tor na mecz z Tarnowem szykowano pod gości a nie pod nas. Tor w Lesznie nie zawsze był bez zarzutu ale w tym sezonie zrobiono z nas chłopców do bicia. Generalnie było mi szkoda spadku Rzeszowa ale teraz mam trochę dziwną radochę za wasz spadek, a nasze spokojne utrzymanie mimo, że budżet Leszna pewnie 3 raz mniejszy niż w Rzeszowie zresztą jak samo miasto. Leszno jest najmniejszym miastem w Elidze a jakoś to się kula i to właśnie za to że nielubiany Dworakowski pilnuje kasy.

Pozdrawiam wszystkich kibiców żużla.

B
BULU ZKS

1. Kuciapa

2. Trojanowski

3. Miesiąc

4.Baran

5.Stachyra

6. Lampart

Plus rzeszowska  młodzież( wychowankowie)

 

TRENER- Ślączka

 

Na 1 ligę skład jak się patrzy.

m
mko

he he bardzo dobrzy ciency jak nigdy i słynne elewcje...

B
Barti

Zapomnieliscie dodac o cienkim jak barszcz jezdzzacym na komarz Lamparcie.

Dla mnie tu nalezy szukac winy.

Juz mlodzierzowcy wiecej pokazali niz ten Cienki jak sik pajonka pseudo zuzlowiec.

K
Kibice Stali - NYC

Brawo, nic dodac nic ujac! Serdecznie pozdrawiam.

W dniu 20.08.2013 o 13:48, Edward Kopytko napisał:

Faktycznie,,druzyna" miala slaby sezon mimo tego nikt nie zakladal ze skonczy sie az tak zle (slabosc Sparty,Polonii,Startu uspily chyba nie tylko kibicow )ciezko winic Pedersena gdyz juz przed sezonem kazdy wiedzial jak jezdzi i ze moze nie dokonca po drodze jest mu z niektorymi naszymi zawodnikami ,mysle ze mimo wszystko zrobil swoje co do ZZ to zgoda naszego kierownictwa byla tu decydujaca ,Lampart jak rok nie jezdzil, prawie wywiazal sie ze swojego zadania -zawodnik z ksm 2,5 moze ale nie musi zdobywac pkt ,Okon -tragedia (kapitan) ktory odpuscil sobie druga czesc sezonu a klopoty sprzetowe mozna miedzy bajki wlozyc ,brak ambicjii,charyzmy i szacunku dla wszystkich ,Pavlic jezdziec bez glowy na dodatek nie mogacy sie spasowac z torem w Rzeszowie ,Walasek chcacy byc liderem pozostawal w cieniu Nickiego (vide Marta) i to Go zniechecilo ostatecznie do umierania za Stal ,Gasha ,Sowka to lepiej niech sobie komputery kupia ,Sowka majac do dyspozycji Bloomfelda i 7 mechanikow biegajacych wokol niego nie potrafil znalezc jednego szybkiego silnika na tor w Rzeszowie.Druzyna na zasadzie ,,czy sie stoi czy sie lezy kasa i tak sie nalezy " zabawila sie z Pania Prezes tj Ona zabawila sie w zuzel .Darek mial tu g... do gadania a Welc to juz byla kpina poprostu.Nie bylo menadzera bo nikt nie wezmie odpowiedzialnosci za wynik majac ,,doradce"-ignoranta za plecami .Marta jest sprawnym menadzerem ale w swojej firmie na zuzlu poprostu sie nie zna i nikt nie bedzie z Nia wchodzil w zadne uklady bo nie traktuje sie Jej powaznie w Polsce .Sztuka jest sie z tego stanu podniesc stworzyc grupe sponsorska (tak Marto podzielic sie troche wladza )i wprowadzic zdrowe zasady,czemu nikt nie pomyslal zeby zrobic np : cykl turniejow o Puchar Marmy dla zawodnikow mlodziezowych z Lublinem ,Krosnem ,Krakowem Czewa Tarnowem na wzor MIMW,czy innych Turniejow na pln Polski .Zaczac od przebudowy tego toru i zmiany nawierzchni bo inaczej zawsze zawodnicy ktorzy jada 6-12 kolek treningu w tygodniu + mecz ligowy beda gorsi od tych co jada z 3 turnieje + trening +liga ,z tygodnia na tydzien ta przepasc bedzie sie powiekszac (i znowu nie bedzie dobrych juniorow a seniorzy beda zdziwieni torem )szkoda Cyly ,Raka ,Lamparta a wczesniej Miesiaca Stachyry ,Golonki i wielu innych ale to od lat sie w Rzeszowie nie zmienia .Marta jesli ma charakter to nie walnie focha tylko wyciagnie wnioski i wracajac do gry wygra .. wraz z Nia i my pikniki :).

 

n
nick

Jak mają jaja to wszyscy zostaną i wprowadzą Rzeszów z powrotem do Ekstraligi.

B
Bell

Po tej kompromitacji trzeba wyprać wszystkie brudy. Oczywiście numer jeden to nieudolny od kilku lat ten sam trener. I to jest 80% klęski.

Na pewno miał kluczowe zdanie przy kompletowaniu zespołu. I tu trzeba przypomnieć listę jego grzechów, które koledzy juz wymienili:

- złe zestawianie par

- zła praca z Pedersenem

- tragiczna forma Okonia

To On buduje atmosfere w druzynie. Jakos Marek Cieslak z marszu potrafi zrobic cos  zniczego, a Rybka w Rzeszowie jest juz trochę.

Oczywista wina p. Marty, bo w pore nie zareagował i jak widziała, że Rybka-Słedź sobie nie radzi to powinna skierowac go na inny równie wazny odcinek. A nie tylko pakować kasę.

Spora wina także dziennikarzy Nowin, którzy slizgaja się od lat po zuzlu i sprytnie unikali trundych tematów. Nie alarmowali, ze jest źle!!!!!

No a teraz z tego zagłaskania dostana po kieszeni, bo o czym tak pieknie będa pisać?

-

 

w
wg Markiza - Matoł
W dniu 20.08.2013 o 13:59, Markiz de Sade napisał:

Drogi Matole, gdybyś chociaż raz opuścił swoją norę i wybrałbyś się na mecz to pewnie ze zdumieniem zobaczyłbyś, że na mecze nie przychodzą tylko "wsioki".

Drogi pacanie, akurat jestem czynnym kibicem wielu sportów ale tego sportu nie rozumiem, trzeba mieć nawalone by jeździć bez hamulców ponad setkę. A twój nick wskazuje, że naprawdę jesteś pacanem.

E
EL

MARTA, przypomnij sobie awans po meczu z Ostrowem! Zróbmy to jeszcze raz! Tylko prośba, licz swoje ukochane dudki ale resztę żużla niech robią w Rzeszowie profesjonaliści. Weź trenera (np Cieślak, Żyto, Czernicki) i menagera z jajami, przywróć nazwę Stal Rzeszów na plastronach, spotkaj sie z kibicami, porozmawiajmy, wymyślmy jakis logiczny team i jazda! Awansujmy, zamieńmy sie za rok miejscami z Wrocławiem (spadek), wygrajmy w dwumeczu o awans z Bydgoszczą :) STAL Rzeszów - jedziemy! ze sponsorem Marma Polskie Folie !

 

q
qla
W dniu 20.08.2013 o 14:19, molo napisał:

Sledz z Lampartem juz dawno nadawali sie do wyp ........ Szkoda ze tego nie zrobiono, moze dzis nie było by placzu i lametu ... Wywalono Kuciape (i dobrze!!) to wzieto sobie nastepne bozyszcze tłumów ... Jak widac Cieslak ma głowe na karku i zna sie na zuzlu ..wiec Lamparta wyp...., a ze pani Półtorak ma miekkie serce ...to sie chlopak odwdzieczyl !!!!! juniorzy to juz inny temat ... przez 10 lat o nich zapominano ..wiec oz sie dziwic ...Pavlic z Okoniewskim dolali reszte przegrywajac gdzie tylko sie dalo ... i coz .... mamy I LIGE !!!! pora stanac twardo na ziemi,zatrudnic prawdziwego menago ktory zrobi WRESZCIE porzadek, w parku maszyn, kadrze i obowiazkach !!!

a co do wyp... Lamparta przez Cieslaka - to akurat ten miał w zanadrzu wychowanka Unii Jamroga, który wychowal się na torze w Tarnowie i u siebie jechal,za to na wyjeździe kicha, ale teraz gdy już jest seniorem, nie wiem czy pojechal choć w jednym meczu Unii,- u nas nie stety brak wychowankow i ktoby mogl twoim zdaniem zastapic Lamparta w składzie z takim ksm żeby nie przekroczyć dopuszczalnego.

ale widze ze na forach wypowiadają się sami znawcy i taktycy speedwaya :)
q
qla
W dniu 20.08.2013 o 14:19, molo napisał:

Sledz z Lampartem juz dawno nadawali sie do wyp ........ Szkoda ze tego nie zrobiono, moze dzis nie było by placzu i lametu ... Wywalono Kuciape (i dobrze!!) to wzieto sobie nastepne bozyszcze tłumów ... Jak widac Cieslak ma głowe na karku i zna sie na zuzlu ..wiec Lamparta wyp...., a ze pani Półtorak ma miekkie serce ...to sie chlopak odwdzieczyl !!!!! juniorzy to juz inny temat ... przez 10 lat o nich zapominano ..wiec oz sie dziwic ...Pavlic z Okoniewskim dolali reszte przegrywajac gdzie tylko sie dalo ... i coz .... mamy I LIGE !!!! pora stanac twardo na ziemi,zatrudnic prawdziwego menago ktory zrobi WRESZCIE porzadek, w parku maszyn, kadrze i obowiazkach !!!

czytaj chloptasiu ze zrozumieniem,- ale ci rozjasnie to co napisałem:) - chodzilo o niski ksm Lamparta żeby moc zrobić silny człon z 4 zawodnikow, a nie silnego zawodnika który będzie robil po 7-9 punktów w każdym meczu
Dodaj ogłoszenie