Picie alkoholu w miejscach publicznych w Rzeszowie powinno być dozwolone? Pytamy mieszkańców [SONDA]

kum
123RF
Udostępnij:
Zapytaliśmy mieszkańców Rzeszowa, czy w mieście powinny zostać wyznaczone miejsca, w których można legalnie spożywać alkohol w plenerze. Jakie jest ich stanowisko? Posłuchajcie sondy przeprowadzonej na Bulwarach.

Zgodnie ze zmianami w ustawie o wychowaniu w trzeźwości, picie alkoholu w miejscach publicznych jest zakazane, z wyjątkiem miejsc do tego przeznaczonych (np. ogródków piwnych). Nowe prawo zezwala natomiast radom gmin na wprowadzenie w określonych miejscach odstępstw od tego zakazu. Z tej możliwości skorzystały już niektóre polskie miasta. Zapytaliśmy rzeszowian, czy - a jeśli tak to gdzie - w Rzeszowie powinny znaleźć się strefy, w których można legalnie pić alkohol pod chmurką.

POPULARNE NA NOWINY24:

TOP najlepszych
restauracji w Rzeszowie wg użytkowników tripadvisor

Rzeszów
sprzed lat. Pomóż nam rozpoznać te zdjęcia

Motocykliści
rozpoczęli w Rzeszowie sezon 2018

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zdrowego rozsądku troche

dlatego napisałem że karać tych co robią syf burdy i nie potrafią napić browara z umiarem i kulturą a nie tego który usiądzie  sobie na ławce i otworzy jednego browara bo np przeszedł w upał przez pół miasta po pracy i po prostu suszy a chce sie napić w spokoju jednego browarka na ławce a nie w czterech ścianach czy w knajpie za 8 zeta

L
La patik

Tak jest.Nikt by nie zabraniał spożywania, gdyby nie efekt uboczny w postaci drobin szkła po alkoholu na wszystkich alejkach. Strach jechać rowerami - bi kapeć murowany i strach spacerować z małymi dziećmi, bo gimbaza się nabuzuje i musi roztrzaskać butelkę o trotuar...Więcej koszy na śmieci, ale przede wszystkim więcej kamer i SUROWE KARY...

v
viper
W dniu 30.04.2018 o 17:56, zdrowego rozsądku troche napisał:

to jest w ogóle chory przepis niby dlaczego można isć chodnikiem z butelką mineralnej  czy innej oranżady a nie można z butelką piwa? rozumie idzie ktos zapijaczony zatacza sie wpada w ludzi zarzygany to sie go zawija ale nie człowiek który przez droge walnie sobie browarka, to jest cyrk jak wiele zakazów w naszym kraju

 

to jest w ogóle chory przepis niby dlaczego można isć chodnikiem z butelką mineralnej  czy innej oranżady a nie można z butelką piwa? rozumie idzie ktos zapijaczony zatacza sie wpada w ludzi zarzygany to sie go zawija ale nie człowiek który przez droge walnie sobie browarka, to jest cyrk jak wiele zakazów w naszym kraju

 

W dniu 30.04.2018 o 17:56, zdrowego rozsądku troche napisał:

to jest w ogóle chory przepis niby dlaczego można isć chodnikiem z butelką mineralnej  czy innej oranżady a nie można z butelką piwa? rozumie idzie ktos zapijaczony zatacza sie wpada w ludzi zarzygany to sie go zawija ale nie człowiek który przez droge walnie sobie browarka, to jest cyrk jak wiele zakazów w naszym kraju

 

to jest w ogóle chory przepis niby dlaczego można isć chodnikiem z butelką mineralnej  czy innej oranżady a nie można z butelką piwa? rozumie idzie ktos zapijaczony zatacza sie wpada w ludzi zarzygany to sie go zawija ale nie człowiek który przez droge walnie sobie browarka, to jest cyrk jak wiele zakazów w naszym kraju

 

W dniu 30.04.2018 o 17:56, zdrowego rozsądku troche napisał:

to jest w ogóle chory przepis niby dlaczego można isć chodnikiem z butelką mineralnej  czy innej oranżady a nie można z butelką piwa? rozumie idzie ktos zapijaczony zatacza sie wpada w ludzi zarzygany to sie go zawija ale nie człowiek który przez droge walnie sobie browarka, to jest cyrk jak wiele zakazów w naszym kraju

Kto ci powiedział, że nie można iść chodnikiem z butelką piwa? Zabronione jest spożywanie a nie noszenie piwa, czy ogólnie alkoholu. A dlaczego? Dlatego, że zawsze znajdzie się jakiś łoś (przepraszam prawdziwe łosie), który po wypiciu piwa postanowi rzucić butelką, bo za daleko do kosza będzie. Zobacz jak po weekendzie wyglądają "okupowane" przez młodzież nabrzeża rzek, jeden wielki syf. 

S
Stach
Dosyć pijaństwa w plenerze
k
kasprzak

lepiej niech zacznął karać wyprowadzaczy obesranych psów... pełne trawniki gówna...
Nie tylko bulwary parki.. ale i osiedlowe skwery są całe w gównach po psach...

a
arczi

Jak to mówią ~ pićtrzeba umić. Sam lubię, mimo perspektywy mandatu, dyskretnie osuszyć jakieś piwko w parku, czy na bulwarach ze znajomymi, ale nawet kapsel zabieram ze sobą. Problemem nie jest zezwolenie na picie tu czy tam, a brak kultury i rozsądku.

m
mirka

za parę dni juwenalia pokażą co młodzież robi jak dostaje pozwolenie !!!!!

m
mirka

Spożywanie alkoholu w miejscach publicznych? ...jasne, że tak....pod parasolami w centrum miasta !!!!!

 

z
zzz
W dniu 30.04.2018 o 17:54, Nie popieram napisał:

Popieram komentarze ze my Polacy nie doroslismy do takich rzeczy. Moim zdaniem nie chodzi tu o Rzeszów Wroclaw czy Gdansk Polacy nie potrafia kulturalnie pic i jak pija w plenerze to zawrze ktos sie znajdzie ze przybije gwozdzia czy bedzie robil burdy komus ublizal niestety w kulturze picia alkoholu Polacy sa daleko za murzynami mozemy miec wszystko ale kultury to trzeba uczyc od malego przez cale zycie a z tym u nas na bakier

 

No coś takiego! Akurat w zeszłym roku byłem w Krakowie. Widziałem tych Anglików, Amerykanów i innych obcokrajowców jak nachlani dawali popis wyzwiskami typu f#ck you itp, rzucaniem butami i wywracaniem krzeseł. I nie za bardzo dawali się wyprosić z lokalu. Bo oni mają pieniądze i już. Bo płacą. Chamstwo. To ma być ta postępowa Europa do której dążymy? Dziękuję. Poczekam. Ale po jednym czy kilku idiotach nie należy osądzać ogółu. A w każdym narodzie używanie alkoholu i jego następstwa zależą od poziomu pijących. I nie ważne czy ktoś ma doktorat czy zawodówkę. I tu i tam chamstwa można znaleźć. Możliwość spożywania % w wyznaczonych  publicznych miejscach powinna jednak istnieć. Natomiast w razie potrzeby policja powinna być policją i błyskawicznie reagować a sąd powinien działać właściwie i dopieprzyć takiemu ochlejusowi min. z 2-3 tys grzywny plus ewentualne koszty zniszczonego w lokalu mienia. Szybko jeden z drugim nauczyłby się kulturalnie pić.

T
Tomasz
Gdzie jest Prezydent ??? Czemu nie karze pijacych po bulwarach swoimi straznikami? A moze nowy kandydat posel Buczak wezmie sie za porzadek na bulwarach ?
T
Tomasz
Dlatego, ze w naszym narodzie nie ma kultury picia. A po drugie paradowanie z butelka piwa po ulicy jest zlym przykladem dla nieletnich. Jak ktos nie potrafi przejsc ulica bez wypicia piwa to dla mnie jest alkoholikiem. I jak ktos musi codziennie wypic browara to jest alkoholik. Ja np nusze zapaluc, czyli jestem nalogowcem palaczem. Dla mnie powinna policja surowo karac pijacych na bulwarach !!!
z
zdrowego rozsądku troche

to jest w ogóle chory przepis niby dlaczego można isć chodnikiem z butelką mineralnej  czy innej oranżady a nie można z butelką piwa? rozumie idzie ktos zapijaczony zatacza sie wpada w ludzi zarzygany to sie go zawija ale nie człowiek który przez droge walnie sobie browarka, to jest cyrk jak wiele zakazów w naszym kraju

N
Nie popieram
Popieram komentarze ze my Polacy nie doroslismy do takich rzeczy. Moim zdaniem nie chodzi tu o Rzeszów Wroclaw czy Gdansk Polacy nie potrafia kulturalnie pic i jak pija w plenerze to zawrze ktos sie znajdzie ze przybije gwozdzia czy bedzie robil burdy komus ublizal niestety w kulturze picia alkoholu Polacy sa daleko za murzynami mozemy miec wszystko ale kultury to trzeba uczyc od malego przez cale zycie a z tym u nas na bakier
b
bloger
W dniu 30.04.2018 o 15:54, Brzeszczot napisał:

Konsumpcja lub degustacja piwa na świeżym powietrzu nie powinna być zagrożona jakimikolwiek sankcjami karnymi. Napój ten nie jest żadnym alkoholem, tylko napojem orzeźwiającym. Oczywiście powinien w dalszym ciągu obowiązywać całkowity zakaz picia wódki i win owocowych w miejscach publicznych.

a co z piciem bimberku wytworzonego domowym sposobem?

G
Gość
W dniu 30.04.2018 o 16:31, Olo napisał:

Rzeszów nic nie ma do zaoferowania ani młodym ani starszym, najbliższe wybory będą okazją aby to zmienić.

Oj ciemniaku, ciemniaku. Kiedy jakiekolwiek wybory cokolwiek zmieniły?

Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie