reklama

Pierwsze na Podkarpaciu OBI szuka pracowników

Ewa GorczycaZaktualizowano 
Tomasz Jefimow
Wmurowanie aktu erekcyjnego oficjalnie rozpoczęło pierwszy etap budowy największego na południu Podkarpacia kompleksu handlowego.

Jako pierwszy na granicy Krosna i Miejsca Piastowego powstanie supermarket OBI. Ma być gotowy jesienią.

Kompleks powstaje na ponad 8-hektarowej działce przy krajowej 28. Będzie miał prawie 30 tys. metrów kwadratowych. W centrum handlowym znajdzie pracę ok. 400 osób.

Dziś oficjalnie rozpoczęłto pierwszy etap inwestycji - budowę supermarketu OBI. To pierwsza na Podkarpaciu inwestycja koncernu, oferującego produkty dla domu i ogrodu.

- Obiekt należy do największych w naszej sieci, zajmie ponad 10 tys. m. kw. - mówi Wolf Niermann, dyrektor operacyjny OBI Polska.

Hipermarket ma być gotowy w ciągu czterech miesięcy. OBI liczy nie tylko na klientów z Podkarpacia, ale także ze Słowacji, gdzie koncern nie ma jeszcze swoich sklepów. Zakupy w OBI mieszkańcy regionu będą mogli zrobić w październiku. Firma już rozpoczęła rekrutację pracowników na swojej stronie internetowej.

- Planujemy zatrudnienie ok. stu osób, na różnych stanowiskach - zapowiada Adam Rosiński z zarządu OBI Polska.
Supermarket OBI to pierwszy etap inwestycji, której wartość wyniesie blisko 20 mln zł. Właścicielem 8-hektarowego terenu przy krajowej 28 jest Rank Progress, firma inwestycyjno-developerska z Legnicy, specjalizująca się w budowie dużych centrów handlowo-usługowych w średnich miastach. To pierwsza jej inwestycja na Podkarpaciu, kolejna (26 tys. m.kw.) jest planowania w Jarosławiu, gdzie już zostały wykupione grunty.

Obok OBI, w kompleksie, (który nazywa się Park Handlowy Miejsce Piastowe) powstanie - na powierzchni 18 tys. kw. - supermarket spożywczy (Carrefour, Tesco, Intermarche lub Piotr i Paweł) oraz galeria handlowa z sieciowymi butikami marek, których jeszcze nie ma w Krośnie. Być może także multikino.

- Rozpoczynamy ten etap inwestycji wiosną przyszłego roku, oddanie całego kompleksu przewidujemy w IV kwartale - mówi Halina Wyborska, rzeczniczka Rank Progress.

Z oficjalnego rozpoczęcia budowy wielkopowierzchniowego obiektu zadowolony jest Marek Klara, wójt Miejsca Piastowego: - Trzy lata temu, gdy inne samorządy dyskutowały, nasi radni podjęli odważną decyzję, zezwalając na takie zagospodarowanie terenu. Dziś możemy cieszyć się z wymiernych zysków.

Inwestor przekazał gminie prawie pół miliona zł darowizny. Skorzystali mieszkańcy, którzy sprzedali swoje grunty po atrakcyjnych cenach.

- Szacujemy, że po uruchomieniu OBI do kasy gminy wpłynie rocznie 250-300 tys. zł podatku a docelowo nasz budżet zasilać będzie rocznie 600-700 tys. zł - dodaje wójt Klara. - Takie centrum to także miejsca pracy dla mieszkańców i prestiż dla gminy.

Przy kompleksie powstaje parking na 380 miejsc. Inwestor ma także przebudować odcinek krajowej 28 tak, by zapewnić bezpieczny wjazd i wyjazd z centrum handlowego.

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sebastian

Każda nowa inwestycja to nowe miejsce pracy. Cieszę się że można zdobyć pracę i prywatni inwestorzy tu w Kraju inwestuja swój kapitał.

L
La granda

Dzien z zycia Polaka:
Wstaje rano, wlaczam moje japonskie radyjko, zakladam amerykanskie spodnie, wietnamski podkoszulek i chinskie tenisowki, po czym z holenderskiej lodowki wyciagam niemieckie piwo. Siadam przed koreanskim komputerem i w amerykanskim banku zlecam internetowe zakupy w Anglii, po czym wsiadam do czeskiego samochodu i jade do francuskiego lub niemieckiego hipermarketu na zakupy. Po uzupelnieniu zarcia o izraelskie owoce, belgijski ser i greckie wino wracam do domu, siadam na wloskiej kanapie i... szukam pracy w polskojęzycznej gazecie - znowu nie ma! Zastanawiam sie, dlaczego w Polsce nie ma pracy?!?!?!

r
robert

Będzie OBI? Obi było

m
mędrzec
oj tam oj tam, za to jarosławianki to ładne dziewczyny! wiem bo znam kilka

oJ TAM OJ TA JOJ )))))).
T
Tomasz

A ja gwarantuję że dadzą dużo więcej niż najniższa płaca - ale napewno będą wymagać doświadczenia

q
q

Zobacz nieruchomości na Pagórku
wejdź na www.pagorek.pl

e
emigrant

Koledzy i kolezanki nie dawajcie sie nabierac na slodkie i glupie slowka. Przyjezdzajcie do nas na zachod jak my to zrobilismy, a zobaczycie ze swiat jest inny. Wyjazd "po zarobek" to wielka pomylka. Wrocisz, stracisz cos przywiozl i znowu musisz wyjezdzac aby zarobic. Emigracja na stale to jest to !! Inny swiat i inny poziom zycia. Do kraju to sobie mozecie pojechac od czasu do czasu na odwiedziny bo bedzie was na to stac. Bedziecie samodzielni i nie bedziecie sie musieli nikogo prosic o zarobek. Boss na zachodzie szanuje swojego pracownika ktory soba cos reprezentuje majac wykszalcenie i jakis fach w reku. Takich co nic nie umieja a chcieli by Bogwico za nic nie robienie nikt nie chce. Zachod tez !!! My mieszkamy na zachodzie dopiero 26 lat. Mamy swoj splacony dom i dzieci skonczyly uniwersyteckie wyksztalcenie. Ja pracuje jako spawacz a zona jako pakowaczka. Jezeli nie boisz sie zaryzykowac przyjezdzaj. Oczywiscie poczatki wszedzie sa ciezkie, ale gdy sie juz zaaklimatyzujesz przyznasz mi racje. Ja juz jestem na zachodzie na tyle mocny ze nie boje sie, bo wiem ze moj pracodawca nie pusci mnie gdybym chcial odejsc. Wam zycze tego samego.
Przyjezdzajcie do innego swiata na zachod. Tu nie trzeba krasc aby zyc !!!
Tu mozna byc porzadnym czlowiekiem.

j
jola

czy ktos wie gdzie można skladac podania o prace?????? prosze o odpowiedz

k
krakus

WIESNIAKI,zobaczycie coto jest -- to najgorsze towary upychaja polakom w exstra opakowaniu wyznaja zasade "polak glupi to kupi"

k
krakus

WIESNIAKI,zobaczycie coto jest -- to najgorsze towary upychaja polakom w exstra opakowaniu wyznaja zasade "polak glupi to kupi"

a
aktywista

W chwili obecnej to trzeba znajomości, żeby dostać pracę w galerii handlowej, więc życzę powodzenia.

PS. Zapomnijcie o wolnych weekendach (o wolnych wieczorach też).

r
robol

Niech zgadnę ile nowi pracownicy dostaną? 1386 !? ale jak już to chyba łącznie z pracującymi sobotami i niedzielami
Oczywiście mam nadzieję że średnia w firmie będzie znacznie powyżej średniej krajowej

j
jajco
praca za 1384zl brutto!!!!!!!!

tyle dostaniesz jak posiedzisz ze dwie soboty
R
Res Pan
W Jarosławiu to by się bardzo jakieś centrum przydało, bo w tym mieście nie ma kompletnie nic

oj tam oj tam, za to jarosławianki to ładne dziewczyny! wiem bo znam kilka
N
Nel

A gdzie można składać podanie o pracę ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3