Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piwo Leżajsk zarabia na EURO 2012

oprac. si [email protected]
Piwo Leżajsk zarabia na EURO 2012
Piwo Leżajsk zarabia na EURO 2012 K. Baranowska
Początek Euro był udany dla piwiarni i browarów.

Jednak o tym, czy sezon zaliczą do rekordowych, przesądzi głównie pogoda, a nie mistrzostwa.

Według GUS w pierwszym kwartale  sprzedaż browarów urosła o 3,7 proc.

Tydzień temu Grupa Żywiec, wicelider polskiego rynku piwa, otworzyła dwie Piwiarnie Warki (ma ich obecnie niemal 100) w Gdyni i Chorzowie. – W ostatni weekend obie sprzedały po 900 l, czyli 1,8 tys. piw, co jest wynikiem znacznie wyższym niż sprzedaż przeciętnego lokalu oferującego piwo w Polsce – wyjaśnia Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.
Sprzedaż piwa w pozostałych piwiarniach firmy zwiększyła się średnio o 20 proc.

Warka sponsorem

Producent Warki, która jest sponsorem polskiej reprezentacji, jest zadowolony nie tylko ze sprzedaży w lokalach.  W ciągu ostatniego miesiąca większość naszych kluczowych marek zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a najlepszy wynik miała Warka.
Powodów do narzekań nie ma Carlsberg Polska, trzeci gracz na rynku, którego piwo Carlsberg jest sponsorem Euro 2012.
– Bardzo dobrze sprzedają się nasze piwa w sklepach i sieciach handlowych. W dziesiątkach tysięcy hektolitrów można liczyć sprzedaż marki Carlsberg w strefach kibica i zorganizowanych przez nas fan campach – mówi Melania Popiel, rzecznik prasowy Carlsberg Polska.

Wpływ ma pogoda

Sprzedaż piwa mogłaby być w pierwszym tygodniu Euro jeszcze wyższa, gdyby nie deszczowa pogoda. – Do tej pory pogoda w czerwcu nie sprzyja wzmożonej konsumpcji piwa. To, czy w tym roku branży uda się zwiększyć sprzedaż, znacznie bardziej niż od mistrzostw piłkarskich, będzie zależało od pogody w szczycie sezonu – uważa Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

W przeciwieństwie do największych producentów piwa te średnie i małe nie liczą na żniwa podczas piłkarskich rozgrywek. Jeżeli jednak w lipcu i sierpniu będzie gorąco, to popyt na ich marki może urosnąć w tym roku średnio o około 10 proc. Przed rozpoczęciem Euro Xavier Belison, prezes Grupy Żywiec, powiedział „Rzeczpospolitej”, że łączna sprzedaż piwa może urosnąć w tym roku o co najmniej 2 – 3 proc. A tylko dzięki piłkarskiej imprezie rynek zyska 1 – 2 proc., czyli 360 – 720 tys. hl. Browary mają za sobą udany początek roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24