Jednak o tym, czy sezon zaliczą do rekordowych, przesądzi głównie pogoda, a nie mistrzostwa.
Według GUS w pierwszym kwartale sprzedaż browarów urosła o 3,7 proc.
Tydzień temu Grupa Żywiec, wicelider polskiego rynku piwa, otworzyła dwie Piwiarnie Warki (ma ich obecnie niemal 100) w Gdyni i Chorzowie. – W ostatni weekend obie sprzedały po 900 l, czyli 1,8 tys. piw, co jest wynikiem znacznie wyższym niż sprzedaż przeciętnego lokalu oferującego piwo w Polsce – wyjaśnia Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec.
Sprzedaż piwa w pozostałych piwiarniach firmy zwiększyła się średnio o 20 proc.
Warka sponsorem
Producent Warki, która jest sponsorem polskiej reprezentacji, jest zadowolony nie tylko ze sprzedaży w lokalach. W ciągu ostatniego miesiąca większość naszych kluczowych marek zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a najlepszy wynik miała Warka.
Powodów do narzekań nie ma Carlsberg Polska, trzeci gracz na rynku, którego piwo Carlsberg jest sponsorem Euro 2012.
– Bardzo dobrze sprzedają się nasze piwa w sklepach i sieciach handlowych. W dziesiątkach tysięcy hektolitrów można liczyć sprzedaż marki Carlsberg w strefach kibica i zorganizowanych przez nas fan campach – mówi Melania Popiel, rzecznik prasowy Carlsberg Polska.
Wpływ ma pogoda
Sprzedaż piwa mogłaby być w pierwszym tygodniu Euro jeszcze wyższa, gdyby nie deszczowa pogoda. – Do tej pory pogoda w czerwcu nie sprzyja wzmożonej konsumpcji piwa. To, czy w tym roku branży uda się zwiększyć sprzedaż, znacznie bardziej niż od mistrzostw piłkarskich, będzie zależało od pogody w szczycie sezonu – uważa Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
W przeciwieństwie do największych producentów piwa te średnie i małe nie liczą na żniwa podczas piłkarskich rozgrywek. Jeżeli jednak w lipcu i sierpniu będzie gorąco, to popyt na ich marki może urosnąć w tym roku średnio o około 10 proc. Przed rozpoczęciem Euro Xavier Belison, prezes Grupy Żywiec, powiedział „Rzeczpospolitej”, że łączna sprzedaż piwa może urosnąć w tym roku o co najmniej 2 – 3 proc. A tylko dzięki piłkarskiej imprezie rynek zyska 1 – 2 proc., czyli 360 – 720 tys. hl. Browary mają za sobą udany początek roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu