Podkarpacie robi wrażenie. Władze regionu liczą na rozwój ruchu turystycznego

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
Eko Marina w Polańczyku służy pełnemu poznawaniu Jeziora Solińskiego.
Eko Marina w Polańczyku służy pełnemu poznawaniu Jeziora Solińskiego. Krzysztof Kapica
Władze samorządowe liczą na rozwój ruchu turystycznego na Podkarpaciu w dobie pandemii. Temu celowi służyła kampania promocyjna o nazwie „Podkarpackie. Będziesz pod wrażeniem”.

Kampania Agencji Reklamowej MDI Group z Krakowa trwała od 15 października 2020 r. do 30 czerwca br. Nasze województwo promowały trzy spoty w TVP 2 i Polsacie oraz trzy w RMF i Radio Zet. Pokazywały one Podkarpacie od innej, mniej znanej strony, nie tylko Soliny i Bieszczad, ale i Roztocza Południowego oraz atrakcji doliny Sanu.

Turystyczne i gospodarcze walory regionu zaprezentowano także w 15 artykułach w prasie o profilu biznesowym, turystycznym i lifestyle’owym (m.in. w Elle, Glamour, National Geographic Traveller).

Kampania formą nawiązywała do coraz bardziej popularnego trendu turystyki wrażeń. Jej esencją były komunikaty przefiltrowane przez emocje i wspomnienia występujących w spotach bohaterów, pokazujące indywidualny odbiór danego miejsca.

Podczas czwartkowej debaty z udziałem specjalistów i przedstawicieli branży turystycznej, a dotyczącej podniesienia atrakcyjności województwa podkarpackiego, marszałek Władysław Ortyl przypomniał, że w nowej perspektywie jest dużo środków europejskich dla rozwoju turystyki i zachęcił samorządowców i ludzi biznesu do przygotowywania projektów.

- One muszą być innowacyjne i wprowadzać nową jakość w przestrzeni naszych atrakcji turystycznych. Takie rzeczy już się dzieją - powiedział marszałek, mając ma myśli Eko Marinę w Polańczyku dającą możliwość odkrywania na jachtach wszystkich przyrodniczych walorów Jeziora Solińskiego.

Innym pozytywnym przykładem, wg marszałka, jest rozwijany projekt Szlaku Wodnego Błękitny San i funkcjonujący od lat szlak rowerowy Green Velo. Według marszałka oba projekty rozwijają „myślenie sieciowe, poziome”, czyli takie, które tworzy szkielet dla pomniejszych, lokalnych szlaków rowerowych, kajakowych, konnych, a wszystkie mają służyć do pełniejszego poznawania przez turystów podkarpackich miejsc i atrakcji.

Władze samorządowe liczą na rozwój ruchu turystycznego na Podkarpaciu. W Hotelu Rzeszów odbył się panel poświęcony kampanii „Podkarpackie. Będziesz pod wrażeniem”.

Turystyka i promocja regionu podkarpackiego. Panel w Hotelu ...

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie