Podkarpacie to wciąż bastion PiS. Zebrano 150 tys. podpisów na Jarosława Kaczyńskiego

Beata Terczyńska
Do zarejestrowania Jarosława Kaczyńskiego na kandydata na prezydenta RP wystarczyłyby już tylko podpisy złożone w naszym regionie.
Do zarejestrowania Jarosława Kaczyńskiego na kandydata na prezydenta RP wystarczyłyby już tylko podpisy złożone w naszym regionie. Fot. Krzysztof Łokaj
Ponad 150 tysięcy podpisów dla Jarosława Kaczyńskiego uzbierał podkarpacki PiS. - Jest ich aż tyle, że sami moglibyśmy wystawić kandydata na prezydenta z regionu - żartują politycy.

Dodają, że wcale nie głosowały tzw. "moherowe berety", jak zwykło się sądzić. W kolejce przeważali młodzi ludzie, np. maturzyści po odebraniu świadectw i studenci.

- Zastanawiam się, czy u młodych ludzi był to gest poparcia, czy solidarności z nieżyjącym prezydentem - mówi Janusz Gajos, socjolog. - Młodzież z pewnością jest wrażliwsza, emocjonalna. Potrafi autentycznie współczuć. Pytanie więc, na ile można mówić o ukształtowanych postawach, a na ile o emocjach w ich przypadku.

Poglądy wynieśli z domów

Dla Jacka Adamowicza, członka zarządu PiS, który dyżurował przy zbieraniu podpisów, postawa młodych jest budująca.

- Świadczy o zainteresowaniu tym, co się dzieje w kraju, troską o Polskę - mówi radny rzeszowski. - Pytałem, dlaczego się podpisują. Wielu podkreślało, ze korzenie patriotyczne wynieśli z domów. Czy katastrofa pod Smoleńskiem miała wpływ na ich decyzje? Trudno ocenić, bo nikt nie mówił o tym wprost. Być może tak, bo coś się w nich obudziło.

W biurze PiS przy ul. Hetmańskiej trwało wczoraj zliczanie głosów z okręgu rzeszowsko - tarnobrzeskiego.

- Mamy już ok. 100 tys. Tyle, ile trzeba było zebrać w całym kraju - cieszył się Michał Wiatr, wyborczy koordynator okręgowy z PiS. - A wciąż dochodzą nowe.

Gdy zsumować to z ponad 51 tys. podpisów z okręgu krośnieńsko - przemyskiego, Podkarpacie znów pobiło rekord poparcia dla PiS.

- Specjalnie mnie to nie dziwi. Jesteśmy bardzo konserwatywni, z tradycyjnym patriotyzmem bogoojczyźnianym. Zobaczymy jednak, jak to się przełoży na końcowe wyniki, bo w sondażach widać dziś dużą różnicę Prowadzi kandydat z PO - mówi socjolog.

Autograf złożył także 97-latek

W siedzibie Platformy Obywatelskiej przy Bernardyńskiej także była radość.

- Mamy ok. 30 tys. głosów. Jesteśmy bardzo zadowoleni, zwłaszcza, że zarząd krajowy oczekiwał od nas mniej, bo 10 tys. - mówi Mariusz Błaszkowicz, pracownik biura zarządu regionu PO. - Przychodzili głównie ludzie w średnim wieku i młodzi, choć najstarszy mężczyzna, który udzielił poparcia Bronisławowi Komorowskiemu miał 97 lat.

W siedzibie Sojuszu Lewicy Demokratycznej przy ul. Jałowego w Rzeszowie też był powód do zadowolenia.

- Mamy ok. 26 tys. podpisów poparcia dla Grzegorza Napieralskiego. To dużo, zważywszy, że członków SLD jest w regionie ok. 2,3 tys. Jako pierwsi w Polsce zwieźliśmy już większość głosów do Warszawy. Resztę wyślemy dziś kurierem - mówi Kamil Czyż, członek komitetu wyborczego SLD.

Tu także zauważono zaangażowanie młodych ludzi.

Wideo

Komentarze 124

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dowody już zniszczone
W dniu 15.11.2018 o 20:36, PiS=grupa przestępcza napisał:

Sprawa jest prosta, ludzie kaczyńskiego, dudy i morawieckiego przekształcili państwo polskie w zorganizowaną grupę przestępczą o charakterze zbrojnym. W krajach demokratycznych po takich wiadomościach upadają rządy, a przestępcy idą do wiezień na wiele lat. Zobaczymy czy Polska jest demokracją, czy bantustanem UB-eków kaczyńskiego

Najśmieszniejsze jest to że szef KNF Chrzanowski nad ranem wraca z Singapuru do Warszawy, czeka na niego służbowa limuzyna na warszawskim parkingu lotniska dla VIP-ów po czym jak gdyby nic jedzie do swojego biura w siedzibie KNF i przebywa tam ponad 3 godziny w samotności. Wychodzi z siedziby KNF i po 50 minutach z hukiem do jego biura wchodzą uzbrojone służby specjalne żeby znajdować dowody.
Na milion kilometrów widać jaka to ustawka
p
pniok rzeszowski
W dniu 15.11.2018 o 20:36, PiS=grupa przestępcza napisał:

Sprawa jest prosta, ludzie kaczyńskiego, dudy i morawieckiego przekształcili państwo polskie w zorganizowaną grupę przestępczą o charakterze zbrojnym. W krajach demokratycznych po takich wiadomościach upadają rządy, a przestępcy idą do wiezień na wiele lat. Zobaczymy czy Polska jest demokracją, czy bantustanem UB-eków kaczyńskiego

Moja opinia o elektoracie na Podkarpaciu jest prosta az do bolu.

Nie jest wazna ktora partia rzadzi ale KTORA DAJE i wtedy nie trzeba pracowac.

Nieroby i ciemniaki beda glosowac na kazdego ktory bedzie rozdawal oczywiscie cudze bo taki d*ebil nic swojego nie ma i nie jest wazne jak napisalem z jakiej jest parti.

GRUNT ABY DAWAL i mozna bedzie pic do osrania na krzywy ryj oczywiscie za cudze i nie trzeba bedzie pracowac.

Komuna tez byla dobra jak rozparcelowala panskie majatki i pozwalala okradac panskie dwory. Jak przestala dawac to teraz jest BEEEEE . Znalazl sie drugi co teraz daje i obiecuje gruszki na wierzbie i sliwki na sosnie.

Dobry BO DAJE !

P
PiS=grupa przestępcza

Sprawa jest prosta, ludzie kaczyńskiego, dudy i morawieckiego przekształcili państwo polskie w zorganizowaną grupę przestępczą o charakterze zbrojnym. W krajach demokratycznych po takich wiadomościach upadają rządy, a przestępcy idą do wiezień na wiele lat. Zobaczymy czy Polska jest demokracją, czy bantustanem UB-eków kaczyńskiego

a
afera KNF to afera PiSu

Dlaczego Czarnecki miałby zatrudnić prawnika?
Chodzi o ryzyko przejęcie banków przez państwo. Według "Wyborczej" Chrzanowski powiedział Czarneckiemu, że Zdzisław Sokal, członek KNF zasiadający w Komisji w imieniu prezydenta Andrzeja Dudy, jednocześnie prezes Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, miałby dążyć do nacjonalizacji banków Czarneckiego. A w zasadzie do przejęcia przez państwo za przysłowiową złotówkę. Gdy Czarnecki odpowiada, że byłoby to sprzeczne z prawem, Chrzanowski dodaje: "Jest sprzeczne, ale rozmawiamy przy pełnej dyskrecji tak?"

b
bezpartyjny
W dniu 26.07.2018 o 23:10, wyznawca PiS to idiota napisał:

PiS postrzega swoich wyborców jako totalnych idiotów wygadując że prezydenckie referendum zostało odrzucone z winy PO.

Zapomniałeś dopisać "i Tusca",

jak powiedział PREZES Kaczyński !

T
Tak dla PiS NIE dla UE

To udowadnia że mieszkańcy Podkarpacia chcą wyjścia Polski z Unii Europejskiej

667
W dniu 13.05.2010 o 16:07, Nieznajoma napisał:

Skoro jesteś nauczycielem to chyba powinieneś umieć czytać ze zrozumieniem. Ja nigdzie nie napisałam, że popieram PO czy PiS czy też jakąkolwiek inną partię Według mnie oni wszyscy są siebie warci. My mali ludzie jesteśmy im tylko potrzebni przed wyborami a jak już zamydla nam oczy tym pięknym gadaniem, obiecywaniem itp. i się dorwą do koryta to dbają tylko o własny interes i swoje kieszenie. Jedyne za czym jestem, to zrobić czystkę w rządzie i zacząć wszystko od początku no ale to są jedynie moje nierealne marzenia...


Dokładnie powinno być tak, jak piszesz - państwu już dziękujemy, nie sprawdziliście się, więc czas odejść. Ale też sama przyznajesz, że są to nierealne marzenia. A dlaczego? - Dlatego, że mamy do czynienia z ogólnonarodową koterią, która dobrze zadba, by tego stanu rzeczy nikt nie zmienił. Wystarczy wyobrazić sobie, ile osób, lub ktoś z rodziny ma stanowisko, ponieważ to, czy inne ugrupowanie zdobyło władzę. A później jakoś się kręci - wy nie ruszycie moich, to i za 4 lata ja wykażę zrozumienie dla twoich... Ile osób ma intratną posadkę w IPNach, czy innych świątyniach biurokracji - czy oni pozwolą na zmiany? Czy wreszcie na jakieś zmiany pozwoliłby stan duchowny poprzez swoich wiernych? Przecież z każdym rządem, obojętnie jakiego odcienia czerni, współpraca układa się wspaniale. A to dadzą grunty, jakiech zapragniemy, a to Swiątynię Opatrzności wspomogą, pieniążki na Instytut Teologiczny załatwią... A i ojca dyrektora po sądach nie ciągają... Jednym słowem dla wybranych raj!
N
Nieznajoma
W dniu 13.05.2010 o 15:49, nauczyciel napisał:

A wiesz co szykuje PO np. nauczycielom: pracują nad zniesieniem Karty Nauczyciela i chcą by gminy dawały im pieniadze. Jesli tak zrobią to gminy obetną i tak niskie pobory nauczycieli i wtedy zamiast obiecanych podwyżek Tuska mamy obniżki. Tak więc działa platforma po cichu i mysli by zrobic dobrze ale bogatym. I teraz zastanów się co zrobi Komorowski jako prezydent czy zawetuje tą ustawę? - nie wykona rozkaz Tuska. Uważam więc, że nie mozna w kraju dać pełnej obcji władzy, bo to pachnie dyktaturą i nie łudźmy się, że zwykli ludzie będa mieli lepiej.



Skoro jesteś nauczycielem to chyba powinieneś umieć czytać ze zrozumieniem. Ja nigdzie nie napisałam, że popieram PO czy PiS czy też jakąkolwiek inną partię Według mnie oni wszyscy są siebie warci. My mali ludzie jesteśmy im tylko potrzebni przed wyborami a jak już zamydla nam oczy tym pięknym gadaniem, obiecywaniem itp. i się dorwą do koryta to dbają tylko o własny interes i swoje kieszenie. Jedyne za czym jestem, to zrobić czystkę w rządzie i zacząć wszystko od początku no ale to są jedynie moje nierealne marzenia...
n
nauczyciel
W dniu 12.05.2010 o 00:38, Nieznajoma napisał:

Czy Ty myślisz, że jak PiS wygra to będą podwyżki i godne życie??? Nie będzie ani jak wygra PiS ani jak wygra PO bo prawda jest taka, że oni wszyscy zawsze przed każdymi wyborami obiecują wiele a po wygranej to napychają swoje kieszonki a nas wyborców mają daleko w d....



A wiesz co szykuje PO np. nauczycielom: pracują nad zniesieniem Karty Nauczyciela i chcą by gminy dawały im pieniadze. Jesli tak zrobią to gminy obetną i tak niskie pobory nauczycieli i wtedy zamiast obiecanych podwyżek Tuska mamy obniżki. Tak więc działa platforma po cichu i mysli by zrobic dobrze ale bogatym. I teraz zastanów się co zrobi Komorowski jako prezydent czy zawetuje tą ustawę? - nie wykona rozkaz Tuska. Uważam więc, że nie mozna w kraju dać pełnej obcji władzy, bo to pachnie dyktaturą i nie łudźmy się, że zwykli ludzie będa mieli lepiej.
G
Gość
W dniu 11.05.2010 o 22:30, 667 napisał:

Zeby nie było nieporozumień: nie jestem zwolennikiem PO! Tylko proponuję mocno się zastanowić... Jarosław Kaczyński -nie! I to bardzo nie. B. Komorowski chociaż mniej nie, to jednak też nie. Zastanówmy się więc, KTO? Tylko proszę, nie Marek Jurek. Mimo, że któryś z internautów napisał, że gość ma jaja...


[size="tak niewiele napisałeś a tak dużo nas łączy
serdecznie pozdrawiam
N
Nieznajoma
W dniu 11.05.2010 o 19:20, otrzeźwiony napisał:

Nie wiem czy wszyscy zauważyliście, że po tragedi w Smoleńsku PO, wyborcza i całe to lewicowe środowisko zaczęło strasznie atakować PIS. Zaczeli się naprawdę bać, że mogą przegrać te wybory i wiecie co wam powiem przegrają. Nie można bowiem bez przerwy grać tą samą propagandą. Ludzie mają już tego dość, chcą podwyżek i godnego życia a nie zakłamania i pieprzenia o nowoczesnosci. Minęło trzy lata rządów Po i gdzie ta Irlandia? A naiwni jeszcze im wierzą, ale już niedługo



Czy Ty myślisz, że jak PiS wygra to będą podwyżki i godne życie??? Nie będzie ani jak wygra PiS ani jak wygra PO bo prawda jest taka, że oni wszyscy zawsze przed każdymi wyborami obiecują wiele a po wygranej to napychają swoje kieszonki a nas wyborców mają daleko w d....
667

Zeby nie było nieporozumień: nie jestem zwolennikiem PO! Tylko proponuję mocno się zastanowić... Jarosław Kaczyński -nie! I to bardzo nie. B. Komorowski chociaż mniej nie, to jednak też nie. Zastanówmy się więc, KTO? Tylko proszę, nie Marek Jurek. Mimo, że któryś z internautów napisał, że gość ma jaja...

667
W dniu 11.05.2010 o 19:20, otrzeźwiony napisał:

Nie wiem czy wszyscy zauważyliście, że po tragedi w Smoleńsku PO, wyborcza i całe to lewicowe środowisko zaczęło strasznie atakować PIS. Zaczeli się naprawdę bać, że mogą przegrać te wybory i wiecie co wam powiem przegrają. Nie można bowiem bez przerwy grać tą samą propagandą. Ludzie mają już tego dość, chcą podwyżek i godnego życia a nie zakłamania i pieprzenia o nowoczesnosci. Minęło trzy lata rządów Po i gdzie ta Irlandia? A naiwni jeszcze im wierzą, ale już niedługo


Nie sądzę, że są jakieś ataki na PIS, jeśli coś można zauważyć, to tylko delikatne środki na rzeczywiste otrzeźwienie. Chciałbym przypomnieć, że najbliższe wybory nie dotyczą tego, kto ma rządzić, tylko kto ma być twarzą Polski w świecie, kto ma być naszym reprezentantem. A ponieważ w Polsce największy kapitał zbija sie nie na sukcesach, tylko tragediach, to teraz kandytatura Jarosława Kaczyńskiego staje się niebezpieczna. Niebezpieczna o tyle, że w przypadku wygranej będzie niczym innym, jak tylko kontynuacją kadencji brata Lecha. Czyli prezydenturą mierną, dla świata nie traktowaną zbyt poważnie, dla nas, Polaków nie wnoszącą niczego dobrego.
o
otrzeźwiony

Nie wiem czy wszyscy zauważyliście, że po tragedi w Smoleńsku PO, wyborcza i całe to lewicowe środowisko zaczęło strasznie atakować PIS. Zaczeli się naprawdę bać, że mogą przegrać te wybory i wiecie co wam powiem przegrają. Nie można bowiem bez przerwy grać tą samą propagandą. Ludzie mają już tego dość, chcą podwyżek i godnego życia a nie zakłamania i pieprzenia o nowoczesnosci. Minęło trzy lata rządów Po i gdzie ta Irlandia? A naiwni jeszcze im wierzą, ale już niedługo

G
Gość
W dniu 10.05.2010 o 20:29, 667 napisał:

Nie możesz tego uogólniać, ponieważ na Podkarpaciu wielu jest ludzi, którzy nie są wpatrzeni w guru z Torunia, mają gdzieś to, co im każe kaznodzieja z ambony, z kaznodzieją włącznie. Ale niestety, wszyscy ci siedzą cicho, boją się wychylić, bo albo posada, albo poprawność polityczna, albo znajomi... Czysta kalkulacja - szanse na zysk niewielkie, a strata może być dotkliwa. Do głosu więc dochodzą różnej maści nawiedzeńcy i stąd później takie a nie inne wyniki wyborów, stąd Instytuty Pastoralne zamiast np. obwodnicy i stąd wreszcie obciach na cały kraj i miano ciemnogrodu.



No, właśnie nie też nie uogólniaj kolego. Na PiS także glosuje sporo ludzi, którzy nie są wpatrzeni w - jak go nazwałeś - "guru z Torunia". Jestem akurat jednym z nich. Widzisz? Nie słucham, co mi tam z ambony mówią a tak popieram PiS. Co do poprawności politycznej, no to już chyba bardziej dotyczy ona zwolenników PO. Pozdrawiam.
Dodaj ogłoszenie