Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polacy mało wiedzą o produktach zbożowych, kampania ma to zmienić

Redakcja
Program ma przybliżyć różne rodzaje produktów zbożowych
Program ma przybliżyć różne rodzaje produktów zbożowych Archiwum
„Zboże smakuje i inspiruje” – pod takim hasłem zrealizowany zostanie informacyjno-promocyjny program „Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II”. Będzie to druga edycja kampanii, w ramach której (do sierpnia tego roku) prowadzone będą działania edukacyjne mające na celu szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych. Organizatorem programu jest Krajowa Federacja Producentów Zbóż.

Program przybliży konsumentom poszczególne rodzaje produktów zbożowych: pieczywo, makarony, kasze, mąki i płatki śniadaniowe. Udostępniane w ramach kampanii przepisy na smaczne potrawy, których podstawą będą przetwory zbożowe, dostarczą kulinarnych inspiracji i zachęcą do włączania ich jako składnika do codziennej zbilansowanej diety.

– Zaobserwowaliśmy, że Polacy nie mają pełnej wiedzy na temat właściwości produktów zbożowych – mówi Joanna Tomaszewska, dyrektor biura Krajowej Federacji Producentów Zbóż. – Nasza edukacja w tym zakresie w wielu przypadkach zatrzymuje się na etapie podstawowym i ogranicza się do znajomości jedynie kilku rodzajów zbóż. Naszym celem jest szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych oraz ich właściwości wśród konsumentów, tak aby mogli oni świadomie kształtować swoje nawyki żywieniowe. Mamy nadzieję, że zaplanowane przez nas w ramach kampanii działania wymiernie się do tego przyczynią.

 

Federacja chce też pokazać, że produkty zbożowe są po prostu smaczne i mogą być podstawą wielu fantastycznych przepisów.

Przez cały okres trwania kampanii działać będzie oficjalny blog programu, na którym pojawiać się będą regularnie praktyczne informacje na temat produktów zbożowych. Blog programu dostępny będzie na stronie www.kfpz.pl

Do współpracy zaproszeni zostaną popularni przedstawiciele blogosfery, a także niezależni eksperci. Organizatorzy programu planują również przeprowadzić badanie poziomu wiedzy Polaków na temat zbóż, którego wyniki zostaną opublikowane w najbliższym czasie.

Program „Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II” finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Organizatorem programu jest Krajowa Federacja Producentów 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Polacy mało wiedzą o produktach zbożowych, kampania ma to zmienić - Gazeta Współczesna

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24