Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polacy wciąż bojkotują towary z Rosji? "W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, polscy konsumenci odkryli narodowość wielu towarów"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
– W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, polscy konsumenci odkryli narodowość wielu towarów stanowiących często podstawę ich koszyka zakupowego – wskazuje ekspert.
– W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, polscy konsumenci odkryli narodowość wielu towarów stanowiących często podstawę ich koszyka zakupowego – wskazuje ekspert. Jakub Steinborn/ Polska Press
Większość Polaków deklaruje dużą stanowczość w stosunku do wybierania produktów pochodzących z Rosji, wynika z badania EY. Dotyczy to nie tylko samych artykułów, ale również firm oraz sieci handlowych które zdecydowały o kontynuowaniu działalność w tym kraju. – W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, polscy konsumenci odkryli narodowość wielu towarów stanowiących często podstawę ich koszyka zakupowego – wskazuje Łukasz Wojciechowski, EY.

– W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, polscy konsumenci odkryli narodowość wielu towarów stanowiących często podstawę ich koszyka zakupowego. Bojkot dotyczył nie tylko produktów wytwarzanych przez firmy z rosyjskim kapitałem, ale generalnie artykułów wytwarzanych na terenie tego kraju lub sprzedawanych w sieciach które nie zdecydowały się na wycofanie z niego swojej działalności. Przekaz medialny, który miał miejsce na przełomie lutego i marca, na tyle utrwalił się w świadomości polskich konsumentów, że do tej pory przekłada się na ich decyzje zakupowe – mówi Łukasz Wojciechowski, EY.

Niemal 6 na 10 ankietowanych (62 proc.) w badaniu EY – Future Consumer Index, uważa że firmy powinny informować o swoich działaniach dotyczących wsparcia dla Ukrainy. Nagłaśnianie przez kolejne przedsiębiorstwa ich aktywności związanej m.in. ze wsparciem uchodźców przełożyło się już trwale na świadomość Polaków. 48 proc. badanych wie, które organizacje zaangażowały się w tego rodzaju działalność.

Jednocześnie aspekt związany z tymi pozytywnymi aktywnościami ma delikatnie mniejszy oddźwięk społeczny (6 pkt. proc. różnicy) niż szeroko nagłaśniany bojkot kolejnych firm, które zdecydowały się o kontynuowaniu swojej działalności w Rosji. Taką wiedzę posiada bowiem 54 proc. Polaków.

Świadomość na ten temat przekłada się na realne decyzje zakupowe. 61 proc. ankietowanych wskazuje, że rzadziej lub wcale nie kupuje w firmach i sieciach handlowych, które prowadzą działalność w Rosji. To jasne potwierdzenie, że pomimo upływu kolejnych tygodni wojny, rodzimi konsumenci zachowują wysoki poziom stanowczości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Polacy wciąż bojkotują towary z Rosji? "W wyniku rosyjskiej inwazji na Ukrainę, polscy konsumenci odkryli narodowość wielu towarów" - Strefa Biznesu

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24