Decyzję o przyspieszeniu prac nad budową połączenia podjął prezydent Tadeusz Ferenc, który podczas ostatniej sesji poinformował o tym radnych. Miejski Zarząd Dróg przygotował już wniosek o zabezpieczenie w budżecie Rzeszowa pieniędzy na opracowanie projektu budowlanego inwestycji.
- Droga powstanie jako przedłużenie 700-metrowego odcinka, który zbudowaliśmy już między skrzyżowaniem al. Rejtana z ul. Lwowską, a terenem, na którym powstanie niedługo nowe targowisko - wyjaśnia Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Wybudowany odcinek ma 700 metrów długości i na razie jest to jednia jezdnia, z dwoma pasami ruchu. Równolegle do niej w drugim etapie powstaną dwa dodatkowe pasy. - Na tym odcinku gotowy jest juz nasyp, na którym jezdnię trzeba będzie zbudować, nie będzie też konieczności budowy wszystkich sieci podziemnych. Dzięki temu koszt tej części łącznika nie powinien być wysoki - mówi Piotr Magdoń. Drogowcy szacują, że wyniesie połowę kwoty wydanej na gotową jezdnię. A ta kosztowała ok. 12 mln zł.
Między targowiskiem a ul. Ciepłowniczą także powstaną dwie jezdnie. Największym wyzwaniem będzie wzmocnienie osuwiskowego terenu w rejonie kopca Konfederatów Barskich oraz budowa estakady nad torami kolejowymi relacji Rzeszów - Przemyśl. Koszt całego łącznika władze Rzeszowa wstępnie szacują na ok. 150 mln zł. Rzeszów będzie się starał pozyskać na ten cel 85 procent unijnej dotacji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polacy posiadają coraz droższe smartfony