W chwili obecnej flota Ośrodka Kształcenia Lotniczego to 13 samolotów. OKL wykorzystuje do kształcenia praktycznego pilotów cztery typy statków powietrznych. Są to:
- jednosilnikowe samoloty francuskiej produkcji Socata TB-9 "Tampico" (7 egzemplarzy),
- jednosilnikowe amerykańskie samoloty Piper PA-28 „Arrow” (2 egzemplarze),
- dwusilnikowe samoloty tego samego producenta Piper PA-34 „Seneca V” (3 egzemplarze)
- oraz przystosowany do wykonywania akrobacji samolot Zlin Z-242L (1 egzemplarz).
- Najbardziej brakuje nam w tym momencie samolotu typu kompakt – mówi Mieczysław Górak, dyrektor ośrodka. - Maszyny te są wykorzystywane w środkowym etapie szkolenia, głównie do wykonywania lotów według zasad IFR (instrument flight rules). Służą do szkolenia w zakresie wykonywania procedur nawigacyjnych: standardowych odlotów, dolotów, podejść oraz przelotów z wykorzystaniem tras nawigacyjnych. Są to procedury na co dzień wykonywane w tzw. dużym lotnictwie - tłumaczy.
Statek powietrzny, który jest potrzebny w Ośrodku Kształcenia Lotniczego kosztuje od 1 do 1,5 mln zł. Uczelnia dostała na ten cel dofinansowanie 300 tys. zł od samorządu województwa podkarpackiego. Pozostałą kwotę wygospodaruje ze środków własnych.
Wideorozmowa z Piotrem Koszelnikiem, nowym rektorem Politechniki Rzeszowskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?