reklama

Polska Marka – polska duma: konkurs dla przedsiębiorców

Andrzej Plęs
Andrzej Plęs
Zaktualizowano 
Niemcy zajadają się wielkopolskimi ogórkami. Może przestaliby, gdyby dowiedzieli się, że są „Made in Poland”, dlatego właściciele sieci sklepów wielkopowierzchniowych za Odrą postawili warunek: bierzemy wasze ogórki, ile macie, ale muszą mieć na etykiecie „Made in EU”.

Polska żywność powoli zdobywa europejskie stoły, choć konsumenci nie zawsze wiedzą, że jest polska, bo w zachodniej Europie polskie wciąż jeszcze nie jest synonimem najwyższej jakości. I nie tylko żywności problem dotyczy: podkarpacki statup projektuje nadwozia samochodom najbardziej prestiżowych marek. Próżno szukać informacji – dla których. Nieoficjalnie wiadomo, że właściciele owych marek, szczególnie mocno Brytyjczycy, zastrzegli sobie jako „top secret”, gdzie powstają projekty nadwozi. Z obawy, że marka straci na prestiżu, kiedy rynek dowie się, że w jakimś stopniu jest polski. Czesi tankują na stacjach BENZINA, choć tankują paliwo Orlenu na jego stacjach w Czechach. Identycznie jest w Niemczech: stacje polskiego giganta paliwowego, ale nazywają się STAR. Islandczycy nie wyobrażają sobie islandzkiego sklepu bez Prins Polo. Brzmi znajomo, smakuje identycznie, niewielu Islandczyków wie, że ich ulubiony od pół wieku wafelek produkują nad Wisłą. Przykłady można mnożyć. Przykłady dumy, czy kompleksu?
Polski rynek wypełniony jest produktami i usługami, z których znaczna część jest zagranicznego pochodzenia. Pomiędzy nimi są produkty polskie, ale pod nazwą obco brzmiącą, bo takie lepiej się sprzedają. Bywa, że produkt o polskiej nazwie został odsprzedany i obecnie znajduje się w rękach zagranicznego koncernu, który dla potrzeb promocji i popytu zmienił mu nazwę. Też nie bez powodu, bo jeśli polski konsument wciąż nie uważa Made in Poland za znak najwyższej marki, to trudno takich postaw wymagać od konsumentów zagranicznych. Toteż Made in Poland raczej się ukrywa w opisach produktów, niż eksponuje. Nawet, jeśli kampanie, promujące „dobre, bo polskie” wzmacniają nasz konsumenci patriotyzm gospodarczy, pojawiły się nawet aplikacje na smartfony, które pozwalają odczytać z umieszczonego na opakowaniu kodu QR miejsce pochodzenia produktu.
Tymczasem polskie wyroby kojarzone są coraz częściej z dobrą jakością, która rekompensuje często wyższą, niż w przypadku zagranicznych zamienników, cenę. Za podnoszenie jakości polskich produktów wciąż nie idzie podnoszenie świadomości konsumentów lub nie idzie dość szybko. Wciąż pokutuje błędne przeświadczenie, wynikające może jeszcze z doświadczeń lat 70. I 80., że marka polska oznacza coś gorszego niż „niemiecka jakość”.
Z rozwiązaniem problemów promocji polskiej jakości produkcji i usług postanowiła zmierzyć się Fundacja Polska Marka, proponując szereg inicjatyw oferujących wsparcie dla polskich przedsiębiorstw. Pozwalają one wyróżnić ich firmy na rynku, ułatwiając równocześnie wybór tym konsumentom, dla których miejsce pochodzenia produktu jest szczególnie istotne. Specjalnie zaprojektowane logo Polskiej Marki umieszczone na produkcie, bądź usłudze już z daleka oznajmi ten fakt, oszczędzając czas i trud wkładany w proces poszukiwań naszych rodzimych dóbr. Dla producenta z tej perspektywy korzystne jest dotarcie do grupy klientów, zainteresowanych bezpośrednio kupowaniem wyłącznie polskich produktów, ze względu na dodatkowe zyski ze sprzedaży. Działania Fundacji Polska Marka są spójne z ideą patriotyzmu gospodarczego, czyli wybierania polskich produktów i wspierania tym samym polskiej gospodarki. Zgodnie z przyświecającą ideą, skupiają się więc na wprowadzaniu zmian wobec dotychczasowych przyzwyczajeń konsumenckich. Następną inicjatywą podejmowaną przez Fundację Polska Marka jest także promocja Polski jako kraju przyjaznego przedsiębiorcom oraz promocja polskich firm wraz ze wzrostem ich rozpoznawalności w oczach klientów zarówno w Polsce, jak i na świecie. Fundacja Polska Marka to misja - odkryć polskie marki, cel - zmienić dotychczasowe zachowania konsumenta i efekt - umocnić polską gospodarkę poprawiając równocześnie sytuację Polaków w kraju. Zrzeszając przedsiębiorców i konsumentów
w wokół tej idei - jest to możliwe.
Fundacja zainicjowała właśnie Kampanię Społeczną „Polska Marka – Masz Pewność”, adresowaną do przedsiębiorców: każdy z nich, który posiada firmę zarejestrowaną w Polsce, bez względu na branżę i formę prowadzonej działalności, może nie tylko dołączyć do Kampanii, ale też wziąć udział w Konkursie organizowanym w ramach tej akcji. Wystarczy zrobić zdjęcie z szablonem konkursowym, wypełnić go najważniejszą wartością w kontekście prowadzonej działalności (jako właściciel firmy, o czym możesz zapewnić swoich klientów?) i udostępnić w swoich mediach społecznościowych z hashtagami #PolskaMarka, #MaszPewnosc. Do wygrania pula nagród o łącznej wartości 10 000, 5 000 oraz 2 500 tysiąca złotych. Dodatkowo biorąc udział w Konkursie przedsiębiorca zyskuje bezpłatną promocję swojej firmy.
Szczegóły konkursu na stronie internetowej Fundacji Polska Marka.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3