Polubiliśmy programy lojalnościowe i czerpiemy z nich coraz większe korzyści

Zbigniew Biskupski AIP
Programy lojalnościowe stosowane przez sieci sklepów zyskały masowych zwolenników, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Mieszkańcy wsi i miast nie przekraczających 100 tys. osób nie tylko gremialnie przystępują do tych programów, ale aktywnie z nich korzystają, zyskując sporo na zakupach. Pytanie o pakiet korzyści stało się powszechne.

W tym roku widoczny jest wzrost odsetka osób korzystających z programów, jednak o ile korzystanie z programów – dotychczasowych liderów – pozostaje niemal bez zmian, o tyle nowy program na rynku Moja Biedronka jest nowym liderem zestawienia. Analizując szczegółowo wyniki w największym stopniu zwiększyło się zainteresowanie programami lojalnościowymi w małych miastach i na wsiach, szczególnie w kategorii hipermarkety i dyskonty – plus 11 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku aż o 17 punktów procentowych wzrósł odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych. Wzrost ten, obserwowany głównie w miastach do 100 tysięcy mieszkańców i na wsiach, jest w znacznym stopniu zasługą programu lojalnościowego Moja Biedronka, który w kilka miesięcy po premierze stał się numerem jeden wśród programów obecnych na polskim rynku.

33 proc. osób korzystających z programów lojalnościowych to uczestnicy bardzo aktywni, zaś 7 proc. to uczestnicy wycofani, zarejestrowani, ale niemal nie korzystający z programów. Największą aktywność wykazują osoby korzystające z programów stacji paliw, perfumerii i drogerii oraz hipermarketów i dyskontów.

Ostatnie dwanaście miesięcy to okres dużych zmian na rynku programów lojalnościowych: część programów zniknęło z rynku, pojawiło się kilka nowych, niektóre programy przeszły rebranding.

Czytaj też:
Przedostatnia szansa na pieniądze z programu Mieszkanie dla Młodych. Rozdysponowanie pieniędzy w środku wakacji właśnie się zaczęło

Największy wpływ na cały rynek miało uruchomienie przez Jeronimo Martins Polska programu Moja Biedronka, która z miejsca stała się liderem rynku.

Tegoroczne wyniki pokazują, że o ile w dużych miastach widoczne jest nasycenie programami lojalnościowymi i zainteresowanie nimi utrzymuje się na stabilnym poziomie, o tyle w mniejszych miastach i na wsiach programy lojalnościowe mają się coraz lepiej, a tamtejsi konsumenci chętnie z nich korzystają. Dlatego wprowadzenie programu lojalnościowego przez Biedronkę, która ma swoje sklepy również w mniejszych miejscowościach okazało się strzałem w dziesiątkę, a wyniki pokazują, że konsumenci czekali na ten krok – komentuje Agnieszka Doktorska, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia z wykorzystaniem mixu metod badawczych CATI (badania telefoniczne) i CAWI (badania online na epanel.pl).

OBEJRZYJ WIDEO:
Na wynajmie mieszkania dalej możesz zarobić

Wideo

Materiał oryginalny: Polubiliśmy programy lojalnościowe i czerpiemy z nich coraz większe korzyści - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie