Prawie półtorakilometrowy odcinek drogi łączący DK nr 73, od ronda „Solidarności”, z DK 28, do ulicy Piłsudskiego kosztował 24 miliony zł. Budowany prawie cały ubiegły rok, hucznie otwierany przez władze wojewódzkie i lokalne, po raz kolejny jest do poprawki.
W czerwcu przez Jasło przeszła potężna nawałnica, ze skutkami której miasto i jego mieszkańcy borykają się do dziś. Fala powodziowa uszkodziła również ścieżkę rowerową przy nowej drodze. Na kilkudziesięciu metrach jest potężna wyrwa, która cały czas się obsuwa i stwarza ogromne zagrożenie.
- Tak wygląda ścieżka rowerowa przy drodze za 24 miliony złotych? Od czerwcowej powodzi nikt nie tknął palcem, aby naprawić zniszczenia. Przejeżdżają tamtędy rowerzyści - dorośli, dzieci, ryzykując upadek z kilkumetrowej skarpy
- denerwuje się mieszkaniec Jasła, który zaalarmował nas o problemie.
Poprawki przy drodze w Jaśle były już po miesiącu od jej oddania
To nie pierwsze problemy, jakie pojawiły się po oddaniu niespełna 1,5 km odcinka drogi. Odcinek został otwarty w lutym, a już w marcu wymagał sporych poprawek.
- Podczas przeglądu stwierdzono konieczność poprawek wykonanych robót m. in. w zakresie zaniżonych wpustów ulicznych w terminie do końca kwietnia 2020 r., odtworzenia oznakowania poziomego w terminie do końca maja 2020 r. Wybudowany odcinek drogi objęty jest gwarancją i wszystkie usterki, które pojawią się w okresie jej obowiązywania będą sukcesywnie eliminowane
- mówiła nam Aldona Gujda, specjalista ds. Informacji Publicznej z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.
Poprawki gwarancyjne Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie wykonał do końca maja. Wyrwa przy ścieżce jest od czerwca i do tej pory nie została naprawiona. Zapytaliśmy rzeczniczkę Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, co zamierzają zrobić z wyrwą. Czekamy na odpowiedź.
Konfederacja interweniuje w sprawie ścieżki rowerowej w Jaśle
Dziś przedstawicie Klubu Konfederacja z Jasła wysłali do wojewody podkarpackiego, Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Rzeszowie oraz do burmistrza Jasła pismo w sprawie stanu ścieżki rowerowej, w której domagają się natychmiastowej interwencji.
- Zatrważające jest to, że zarządca drogi przez tak długi czas nie zabezpieczył terenu, który stanowi zagrożenie dla życia ludzi. Nikt nie nadzoruje tego, jak ta ścieżka aktualnie wygląda i czy nie stwarza zagrożenia
- mówi Michał Kuchta, lider Klubu Konfederacji Jasło.
Sympatycy Konfederacji pytają w piśmie, dlaczego w ogóle doszło do takiej sytuacji na nowoczesnej, świeżo oddanej do użytku drodze. I dlaczego teren nie został należycie zabezpieczony.
Droga kosztowała 24 mln zł, Jasło dało ponad 4 mln zł
Przypomnijmy. Łącznik drogowy ma umożliwiać szybszy przejazd między drogami krajowymi numer 28 i 73, na trasie Pilzno-Gorlice i Pilzno-Krosno. Celem było też odciążenie centrum miasta, a przede wszystkim ulicy Lwowskiej, od ruchu samochodowego. Inwestycja kosztowała 24 mln zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Regionalnego wyniosło ok. 19 mln zł. Miasto Jasło dołożyło ponad 4 miliony złotych. Z ramienia województwa inwestorem był Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, a wykonawcą firma Budimex.
Co zrobiono za 24 mln zł:
- budowa odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 1,4 km pomiędzy drogami krajowymi nr 73 i nr 28
- budowa mostu klasy A nad potokiem Warzyckim wraz z zabezpieczeniem koryta potoku
- odcinkowa przebudowa ul. Piłsudskiego (DK 28)
- budowa prostego skrzyżowania typu rondo w miejscu włączenia nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 992 do drogi krajowej nr 28
- budowa skrzyżowania zwykłego w miejscu włączenia dróg gminnych
- budowa odcinków dróg gminnych klasy L i D zapewniających komunikację działkom tracącym możliwość dojazdu do istniejącej infrastruktury drogowej
- budowa (przełożenie) ul. M. Konopnickiej w miejscu kolizji z nową drogą
- włączenie nowej drogi do ronda na skrzyżowaniu ulic: 17-go Stycznia (DK73), Lwowskiej (DK73) i Kazimierza Wielkiego (113074R)
- budowa chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż całego odcinka
- budowa zjazdów
- budowa przepustów
- wyburzenie budynków kolidujących z budowaną drogą
- przebudowa infrastruktury technicznej
- budowa oświetlenia ulicznego
- budowa odwodnienia drogi (rowy, kanalizacja deszczowa)
- budowa urządzeń ochrony środowiska
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu
ZOBACZ TAKŻE:Na rondzie Pobitno w Rzeszowie powstanie tunel
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?