- Odnalezione rysunki projektowe wykonane we Lwowie na początku XX w. potwierdzają projekt i stanowią podstawę do weryfikacji zakresu projektowanego i zrealizowanego. Podczas wizji przeprowadzonej przez inspektorów WUOZ, zadokumentowaliśmy zbiorniki podziemne, wyposażone w filtry, z zachowanymi detalami technicznymi - informuje Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Przemyślu.
Konserwatorzy są na etapie rozpoznawania kolejnych elementów systemu.
Budowa nowego mostu kolejowego w centrum Przemyśla, nad rzeką San, ma potrwać do 2024 roku. Konstrukcja będzie kosztować 60 mln złotych.
Wykorzystywane obecnie kratownicowe przęsła mostu zostaną zachowane. Nowy sześcioprzęsłowy most o długości blisko 200 metrów będzie swoim kształtem nawiązywał do dawnej konstrukcji.
Realizacja inwestycji według przyjętej koncepcji pozwoli zagwarantować sprawne przewozy kolejowe i zachować w panoramie miasta zabytkowe elementy kolejowej przeprawy.
Prowadzona w centrum miasta budowa wzbudza spore zainteresowanie mieszkańców. Z każdej strony inwestycji spotkać można przemyślan, którzy uwieczniają inwestycję na fotografiach. Niektórzy robią sobie zdjęcia selfie.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?