Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezentacja książki "25 lat branży PR w Polsce" będzie w Rzeszowie

[email protected]
Prezentacja książki "25 lat branży PR w Polsce" będzie w RzeszowiePrezentacja jubileuszowej książki o 25-leciu PR w Polsce odbędzie się podczas Kongresu Public Relations w Rzeszowie
Prezentacja książki "25 lat branży PR w Polsce" będzie w RzeszowiePrezentacja jubileuszowej książki o 25-leciu PR w Polsce odbędzie się podczas Kongresu Public Relations w Rzeszowie Archiwum
Podczas zbliżającego się Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2016 w Rzeszowie zaprezentowana zostanie książka opisująca początki i lata rozwoju branży PR w Polsce.

 

 

Dzięki przemianom politycznym i gospodarczym lat 90. w Polsce rozpoczął się przyspieszony import produktów i idei z zachodu. Wraz z zagranicznymi firmami, dotarł do nas profesjonalny PR. Z tej okazji podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2016 w Rzeszowie zaprezentowana zostanie książka o początkach i latach rozwoju PR w Polsce.

 

Wesołe początki

Trudno to sobie dziś wyobrazić, ale na początku lat 90. specjaliści PR pracowali bez internetu i telefonii komórkowej. Umowy z zagranicznymi klientami były zawierane telefonicznie, ale wyglądało to inaczej niż teraz. Konieczne było np. łączenie przez telefonistkę, co wiązało się z kilkugodzinnym, uciążliwym oczekiwaniem przy słuchawce. Artykuły prasowe przechowywano wtedy jako zwyczajne wycinki z gazet, dlatego prawdziwą rewolucją była pierwsza, cyfrowa archiwizacja informacji.

 

Przez te 25 lat byliśmy świadkami rewolucji i często tę rewolucję kreowaliśmy. Nowe media, zmiany w starych, mobilność i nowe koncepcje badań zrodziły innowacyjne narzędzia i usługi w branży PR i całej sferze komunikacji. Dla monitoringu mediów, analizy media relations i badania efektywności, które są elementami świata public relations i reklamy – szczególnie ostatnie lata były bogate w zmiany. Przyniosły one nie tylko nowe rozwiązania z zakresu zarządzania informacjami, ale też przyczyniły się do większego zainteresowania tymi usługami komórek PR i marketingu, jak również obsługi klienta, sprzedaży, czy bezpośrednio zarządów firm – mówi Sebastian Bykowski, wiceprezes i dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Technologiczny skok

O błyskawicznym rozwoju branży świadczy fakt, że 25 lat temu mało kto wiedział, czym w ogóle jest PR. Branży nie było nawet w spisie zawodów, dlatego jedną z pierwszych polskich agencji Public Relations zarejestrowano jako „handel obnośny i obwoźny”. Dzisiaj każdy zdaje sobie sprawę ze znaczenia komunikacji, zaś rozwój nowych mediów spowodował, że informacje przepływają w czasie rzeczywistym. To pokaźna różnica szczególnie w dobie mediów społecznościowych. Kiedyś na publikację trzeba było czekać, dziś komentarze pojawiają się bez przerwy w internecie. Globalna sieć i inne technologiczne wynalazki zmieniły nie tylko PR, ale także prasę oraz samo myślenie o sposobie tworzenia i przekazywania informacji.

 

Na początku branża Public Relations tonęła w papierach. Obecnie ciężko sobie wyobrazić, jak długą drogę musiała przejść informacja od rzecznika prasowego lub pracownika PR, do odbiorcy. Branża IT przez ostatnie 25 lat przeszła szybką ewolucję, narzędzia przez nią stworzone ułatwiły pracę wszystkim, również branży PR. Ale to nie tylko usprawnienia, bo IT wygenerowało np. całkiem nowe kanały komunikacji marginalizując te stare, a ewolucja przecież nie kończy się dzisiaj – wyjaśnia Arkadiusz Michno, prezes zarządu Ideo Sp. z o.o.

 

Kongres Profesjonalistów Public Relations

- W 2000 r. w Rzeszowie odbyła się konferencja PR, która miała mieć charakter naukowy, ale tematyką zainteresowali się też ludzie mediów, biznesu i polityki. Dzisiaj, po 16 latach, wydarzenie jest ważnym spotkaniem przyciągającym specjalistów public relations z całego kraju. Polska branża PR, jak i Kongres Profesjonalistów PR, ogromnie się zmieniły przez ten czas i te zmiany zostaną opisane w książce, która zostanie zaprezentowana podczas Kongresu Profesjonalistów PR 2016 w Rzeszowie. Będą w niej też anegdoty, ciekawostki i same prawdziwe historie z branży opowiedziane przez znanych praktyków PR - tłumaczy dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 16 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz we Wrocławiu.

 

Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Do grupy kluczowych partnerów Kongresu należą: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Marszałkowski Woj. Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka oraz Alert Media Communications. Przy wydarzeniu współpracują także: Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Exacto Sp. z o.o., Publicon Public Relations, SARE e-mail marketing, Sprinet, Mestengo, TOP S.A., Newslink, Canzan, konferencja PRawdziwy PR, Mobile Madness, SEPJA digital, Vegacom, WSPiA w Rzeszowie i Tipmedia.

Przypomnijmy, Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów.

Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem Profesjonalistów PR objęły: m.in. GC Nowiny oraz portal Nowiny24.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24