Prezes MZK w Przemyślu: myślimy o wprowadzeniu jednakowej kolorystyki autobusów

Norbert Ziętal
Obecnie autobusy przemyskiej komunikacji miejskiej nie mają jednakowej kolorystyki. Te sprowadzone z Niemiec wożą jeszcze reklamy tamtejszych firm.
Obecnie autobusy przemyskiej komunikacji miejskiej nie mają jednakowej kolorystyki. Te sprowadzone z Niemiec wożą jeszcze reklamy tamtejszych firm. Norbert Ziętal
Czerwone z żółtymi elementami. Najprawdopodobniej takie barwy będą miały przemyskie autobusy miejskie. - Kolorystyka to jeden z elementów strategii marketingowej - mówi Janusz Fudała, prezes MZK w Przemyślu.

Obecnie jeżdżące po ulicach Przemyśla autobusy mają różne barwy. Głównym tego powodem jest wysłużony, od lat nie zmieniany tabor oraz to, że w ostatnich latach miasto sprowadziło używane pojazdy z niemieckiego Paderborn. Stąd jeżdżące do dzisiaj po ulicach Przemyśla reklamy niemieckich firm.

Opracowanie wspólnej kolorystyki zaproponowało Forum Rozwoju Przemyśla. Luźna grupa młodych pasjonatów przemyskich inwestycji. Twierdzą, że okazją do tego, może być zaplanowany na lato zakup dwunastu nowych autobusów i generalny remont kilku innych.

Podobne plany już od dawna ma też MZK.

- Kolorystyka to jeden z elementów strategii marketingowej. Do niedawna nasze autobusy były pomalowane na czerwono z żółtymi elementami i tak prawdopodobnie zostanie. Nowe autobusy, które trafią do nas na przełomie lipca i sierpnia, przyjadą do nas już odpowiednio pomalowane - mówi Janusz Fudała, prezes MZK w Przemyślu.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stanko
Nie ma to reklama dla Czuwaju w Przemyślu ;D Nowy stadion teraz przystanki w barwach no i będą autobusy Popieram pomysł jako kibic Czuwaju
~przemo~
Tylko błagam nie malujcce tych nowych autobusów na czerwono-żółto, bo będziemy mieli pojazdy w takiej kolorystyce jak nasz ulubiony Rz-ów. Widziałem dziś jeden z testowanych Autosanów - pojazd całkiem sympatyczny tylko te rzeszowskie barwy - brrr.
P
Piotrek
Eeeeeeeeeeeee. Mi tam się najbardziej podobałby kolor: granat-pomarańcz lub czarny-pomarańcz. Takie jak na frp.com.pl. Czyli nawiązanie do herbu miasta.
~gość~
Przemyski tabor autobusowy to istny syf , brud , smród i ubóstwo. Jak można uzupełniać braki w taborze wyekspolatowanymi autobusami z Niemiec które miały niejednikrotnie 20 i więcej lat. No cóż wstyd panowie rajcowie i ojcze miasta Choma , świadczy to jedynie o strategii gospodarczej naszej lokalne władzy i wasalstwie a nie partnerstwie wobec "przyjacół " z Padenbornu.
1gość
Autobusy będą pomalowane…super…gratulacje dla prezesa.
A ten kto będzie nimi chciał jechać padnie trupem po wejściu do środka. A autobusy są brudne , śmierdzące, kierowcy w swoich kabinach ( tam gdzie siedzą i nie tylko) robią cudowne kiczowate wystawki ze śmietnikowych zabawek, plakatów, naklejek, kokardek weselnych itp.
Autobusy są niedogrzane, lub tak nagrzane że można zemdleć w zimowym okryciu…najważniejsze że temperatura dopasowana do potrzeb kierowcy.
Kierowcy mimo tabliczek często przewożą na przednim pomoście swoich znajomych….
Mogła bym tak długo pisać ..tylko po co wszyscy pasażerowie wiedza o tym doskonale…
Życzę miłej podróży POMALOWANYMI autobusami!
r
rzem
O jakiej strategii marketingowej mówi dyrektor MZK... ? Chciałbym ją poznać. Czy logo MZK też wynika z tej strategii... Z tego co pamiętam to ogłoszono zabawę-konkurs... Nie tak powstaje strategia marketingowa!

Strategię marketingową (promocyjną) powinno mieć miasto. Miasto odpowiada m.in. za organizację komunikacji. To wynika z zadań samorządów.
I z tego co wiem miasto ma strategię promocji turystyki, którą należy rozwinąć o kolejne dziedziny życia. Wykorzystując Księgę Znaku (logotypu) miasto powinno ogłosić konkurs na opracowanie i wdrożenie Systemu Informacji Miejskiej, której jednym z elementów powinny być meble miejskie, w tym przystanki autobusowe, tablice z nazwami ulic, numeracja domów, system informacji turystycznej. Miasto jako organizator komunikacji miejskiej i organ wydający licencje na transport i taksówki powinien zapisać w warunkach ich wydawania, zasady wyglądu i oznaczeń środków transportu. Tak to się robi w Europie. W Polsce również. Jest już wiele przykładów strategicznego podejścia do zarządzania miastem, którego tylko małym elementem jest komunikacja. Nie robi się tego na zasadzie "pomalujmy (sobie) autobusy".... Niestety tak to wygląda w rozumieniu dyrektora MZK zasłaniającego się bliżej nieokreślona strategią...
F
FRP
Zapraszam na stronę Forum Rozwoju Przemyśla do przeczytania artykułu o inicjatywie "Pomalujmy przemyskie autobusy"
o
on
Tylko nie czerwone z żółtym Janusz opamiętaj się czxłowieku!!! Te kolory się gryzą okruthnie,daj zarobić jakiemuś plastykowi.
p
pasażer
Pomalujcie jak chcecie nawet na czarno tylko żeby te autobusy jeździły jak należy się.
f
filek
Nie mam nic wpólnego z przemyślem, ale jak prezes chce i ma kasę to niech przemaluje. Nic to nie pomoże ani nie zaszkodzi. Może będzie estetyczniej.
Życzę tylko pracownikom żeby to nie było ich kosztem, a pasażerom żeby nie zdrożały bilety, bo przecież podniesie się standard więc pewnie i cena biletu.
Łubu Dubu, Łubu Dubu, niech żyje nam prezes ... MZK
Dodaj ogłoszenie