Problemy na modernizowanej al. Wyzwolenia w Rzeszowie

#Bartosz Gubernat
Marian Blok: w ty miejscu musi powstać pas ułatwiający wjazd i wyjazd z ul. Przy Torze.
Marian Blok: w ty miejscu musi powstać pas ułatwiający wjazd i wyjazd z ul. Przy Torze. Krzysztof Łokaj
Właściciele firm działających w rejonie ul. Przy Torze punktują drogowców za nieprzemyślany projekt modernizacji al. Wyzwolenia. Proszą o pas ruchu, który ułatwi im wyjazd do głównej drogi.

Trwająca od ubiegłego roku modernizacja alei Wyzwolenia to jedna z największych inwestycji drogowych w historii miasta. Do końca października na przykrytym wcześniej kanale potoku Przyrwa powstanie tu dodatkowa jezdnia. W rejonie zjazdów z ul. Warszawskiej drogowcy wybudują dwa ronda.

- Niestety w rejonie ul. Przy Torze projekt nowej alei jest kompletnie nieprzemyślany. Byłem pewien, że podczas przebudowy drogowcy zbudują tu bezpieczne skrzyżowanie, które ułatwi dojazd do naszej ulicy. Myliłem się. Nie będzie tu ani świateł, ani ronda, ani nawet dodatkowego pasa włączenia się do ruchu. To niedopuszczalne, żeby wydając tyle pieniędzy na przebudowę drogi nie pomyśleć o tak istotnych sprawach - mówi Marian Blok, właściciel hurtowni budowlanej przy ul. Przy Torze.

Ul. Przy Torze leży prostopadle do al. Wyzwolenia. Działa tu kilkadziesiąt firm i gazownia. Codziennie przejeżdża nią tysiące samochodów. - Wiele z nich to ciężarówki tutejszych firm spedycyjnych. Tylko do mnie dojeżdża codziennie kilka tirów z materiałami budowlanymi i ponad setka samochodów dostawczych - mówi pan Marian.

Właściciele firm ostrzegają, że jeśli miasto nie zmieni projektu jezdni, będzie tu dochodzić do kolizji. - Przed przebudową drogi samochody skręcające od nas w stronę ul. Lubelskiej musiały przeciąć tylko jeden pas al. Wyzwolenia. Teraz będą musiały przemknąć przez cztery. Przy tak dużym natężeniu ruchu to bardzo trudne i niebezpieczne - słyszymy na ul. Przy Torze.

Przedsiębiorcy sugerują, że jest jeszcze czas na modyfikację jezdni. Pas włączenia się do ruchu proponują wykonać kosztem trawnika rozdzielającego jezdnie. Dzięki niemu samochody mogłyby bezpiecznie przeskoczyć przez jedną nitkę nowej alei i wyczekać bezpieczny moment na włączenie się do ruchu na drugiej nitce. - Chcemy rozmawiać o tym z dyrekcją Miejskiego Zarządu Dróg. Trzeba zmodyfikować projekt teraz, bo później przez 5 lat drogi nie będzie można ruszać, aby nie stracić unijnej dotacji na jej przebudowę - mówią przedsiębiorcy.
Andrzej Sowa, zastępca dyrektora MZD w Rzeszowie jest otwarty na rozmowy. - Możemy spotkać się na placu zabawy i omówić problem. Ale według mnie nie jest on tak poważny, jak przekonują kierowcy. W rejonie ul. Warszawskiej powstanie rondo, które spowolni ruch na al. Wyzwolenia, dlatego wjazd i wyjazd z ul. Przy Torze nie będzie trudny. Tiry? Droga jest tak zaprojektowana, że bez problemu się tu zmieszczą - uważa wicedyrektor Sowa.

Mimo tego przedsiębiorcy spróbują przekonać go do swoich racji. Do urzędu wybierają się pod koniec tygodnia.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Niko

Gratuluję pomysłowości temu który zaprojektował pas włączenia (zjeżdżając z Wyzwolenia na Warszawską - przy Samochodówce). Jak pas włączenia można było połączyć z zatoczką autobusową.

N
Niko

Gratuluję pomysłowości temu który zaprojektował pas włączenia (zjeżdżając z Wyzwolenia na Warszawską - przy Samochodówce). Jak pas włączenia można było połączyć z zatoczką autobusową.

k
kierowca

Zrobią Wam rondo na skrzyżowaniu Okulickiego z Wyzwolenia i tam będziecie zawracać i jechać w stronę Lublina. Popieram wykonawców i projektantów że tak zrobili. W ogóle zrobił bym tam tak ,aby wykluczyć możliwość skrętu w lewo z ul. Przy Torze bo to zawsze będzie stwarzało niepotrzebne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, choćby nawet stworzono dodatkowy pas. Pozdrawiam

z
zirytowany

Nie od dziś wiadomo że Pan Ferenc ma wyobraźnię tylko do budowania okrągłych kładek dla pieszych , durnych fontann , a brakuje przy prawdziwie potrzebnych inwestycjach. Np. świeżo wyremontowana ul. Lubelska niedlugo będzie zamykana na czas budowy ronda do największego mostu w reionie. Gratuluję planowania. A głupi wyborcy i tak kupią super strzyżone trawniki w centrum i nie pytają ile to kosztuje i jak rośnie dług miasta. 

G
Gość
W dniu 07.10.2014 o 17:23, V napisał:

A co z pieszymi, którzy będą chcieli przedostać się na drugą stronę świeżo poszerzonej ulicy? 

W ramach hasła "Miasto Innowacji" piesi będą teleportowani na drugą stronę ulicy. Za system teleportacji mają odpowiadać wysokie maszty stawiane ostatnio w mieście.

V
V

A co z pieszymi, którzy będą chcieli przedostać się na drugą stronę świeżo poszerzonej ulicy? Najbliższe (bezpieczne) przejścia, to albo wiaduktom na Warszawskiej, albo przez 2 światła na krzyżówce Wyzwolenia/Okulickiego. Pozostaje na dziko wiaduktem kolejowym,albo śmiganie między samochodami, jak dotychczas, tylko na dodatek przez 4 pasy. Czy w ogóle ktoś w tym zarządzie dróg porusza się jeszcze na piechotę i był w stanie to przewidzieć??

k
kierowca_ABCDE

Czy Program Transportowy określa czas oczekiwania na pierwszy wysoki zestaw nie mieszczący się pod wiaduktem kolejowym i w niego uderzający? Jak długo przyjdzie nam na to czekać? Dalej będzie tam te bodajże 3,8 m? Czy nie można było, Panie Sowo, w ramach zabawy obniżyć jezdni??? Zmarnowano świetną okazję... Następna pojawi się pewnie dopiero za kilkadziesiąt lat... A przez ten czas? A no jakoś to będzie...

G
Gość

Gość ma rację. Tu nie chodzi o wjazd w Przy Torze z Wyzwolenia tylko chodzi o wyjazd z Przy Torze w lewo na Wyzwolenia. Zawsze tam trzeba było lekko wymuszać a teraz będzie jeszcze więcej  pasów i większy problem. I nie chodzi tu tylko o pobliskie firmy bo tam przed przebudową jeździło dużo mieszkańców Baranówki i Miłocińskiej . No , ale niektórzy nigdy tam nawet nie jechali , bo może nawet nie mają prawka , ale tutaj to są najmądrzejsi.

l
lukasz

Hmm tir pojedzie na rondo i zawróci, potem bezpiecznie skręci w prawo. Nadrobi 500 m ale zrobi to bezpiecznie. Co tu zmieniać nic tylko trzeba pomyśleć :)

 

Dziękuję za uwagę.

G
Gosia

Ale w jakim celu dyr. sowa ma sie spotykać na placu zabawy??

s
stefan
W dniu 07.10.2014 o 12:41, V.9 napisał:

Tak się wstydzi prywatnego wjazdu na za publiczne pieniądze że w okularach przeciwsłonecznych w pażdzierniku?


Myślałem ze w okularach przeciwsłonecznych można chodzic cały rok :-P
g
generał jarecki
W dniu 07.10.2014 o 10:08, lolo napisał:

A ja mam pytanie kiedy w końcu oddadzą tę ulicę do użytku .. Pierwotnie miał to być Czerwiec 2014, potem chodziły słuchy o częściowej przejezdności w sierpniu 2014 następnie w drugiej połowie września 2014 .. ostatnio Nowiny podały datę 16.10.2014

Nigdy nie było żadnego czerwca. Październik był sugerowanym terminem od początku i roboty szły bez opóźnień m.in. ze względu na lekką zimę.

Ale drogowcy zrobili tam przecież szeroki zjazd do ronda obok wiaduktu pkp. Kto nie wierzy może sam zobaczyć!


Skręcałeś kiedykolwiek w lewo? Nie tylko z ul. Przy Torze by włączyć się na Wyzwolenia, ale w przypadku jakiegokolwiek lewoskrętu z podporządkowanej?

W dniu 07.10.2014 o 11:39, BoB napisał:

Postawi się swiatła i bedzie git co tam sie przejmowac, a potem następne światła, spowolni ruch itd. to sa dopiero nowatorskie rozwiazania.


Świateł nie postawią, bo nie ma ich w planach. W tym rzecz. A jak nie postawią, to w ciągu następnych 5 lat nie będzie im wolno.
ż
żul

Wybory idą, a tu taka wpadka... czyjaś głowa....

V
V.9

Tak się wstydzi prywatnego wjazdu na za publiczne pieniądze że w okularach przeciwsłonecznych w pażdzierniku? 

Z
Zawodowy kierowca
W dniu 07.10.2014 o 11:44, Pakosław napisał:

Może siedział i wyszedł a rond nie lubi? 

10/10

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3