Jak mówi Tomasz Kuraś, prezes Proferis, istotą działania firmy jest niekonwencjonalne i indywidualne podejście do klienta i jego potrzeb. - Realizujemy cele biznesowe, dobierając odpowiednie narzędzia informatyczne dla klienta. Spełniamy potrzeby biznesowe w informatyce - opisuje. Dlatego też strategia działania firmy opiera się na czterech filarach, które idealnie ze sobą współgrają.
Po pierwsze, są to usługi IT. Wśród tych świadczonych przez firmę Proferis znajdują się m.in. administracja i zarządzanie serwerami, dostawa i serwis sprzętu oraz outsourcing IT. Ten ostatni umożliwia skoncentrowanie się na podstawowej działalności przedsiębiorstwa, nie generując potrzeby większego zatrudnienia. To możliwość skorzystania z profesjonalnych rozwiązań w cenie niskiego abonamentu, co zapewnia stabilizację, oszczędność czasu i dostęp do najnowszych technologii. Outsourcing niweluje potrzebę dodatkowych nakładów na infrastrukturę i ułatwia pracę zdalną, a także utrzymanie ciągłości pracy w przypadku różnych sytuacji losowych czy kataklizmów.
Drugim z kolei filarem są usługi wdrożeniowe systemów ERP firmy „Comarch” oraz ich serwis dla firm. Nowoczesny i rozwojowy charakter oprogramowania umożliwia klientom automatyzację pracy, szybki przepływ informacji oraz obniżenie kosztów operacyjnych. To wszystko przyczynia się do nieustannego rozwoju partnerów firmy Proferis.