Prowadzisz lokalny biznes? Pozycjonowanie to sposób na dodatkowych klientów

Materiał informacyjny Lumo

W obecnych czasach biznes, aby istnieć, musi być obecny w sieci. Pozycjonowanie to najlepsza metoda, żeby nie tylko się wyróżnić, ale również dać możliwość dotarcia do swojej firmy potencjalnym klientom. Z wyszukiwarki Google na co dzień korzysta ponad 95% użytkowników Internetu.

Największą popularnością cieszą się te serwisy, które wyświetlają się na pierwszych dziesięciu pozycjach w wynikach wyszukiwania. Zainwestuj w pozycjonowanie, aby móc trafić do większej liczby odbiorców i pozyskać nowych klientów.

Pozycjonowanie lokalne - usługa dla firm z Rzeszowa

Pozycjonowanie stron na rynku lokalnym to wdrażanie odpowiednich działań optymalizacyjnych, których efektem będzie zwiększenie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania witryny na frazy związane z danym regionem lub miastem.

Aktualny algorytm Google jest skonstruowany w taki sposób, że wyświetla wyniki wyszukiwań, które są powiązane z aktualną lokalizacją użytkownika. Ta wykrywana jest dzięki mechanizmowi geolokalizacji (na podstawie sieci komórkowej, adresu IP i innych informacji). Dzięki temu Google może wyświetlać precyzyjne wyniki dla naszych zapytań.

Dla osób mieszkających w Rzeszowie, będą to wyniki z tego właśnie regionu, czyli najbliższej okolicy, Z tego względu wysoka pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania daje szansę na odnalezienie Twojej firmy przez turystów czy mieszkańców, którzy szukają usług takich jak Twoje, znajdujących się w ich najbliższej lokalizacji.

Ponadto pozycjonowanie lokalne wykorzystuje usługi oferowane przez Google oraz wspomniane mechanizmy wyszukiwarki, aby wyświetlać Twoją stronę jak największej liczbie potencjalnych klientów.

Promocja Twojej firmy i strony internetowej na wiele sposobów

Pozycjonowanie lokalnie to nie tylko działania, które wykonywane są na Twojej stronie internetowej, choć od nich wszystko się zaczyna. W końcu polecamy serwis, który odpowiada naszym potrzebom i intencjom, tym samym może być wartościowy także dla innych użytkowników. Jeśli Twoja witryna będzie odpowiednio zoptymalizowana, wówczas wykonywane są dodatkowe działania. Taka jest reguła, lecz nie jest to żelazna zasada, więc bardzo często są od niej wyjątki. Wszystko zależy od kondycji Twojej witryny.

Z dodatkowych działań, które pomogą w promocji Twojej witryny to Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma – to popularna usługa Google, która pozwala powiązać Twoją witrynę z miejscowością lub regionem, w których wykonujesz działalność. Obsługa wizytówki jest bardzo prosta i przystępna. Pozwala wyświetlić najważniejsze informacje o Twojej firmie oraz oferowanych produktach lub usługach.

Dowiedz się więcej o optymalizacji wizytówki Google Moja Firma: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-wizytowki-google

Wizytówka GMF jest także źródłem wartościowego ruchu na Twoją stronę, Link building – to proces, który polega na pozyskiwaniu wartościowych linków, które będą powiązane z lokalizacją oraz branżą, w której działasz. Jest to dodatkowy kanał dotarcia do nowych klientów i powiązania Twojej strony z zapytaniami lokalnymi.

Pozycjonowanie pomoże Twoim klientom znaleźć ofertę Twojej firmy

Promocja w lokalnych i branżowych serwisach – jest to działanie bezpośrednio powiązane z link buildingiem. Tworzone są wartościowe teksty artykułów sponsorowanych, które publikowane są w wybranych serwisach. W ten sposób budowana jest rozpoznawalność Twojej firmy i jej pozytywny wizerunek.

Potencjalni klienci sami odnajdą ofertę Twojej firmy

Dzięki zastosowaniu odpowiednich techniki i metod pozycjonowania, możliwe jest zwiększenie widoczności Twojej witryny. W ten sposób potencjalni klienci mają znacznie ułatwione zadanie dotarcia do oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Wszystko dzięki temu, że Twoja witryna zacznie wyświetlać się na więcej słów związanych z Twoją branżą, a także na wyższych pozycjach.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron w Rzeszowie: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/rzeszow

W ten sposób zwiększa się szansa, że któryś z nich kliknie w link prowadzący do Twojej strony, a następnie zdecyduje się na zakup Twojego produktu lub umówienie wykonania usługi.

Usługi, które uzupełniają SEO

Głównym minusem pozycjonowania stron, jest oczekiwanie na uzyskanie efektów. Te nie pojawiają się od razu, ale jeśli już wystąpią to w zdecydowanej większości są trwałe i stabilne. Z tego względu wiele firm w poczatkowych okresie pozycjonowania stron uzupełnia swój marketing internetowy o kampanie PPC oraz w mediach społecznościowych.

Najważniejsze i najpopularniejsze z nich to:

Kampania Google Ads– polega na kupnie płatnych linków prowadzących do strony internetowej, które umieszczane są nad organicznymi wynikami wyszukiwania (bezpłatnymi). Każde kliknięcie w link jest płatne, a wysokość stawki zależy od konkurencji wybranego słowa kluczowego,

Remarketing w Google - reklama firmy będzie wyświetlała się użytkownikom, którzy nie kupili nic na Twojej stronie, ale na niej przebywali. W ten sposób możesz ich zachęcić do powtórnej próby zakupu,

Reklama na Facebooku - pozwala na szybkie dotarcie do wybranych grup docelowych. Facebook oferuje wiele możliwości konfiguracji reklamy, co ma ogromny wpływ na jej skuteczność.

Istnieje wiele metod, które pozwolą lepiej wypromować stronę internetową, przedstawione wyżej są najbardziej efektywne i najpopularniejsze.

Inwestycja, która się zwraca. Ile powinno kosztować profesjonalne SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych może zapewnić długotrwały efekt i znacznie poprawić ich użyteczność, więc serwis ma szansę utrzymać się w naturalnych wynikach wyszukiwania nawet po zakończeniu działań optymalizacyjnych. Inwestycja w SEO to opłacalne źródło pozyskania nowych klientów i przedstawienia oferty firmy.

Zobacz cennik SEO: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron-cennik-ile-kosztuje-seo/

Trudno odpowiedzieć na pytanie, ile powinno kosztować, ponieważ cena zależna jest od wielu czynników – przede wszystkim konkurencyjności. Na to pytanie najlepiej odpowie specjalista, który ma zająć się konkretną stroną. Z reguły profesjonalne usługi wyceniane są na około 1000 złotych lub więcej.

Należy unikać ofert pozycjonowania stron, które mają stosunkowo niską cenę. Bardzo możliwe, że usługi, które otrzymasz w tej cenie będą niskiej jakości i nie przyniosą większych efektów.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Pozycjonowanie stron to szansa dla małych biznesów

Twoja firma może zarabiać więcej. Przekonaj się jak pozycjonowanie strony może pomóc Twojej firmie

Masz firmę lokalną czy sklep internetowy? Twój biznes potrzebuje usług SEO

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24