reklama

Przebudowa stacji PKP w Rzeszowie idzie bardzo szybko

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Zaktualizowano 
Bartosz Gubernat
Na dworcu głównym PKP w Rzeszowie widać już sporą część nowych peronów. Robotnicy ciągle pracują także przy budowie przejścia podziemnego, które połączy plac dworcowy z ulicą Kochanowskiego.

Platformy nowych peronów powstają od strony wjazdu do miasta z Krakowa. Duża część jest już gotowa, wyłożona kamiennymi płytami i wyposażona w słupy podtrzymujące zadaszenie. Robotnicy prowadzący prace jednocześnie układają nowe podkłady i szyny kolejowe. Wymieniane są wszystkie słupy podtrzymujące trakcję kolejową.

Trwa przebudowa dworca PKP w Rzeszowie. Szybki postęp prac [ZDJĘCIA]

Z fragmentu kładki nad torami, który nie został jeszcze zdemontowany widać także szybki postęp prac przy budowie nowego tunelu. Powstaje pod ziemią, połączy plac przed dworcem z osiedlem Tysiąclecia. Będzie połączony ponadto z poziomem minus jeden pod dworcem. W nim zaplanowano punkty handlowe, a także przejście na podziemny parking, który w swojej części inwestycji ma wybudować przed dworcem miasto. Kolej prowadzi także przebudowę wiaduktu nad ulicą Batorego.

W drugim etapie prac Miejski Zarząd Dróg zleci tutaj budowę zupełnie nowej ulicy, która poprowadzi z tego miejsca przez rejon ulicy Styki do skrzyżowania przy biurowcu Zakładu Ubezpieczeń społecznych. Przejazd pod wiaduktem po przebudowie będzie szerszy i głębszy, dzięki czemu będzie można zlikwidować ruch wahadłowy, który obowiązywał tu przez lata.

Luksusowy SUV na ścieżce rowerowej i inne przypadki [MISTRZOWIE PARKOWANIA]

- Z rozpoczęciem naszej części inwestycji czekamy na sygnał od kolei, która wcześniej musi wykonać tutaj swoje prace. Dokumentację budowy nowej drogi już mamy, pozostaje tylko znaleźć jej wykonawcę - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa
Wszystkie inwestycje w rejonie stacji mają się zakończyć do 2022 roku. Zarówno część miejska, jak i kolejowa są dofinansowane przez Unię Europejską.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
bylejakość
22 października, 18:54, bylejakość:

Te zdjecia byly juz w N24 jakis tydzien temu.Gostek z rowerem jak stal, tak stoi na zdjeciu do dzisiaj.Czy tak ciezko jest wyslac raz na tydzien ,no niech bedzie raz na dwa tygodnie reportera i zrobic pare nowych zdjec z placu budowy?Po najmniejszej linii oporu.

23 października, 8:15, ?:

Reportera ? W nowinach nie dysponują takimi ludźmi.

Ojojoj, to w takim przypadku przepraszam .Wiecej juz nie bede pisal glupot.

p
pniok Rzeszowski

To nie jest zadna przebudowa stacji Rzeszow. To jest tylko REMONT.

Tam nic sie nie zmieni.

Gdyby zmienila sie koncepcja i zabudowa ktora byla by DODANA do stanu obecnego to wtedy mozna by zaczac mowic o przebudowie.

Juz przed rokiem 2000 byla idea aby zbudowac taki dworzec aby autobusy dalekobiezne przeniesc do budynkow parowozowni. Obecny dworzec autobusowy po przebudowie stal by sie dworcem autobusow podmiejskich, a busiki mialy by swoje postoje na Bardowskiego, oraz DWA postoje Taxi na Grottgera i Kochanowskiego.

Oczywiscie wszystko to mialo byc przebudowane w jeden wielki obiekt polaczony ze soba podziemnymi tunelami ze struktura handlu i uslug pod ziemia.

Wszystko to wiaze sie z ogromnymi kosztami i nie wolno trwonic pieniedzy na jakies bzdziety, swiatelka, wodotryski czy przebudowywanie tej samej ulicy co 2 lata. Popatrzcie na wielkie miasta zachodu czy np w takim Wiedniu miasto sra pieniedzmi na lewo i prawo bez opamietania ?

Jakis CIUL kazal juz wyburzyc jedna z lokomotywowni ktora miala byc dla ruchu krajowego ewentualnie wojewodzkiego jako ze zamiennie mozna bylo adoptowac OBIE Lokomotywownie.

Wszystko to wpisuje sie idealnie w kompleks drogowy z wyjazdem poprzez wezel Siemienskiego-Cieplownicza ktory daje bezkompleksowe polaczenie na wszystkie strony swiata.

Gdyby teraz byl system Stalinowski to nalezalo by tego CIULA za dzialanosc szkodnicza dla Polski postawic POD SCIANE !

Niestety mamy obecnie PiS oraz poprzednich takich samych CIULI U KORYTA ktorzy sie znaja tylko na zlodziejstwie i zarciu sie pomiedzy soba kto wiecej ukradnie oraz Sprawiedliwosc Sadowa jakiej nigdzie nie ma na swiecie.

C
Człek

Tu jest najlepsza relacja https://www.youtube.com/watch?v=oisGhfqrj9w

?
22 października, 18:54, bylejakość:

Te zdjecia byly juz w N24 jakis tydzien temu.Gostek z rowerem jak stal, tak stoi na zdjeciu do dzisiaj.Czy tak ciezko jest wyslac raz na tydzien ,no niech bedzie raz na dwa tygodnie reportera i zrobic pare nowych zdjec z placu budowy?Po najmniejszej linii oporu.

Reportera ? W nowinach nie dysponują takimi ludźmi.

b
bylejakość

Te zdjecia byly juz w N24 jakis tydzien temu.Gostek z rowerem jak stal, tak stoi na zdjeciu do dzisiaj.Czy tak ciezko jest wyslac raz na tydzien ,no niech bedzie raz na dwa tygodnie reportera i zrobic pare nowych zdjec z placu budowy?Po najmniejszej linii oporu.

O
Obserwator

Ciekawe czy osoba niepełnosprawna > niewidoma nie walnie w słupa trakcji gdyż są na peronach wcześniej były między torami. Projektant się nie popisał a druga kwestia czy podczas deszczu i burzy nie będzie kapało zacinało na pasażera bo te wiaty to są za małe.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3