Przebudowa ulicy Senatorskiej w Rzeszowie. Zdaniem władz miasta to alternatywa dla obwodnicy południowej [MAPA]

Wojciech Tatara
Wojciech Tatara
Miasto podpisało umowę na wykonanie projektu przebudowy ul. Senatorskiej na odcinku 6,3 km oraz budowy mostu w miejscu kładki na os. Budziwój.

Projekt rozwiązania komunikacyjnego, które ma udrożnić ruch w południowej części Rzeszowa, ma wykonać firma Promost Consulting. Ma na to 18 miesięcy. Umowę podpisali w środę prof. Tomasz Siwowski reprezentujący wykonawcę, Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa oraz Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Według wstępnych założeń inwestycja będzie podzielona na kilka etapów. Najpierw zostanie przebudowany 700-metrowy odcinek ul. Senatorskiej od ul. Jana Pawła, następnie wybudowana droga wzdłuż Wisłoka, prowadząca do istniejącej kładki, w miejsce której powstanie most. Przy wspomnianej kładce będzie skrzyżowanie prowadzące do ul. Budziwojskiej tuż przy granicy miasta z Siedliskami (gm. Lubenia).

Przebudowa ulicy Senatorskiej w Rzeszowie. Zdaniem władz miasta to alternatywa dla obwodnicy południowej [MAPA]
Dariusz Szwed

O tym, jak uciążliwa jest komunikacja w pobliżu ul. Senatorskiej, mówił prezydent Fijołek, który mieszka w tej części miasta: - Dzięki podpisanej umowie będziemy mogli uruchomić jedną z najważniejszych arterii rzeszowskiego systemu komunikacji. Debata o tym, jak ważne jest skomunikowanie południowej części miasta - a zwłaszcza przerzucenie ruchu przez Wisłok - toczy się w od dawna. Do tej pory opieraliśmy się na budowie drogi południowej, która utknęła nam na razie w sądach i decyzjach środowiskowych. Zamierzamy podjąć alternatywne, a może i szybsze rozwiązania w tej kwestii. Jednym z nich - ze strategicznego punktu widzenia - jest zaprojektowania nowego przebiegu ulicy Senatorskiej. Wraz z wyznaczeniem miejsca i koncepcji przeprawy przez Wisłok.

Nowy odcinek drogi ma mieć 7-metrową jezdnię z chodnikami po obu stronach i ścieżką rowerową, nowoczesne, LED-owe oświetlenie wpięte do sterowania oświetlenia miejskiego oraz kanalizację deszczową. Docelowe zaplanowano budowę 8 skrzyżowań.

- Zanim powstanie projekt, miasto musi znaleźć źródła finansowania. Niewykluczone, że inwestycja zostanie zrealizowana wspólnie z gminą Boguchwała i powiatem rzeszowskim w ramach Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Prowadzimy dialog z Boguchwałą w sprawie inwestycji oraz drugim partnerem, czyli starostą rzeszowskim. Starosta wyraża duże zainteresowanie wspomnianym przedsięwzięciem. W poprzedniej perspektywie plany dofinansowania Boguchwały z zainteresowaniem Rzeszowa się rozminęły, teraz próbujemy skoordynować te wszystkie działania – wyjaśniał Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
stary
Pamiętajcie, że przy ledowym oświetleniu które daje dużo mniejszy strumień świetlny niż mocne oświetlenie sodowe, latarnie muszą wg przepisów być rozmieszczone gęściej (w mniejszych odstępach) by nie powstawały "martwe" strefy cienia na drodze.

No i że standard w całej Polsce, a w Rzeszowie dopiero raczkująca nowość to bezpieczne latarnie ze wzmacnianego (prążkowanego) aluminium a nie stalowe ocynkowane jak w ostatnich 50 latach.
G
Gość
29 września, 15:29, Gość:

Prywata. Jeden WSTYD. zamiast obwodnicy południowej wydać miliony na drogę między polami do domu prezydeta!

Zapytajcie się gościa gdzie mieszka?

W USA dziennikarze by wręcz zjedli takiego polityka a u nas ciiiiiiiszaaaaaaa

G
Gość
Prywata. Jeden WSTYD. zamiast obwodnicy południowej wydać miliony na drogę między polami do domu prezydeta!

Zapytajcie się gościa gdzie mieszka?
G
Gość
Pomysł bez sensu.
G
Gość
Pan prezydent powinien częściej jeździć rowerem bo inwestycje rowerowe stoją. W centrum nic się z tym nie robi. A sporo ludzi chętnie by się przesiadło na dwa kółka. I niech przestanie utrudniać życie rowerzystom stawiając kolejne znaki i zmuszając do absurdalnych, karkołomnych objazdów. Chyba że koniecznie chce widzieć na ulicy jeszcze więcej samochodów.
s
sąsiad
A jaka to alternatywa dla obwodnicy? Tam mieszka Fjołek ot co. Do siebie drogę będzie robił.
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie