Przebudowa wiaduktu na Batorego w Rzeszowie będzie szybciej niż planowano

Arkadiusz IskierkaZaktualizowano 
Jezdnia pod wiaduktem na ul. Batorego w Rzeszowie zostanie poszerzona.
Jezdnia pod wiaduktem na ul. Batorego w Rzeszowie zostanie poszerzona. Archiwum
Wiadukt na ulicy Batorego w Rzeszowie zostanie przebudowany wcześniej niż planowano. To część większej inwestycji, która ma być skończona do 2021 roku.

Wiadukt kolejowy nad ulicą Batorego, przy którym ruch odbywa się wahadłowo zostanie przebudowany już w lipcu. Początkowo, prace nad wiaduktem były zaplanowane na późniejszy termin. Przyśpieszenie prac jest związane z większą inwestycją, której wiadukt jest częścią integralną.

- Przebudowa wiaduktu w Rzeszowie przy ul. Batorego będzie realizowana w ramach większej inwestycji za 205 mln zł, którą PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły w lipcu zeszłego roku i obecnie jest kontynuowana. Wstępnie planujemy na lipiec rozpoczęcie przebudowy wiaduktu przy ul. Batorego. Chcemy zintegrować przebudowę centralnej części stacji Rzeszów Główny z przebudową wiaduktu, by usprawnić prace – mówi Dorota Szalacha, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przebudowa obejmuje również stację Rzeszów Główny, budowę dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni, przebudowę trzech mostów przy al. Wyzwolenia i przejazdu przy ul. Konopnickiej.

- Prace prowadzone są w kilku etapach, obecnie kontynuowany jest etap, obejmujący część zachodnią stacji, czyli budowę przystanku Rzeszów Zachodni i przebudowę mostów przy Al. Wyzwolenia. Zmodernizowano już dwa z trzech mostów przy al. Wyzwolenia. Trwają prace przy ostatnim obiekcie. W pobliżu mostów, trwa również budowa peronów nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Przebudowa centralnej części stacji Rzeszów Główny rozpocznie się w połowie br. Przebudowane będą trzy perony i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp do nich ułatwią windy i ruchome schody. Kładkę zastąpi przejście pod torami, które połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego. – kontynuuje Dorota Szalacha.

ZOBACZ TEŻ: Łącznik ulic Warszawskiej i Lubelskiej w budowie. Prace potrwają do czerwca tego roku [ZDJĘCIA]

Prace nad wiaduktem przy ul. Batorego potrwają około 13 miesięcy. Podczas przebudowy droga będzie zamknięta.

- Podczas robót, droga pod obiektem będzie wyłączona z ruchu. O szczegółach organizacji komunikacji w tym czasie, poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem. Docelowo, tj. po zakończeniu inwestycji, jezdnia pod wiaduktem będzie poszerzona. Będą dwa pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym. Będzie sprawniej i bezpieczniej na torach i na drodze. Prace PLK obejmą rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowego. Po około 10 miesiącach, Miejski Zarząd Dróg będzie miał możliwość rozpoczęcia przebudowy drogi pod obiektem - mówi Dorota Szalacha.


WIDEO: Rzeszów dołączył do grona miast, które będą miały spersonalizowaną edycję gry Monopoly

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
pniok rzeszowski
W dniu 19.03.2019 o 09:29, Miastowy a mimo to mądry napisał:

Tu nie chodzi o wysokość przejazdu lecz o jego szerokość, młotku.

Cymbale tam jest ruch naprzemienny ktory jest sterowany przez swiatla.

Najwiekszy klopot to WYSOKOSC pojazdow ktore maja wypadki.

Cos jestes slabiutki na rozumie.

M
MIESZKANIEC

RZESZÓW- NIE NADAJE SIE DO JAZDY PO MIEŚCIE OD 15 DO 17

ŻADNYCH ROZWIĄZAŃ OD 15 LAT A DO TEGO BUDOWA NA GŁÓWNYCH SKRZYŻOWANIACH WIEŻOWCÓW PO ODDANIU BUDYNKÓW  ZA MOSTEM ZAMKOWYM NIE PRZEJEDZIESZ NA NOWE MIASTO I Z POWROTEM

A
Andris
W dniu 19.03.2019 o 11:44, FRANCISZEK napisał:

WIADUKT ZAMIAST RZEJAZDU W POZIOMIE SZYN NA UL. KOCHANOWSKIEGO - REJA.BUDOWA PRZEJAZDU TO MARNOTRASTWO PIENIĘDZY BĘDZIE ON CIĄGLE ZAMYKANY DLA PRZEJAZDU POCIĄGÓW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

A gdzie tam chcesz teraz wiadukt zmieścić ? Trzeba by było wtedy chyba RESDROB całkowicie zburzyć (co może już za niedługo się stanie), a po drugiej stronie zając place po dawnym składzie węgla i skupie złomu. To wtedy może wiadukt by się zmieścił.

F
FRANCISZEK

WIADUKT ZAMIAST RZEJAZDU W POZIOMIE SZYN NA UL. KOCHANOWSKIEGO - REJA.

BUDOWA PRZEJAZDU TO MARNOTRASTWO PIENIĘDZY BĘDZIE ON CIĄGLE ZAMYKANY DLA PRZEJAZDU POCIĄGÓW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

w
wit

Nie robią - źle, robią - też źle. Kurka wodna, co za ludzie.

M
Miastowy a mimo to mądry
W dniu 19.03.2019 o 08:50, pniok rzeszowski napisał:

Zarzadzajacego DYREKTORA za ten przejazd pod torami wywalil bym z pracy"NA ZBITY PYSK" !Czy tak trudno jak ja to sugeruje od przynajmniej 15 lat na ostaniej lampie ulicznej przed przejazdem zamontowac CZUJNIKI WYSOKOSCI pracujace w podczerwieni ktore uruchomia sygnal STOP z CZTERECH czerwonych LITER wielkosci 1-go metra zamontowanych NAPOPRZEK OBU STRON wiaduktu. Mozna zamontowac tez dodatkowo syganaly dzwiekowe !Jakie sa koszty 8 lamp dla sygnalu STOP i 2 czujnikow podczerwieni ?Czy to przekracza mozliwosci FUNDUSZU PRZEDSIEBIORSTWA lub Funduszu Miejskiej Rady Narodowej ?Gdybym nie wiedzial ze to jest glupota i brak kompetencji w wykonywanym zawodzie to powiedzial bym ze jest to CHAMSTWO i dzialanie na szkode POLSKI !

Tu nie chodzi o wysokość przejazdu lecz o jego szerokość, młotku.
p
pniok rzeszowski

Zarzadzajacego DYREKTORA za ten przejazd pod torami wywalil bym z pracy

"NA ZBITY PYSK" !

Czy tak trudno jak ja to sugeruje od przynajmniej 15 lat na ostaniej lampie ulicznej przed przejazdem zamontowac CZUJNIKI WYSOKOSCI pracujace w podczerwieni ktore uruchomia sygnal STOP z CZTERECH czerwonych LITER wielkosci 1-go metra zamontowanych NAPOPRZEK OBU STRON wiaduktu. Mozna zamontowac tez dodatkowo syganaly dzwiekowe !

Jakie sa koszty 8 lamp dla sygnalu STOP i 2 czujnikow podczerwieni ?

Czy to przekracza mozliwosci FUNDUSZU PRZEDSIEBIORSTWA lub Funduszu Miejskiej Rady Narodowej ?

Gdybym nie wiedzial ze to jest glupota i brak kompetencji w wykonywanym zawodzie to powiedzial bym ze jest to CHAMSTWO i dzialanie na szkode POLSKI !

 

D
DT

szybciej niż planowano? plany tej inwestycji trwają 30 lat - gdyby powstał planowany w 2000 roku most skośny na Wisłoku ten przejazd pod torami byłby wykonany kilkanaście lat temu. A miasto planuje kolejne dziesięciolecie Wisłkostradę za setki mln zł :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3