Przedłużą al. Rejtana w Rzeszowie o półtora kilometra

Karolina Jamróg
Dariusz Danek/Liliana Kossakowska
Budowa dwupasmówki długiej na 700 metrów i wartej prawie 15 mln zł. To pierwszy etap budowy przedłużenia al. Rejtana do ul. Ciepłowniczej w Rzeszowie.

Droga łącząca Rejtana z Ciepłowniczą ma odkorkować centrum miasta. Auta jadące na osiedla Baranówka, Miłocin i Staromieście oraz w kierunku Warszawy i Lublina nie będą musiały przejeżdżać przez zatłoczoną al. Piłsudskiego. Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Władze miasta zapowiadają, że pierwszy z nich - budowa dwupasmówki - rozpocznie się już za rok.

Wisłokostradą aż do targowiska

- Droga będzie się ciągnąć od ul. Rejtana do miejsca za budynkami jednostki wojskowej przy ul. Lwowskiej. Przedłużenie będzie szło blisko Wisłoka, przetnie ogródki działkowe, które zresztą mają zostać zlikwidowane - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

W miejscu ogródków powstanie targowisko, na które przeniosą się kupcy z ul. Dołowej. Na nowym bazarze znajdą się parking, który pomieści prawie 400 samochodów, hala targowa, plac do handlu zwierzętami, a także stragany i kioski.

Urzędnicy zapewniają, że miasto jest już właścicielem większości gruntów potrzebnych pod budowę dwupasmówki.

- Ziemia, na której stanie targowisko została już wykupiona. Jeśli chodzi o tereny pod budowę pierwszego etapu przedłużenia to około 90 procent działek należało do miasta, resztę nieruchomości przejęliśmy na mocy specustawy. Pozostaje jeszcze tylko zapłacić właścicielom przejętych działek - tłumaczy Grzegorz Tarnowski, dyrektor Biura Gospodarki Mieniem Urzędu Miasta w Rzeszowie.

Tym zajmą się radni podczas najbliższej sesji, która odbędzie się końcem sierpnia.

- Zarezerwują w budżecie około 2,7 mln zł. Za te pieniądze zapłacimy za 43 ogródki, które przejęliśmy pod budowę drogi - dodaje Chłodnicki.

Zbudują też estakadę

Druga część inwestycji zakłada budowę przedłużenia od targowiska do ul. Ciepłowniczej. W okolicach ul. Konfederatów Barskich, gdzie znajdują się osuwiska, powstanie 600 - metrowa estakada.

- Docelowo całe przedłużenie ma mieć 1,5 km długości. Będzie to droga czteropasmowa, z 3,5 - metrowym chodnikiem, oświetleniem i ścieżką rowerową - zapowiada Chłodnicki.

Na wysokości ul. Spółdzielczej przedłużenie będzie skrzyżowało się z torami kolejowymi. Tego, czy zostanie wybudowany tunel czy raczej wiadukt na razie nie wiadomo.

Mimo, że tereny pod budowę drugiego etapu drogi jeszcze nie zostały przejęte, urzędnicy są dobrej myśli.

- Większość terenów należy do gminy Rzeszów. Do przejęcia zostanie raptem kilka działek i zorganizowanie dla ich właścicieli odszkodowań - dodaje dyrektor Tarnowski z Biura Gospodarki Mieniem.

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

U
Unijny dopłatobiorca
W dniu 27.05.2015 o 11:27, rzeszowski napisał:

A co stanie sie z kopcem konfederatow?

Zakopcuje sie ziemniaki na zime.

r
rzeszowski

A co stanie sie z kopcem konfederatow?

 

T
Tom
Ciężko przejechać przez Siemieńskiego, a ty tam jeszcze chcesz tranzyt puścić.

A dlaczego Siemieńskiego się blokuje?
- bo mostek pod torami (projektowany na dwie furmanki) nie ruszany jest od "przedwojny"
- bo wyjazd z podporządkowanej na Fredry

Gdyby Siemieńskiego połączyć od feralnego mostku pod torami (przebudowanego na wiadukt nad torami) przez byłe warsztaty (garaże) KW PZPR (graniczą one murem na łuku przy sygnalizatorze) mostem skośnym z Rejtana problem korków na tej ulicy zniknąłby natychmiast.
No i konieczna byłaby przebudowa skrzyżowania Rejtana ze Lwowską na bezkolizyjne.
To są konieczne rozwiązania które poprawiłyby komunikację wewnątrz miasta... dla tranzytu konieczna jest obwodnica północna...
T
Tom

"...Auta jadące na osiedla Baranówka, Miłocin i Staromieście oraz w kierunku Warszawy i Lublina nie będą musiały przejeżdżać przez zatłoczoną al. Piłsudskiego..." - równie kretyńskiej argumentacji dawno nie słyszałem - przecież te samochody jadą teraz bez problemu przez Załęże i co zyskałyby? 500m drogi od ronda na Pobitnym do Rejtana? I po to trzeba władować ze dwa roczne budżety miasta? Idiotyczna inwestycja... równie kretyńskich pomysłów nie było nawet za Gierka.

g
gosc

Komuszki nie wiedza,ze nowa ustawa zakazuje handlu zwierzetami na bazarach.Moze by tak jeszcze przed wyborami obiecac nowe miejsca pracy,sukiennice postawic bo czemu nie co my gorsi przeciez to miasto improwizacji no a potem to juz zostanie tylko smoka sprowadzic i mozna zapraszac pierwszego sekretarza.

j
japo
Mam pytanie:
Czemu w drugim etapie droga prowadzić będzie wzdłuż brzegu Wisłoka ?
Czy nie lepiej byłoby normalnie po linii prostej do ulicy Ciepłowniczej ?

Przypuszczalnie tak przebiegają grunty będące własnością miasta.
S
Socjalista

Kolejny pokaz propagandy sukcesu naszego kierownika miasta ,
Nic z tego nie będzie , kasa miasta jest pusta , To dlatego prezydent zmyka do Senatu !

FACETA poznaje się nie po tym jak zaczyna ,ALE jak Kończy

~

Mam pytanie:
Czemu w drugim etapie droga prowadzić będzie wzdłuż brzegu Wisłoka ?
Czy nie lepiej byłoby normalnie po linii prostej do ulicy Ciepłowniczej ?

D
Dd

No to jakby zrezygnować z tej bzdurnej nikomu nie potrzebnej okrągłej kładki dla pieszych ,to można by od razu wybudować prawie połowę drogi z drugiego etapu.

H
Helmut

Brawo, teraz tylko działać.

m
ms
Ciężko przejechać przez Siemieńskiego, a ty tam jeszcze chcesz tranzyt puścić.

To szeroka ulica. Po niewielkim poszerzeniu i 3 pasy by się zmieściły. Najgorzej z poszerzeniem przejazdu pod wiaduktem.
D
Dyna dyna
O wilele lepszy pomysł niż budowa okrągłej kładki, a koszty podobne.

Cała trasa z estakadą i wiaduktem zamknie się kosztem chyba kilkuset milionów. Budowa potrwa pewnie z 30 lat.
Kładka to całkowita rozrzutnosc, ale ta Wisłokostrada już jest zupełnie przepłacona w fazie planowania. Wypompująna to wszystkie pieniądze z budżetu.
G
Gość
A gdzie planowany od lat remont ul. Rejtana, który de facto miał być offsetem z racji przychylności koryciarzy dla Millenium Hall???

Na razie to tam tylko śmigłowiec od pepików lata a kolesie o chłopięcych rozumkach podniecają się jego widokiem
ż
żenada

A gdzie planowany od lat remont ul. Rejtana, który de facto miał być offsetem z racji przychylności koryciarzy dla Millenium Hall???

G
Gość

Przedwyborcze pierdzenie komuchów i tyle.
"Hej młody junaku, smutek zwalcz i strach, Przecież na tym piachu za trzydzieści lat. Przebiegnie z pewnością jasna, długa, prosta, Szeroka jak morze, Trasa łazienkowska. I z brzegiem zepnie drugi brzeg, Na którym Twój ojciec legł."

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3