Przemyscy przedsiębiorcy do celników: nie utrudniajcie nam pracy

Dariusz Delmanowicz
Przedsiębiorcy obawiają się, że stracą klientów, gdyby celnicy skrócili godziny odpraw.
Przedsiębiorcy obawiają się, że stracą klientów, gdyby celnicy skrócili godziny odpraw. Fot. Dariusz Delmanowicz
Udostępnij:
Przedsiębiorcy nie kryją zaniepokojenia pogłoskami o skróceniu godzin odpraw w Oddziałach Celnych w Przemyślu i Jarosławiu. Celnicy uspokajają, że nie mają takich planów.

Daniel Nodżak, właściciel Magazynu Czasowego Składowania w Przemyślu, przechowuje i przeładowuje towary, które z krajów Unii Europejskiej trafiają na Ukrainę bądź w odwrotną stronę.

Zatrudnia 11 pracowników. Obawia się, że będzie musiał zwolnić przynajmniej kilku z nich, jeśli jego partner, czyli Urząd Celny w Przemyślu skróci godziny (z 12 do 8) otwarcia tutejszego oddziału oraz podobnego w Jarosławiu.

Ograniczenie czasu odpraw znacznie wydłuży kolejki oczekujących na załatwienie procedur.

- Wtedy nasi kontrahenci wybiorą placówki w innych regionach Polski, gdzie celnicy pracują dłużej - podkreśla Daniel Nodżak. - Odejdą, a tym samym zostaniemy zmuszeni wysłać część ludzi na bezrobocie.

Podobne obawy towarzyszą także innym przedsiębiorcom.

- Mamy klientów z całej Europy i włożyliśmy mnóstwo wysiłku w ich pozyskanie - podkreśla Andrzej Mikutra, kierownik przemyskiej filii Agencji Celnej JAS FBG. - Gwarantujemy im sprawną i szybą obsługę, ponieważ to konieczność w tego rodzaju działalności. W momencie, gdy celnicy "zwolnią obroty", my bezpośrednio poniesiemy wszystkie tego konsekwencje.

Małgorzata Eisenberger, rzecznik prasowy Izby Celnej w Przemyślu, nie kryje zdziwienia zaistniałą sytuacją. Zapewnia, że nie ma planów skracania czasu pracy poszczególnych oddziałów.

Przyznaje, że ostatnio na wewnętrzne potrzeby analizowano, w jaki godzinach napływa najwięcej zgłoszeń celnych, co być może przedsiębiorcy odebrali jako niepokojący sygnał.

- Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom współpracujących z nami firm - zaznacza Eisenberger. - Robimy wszystko, aby odprawy towarowe odbywały się na bieżąco.

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Oczywiście, że były takie plany i proszę nie kpić z przedsiębiorców okazując zdziwienie zaistniałą sytuacją. Dla pozornego wzmocnienia oddziałów granicznych chcieliście utrudnić nam prowadzenie biznesu.
Dodaj ogłoszenie