reklama

PZL Mielec modernizuje samoloty Bryza dla wojska

Oprac. siZaktualizowano 
PZL Mielec modernizuje samoloty  Bryza dla wojska<br>W hali montażowej
PZL Mielec modernizuje samoloty Bryza dla wojskaW hali montażowej Fot. Archiwum
Mieleckie samoloty Bryza, które służą w wojsku są ciągle unowocześniane i modernizowane. Najważniejsze zmiany polegają na montażu nowych zespołów napędowych.

Samolot transportowy Bryza, który służy w Brygadzie Lotnictwa Marynarki Wojennej, będzie miał nowy silnik z pięciopłatowym śmigłem. Maszyna właśnie trafiła do zakładów lotniczych w Mielcu. Podobną modernizację przeszły już dwie Bryzy monitoringu ekologicznego i jedna w wersji patrolowo-rozpoznawczej.

Zmiana zespołu napędowego
Po modernizacji samolot stał się płynniejszy w pilotażu. Mniej odczuwalne są teraz wstrząsy związane ze zmianą mocy silnika czy kierunku lotu, poinformowała „Polska Zbrojna”.
Samoloty służące w Brygadzie Lotnictwa Marynarki Wojennej są konsekwentnie unowocześniane. Najważniejsza część prac polega na zmianie zespołu napędowego. – W miejsce silników TWD-10B z trójpłatowym śmigłem AW-24AN otrzymują silniki PZL-10S z pięciopłatowym śmigłem Hartzell.
Zmiany nie tylko zwiększą osiągi starszych samolotów, ale też wprowadzą ułatwienia w szkoleniu pilotów.

W ubiegłym roku modernizację przeszły dwa samoloty monitoringu ekologicznego An-28E. Z kolei pod koniec lutego nowy układ napędowy otrzymała maszyna patrolowo-rozpoznawcza B1R. – Modernizację przejdą jeszcze dwie inne Bryzy w tej wersji. Jedna jest już w Mielcu, kolejna poleci tam w przyszłym roku.

Prace przy Bryzach transportowych
Rozpoczęły się także prace przy Bryzach transportowych. Pierwsza z nich trafiła właśnie do zakładów lotniczych w Mielcu. Kolejny transportowy samolot odleci do Mielca w przyszłym roku.
Bryza w wersji transportowej przystosowana jest również do przewożenia rannych. Na pokładzie mieści się sześć osób na noszach oraz osiem w pozycji siedzącej. Łącznie w Brygadzie Lotnictwa Marynarki Wojennej służy 14 tego typu maszyn w różnych wersjach.

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

C
Ciekawwy

W miejsce silników TWD-10B z trójpłatowym śmigłem AW-24AN otrzymują silniki PZL-10S z pięciopłatowym śmigłem Hartzell.
O ile dobrze pamientam to silniki TWD-10B to była nasza produkcja, a te PZL-10S to są czyje?

b
bociek

To jest ten sam silnik tylko zmodernizowany do wersji Hartzell i za tym poszła zmiana nazwy silnika, jednak poziom informacji przekazanej w artykule jak zwykle coś, gdzieś ale nic dokładności.

b
blimp

Koniec Irydy zaczął sie właśnie od "poprawiania" dość udanego samolotu i poprawnej koncepcji jego budowy. Stado ustosunkowanych debili o niejasnych interesach żerowało kilkanaście lat na programie, który do tej pory mógł przynosić wymierne korzyści. Podobny samolot Embraer zrobil w czasie rzędu pięciu lat, ale bez "wynajdywania koła od podstaw". 

b
bla bla

PZL Mielec wezcie sie za odrzutowce poprawcie Iryde i macie swietny samolot bo te pare starych f16 nie chroni kraju nawet przed etiopia

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3